• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Beror i och för sig på vad man säljer. Vissa produkter är inga problem men annat gör man bäst i att undvika att lägga ut på Blocket. Skulle sälja några ärvda mattor för några år sedan. Det gör jag aldrig om, bara helt hopplösa personer som hörde av sig.
Jag har blivit erbjuden mattor (alltså persiska) som inbyte för en klocka en gång på blocket. Är fortfarande inte säker på om det var ett skämt eller inte men tyvärr tror jag han var seriös. Vet inte vad det är med mattor och hopplösa personer :banghead:
 
Asså jag älskar verkligen Shpock!:hilarious:
IMG_0502.PNG
 
Det kan på riktigt inte finnas en enda människa som köper det hen skiver i en annons som denna, eller?!
Det tror jag inte... Får väl mer anses vara ett spel för gallerierna. Till och med Shpock har säkert funktioner som automatiskt sorterar bort annonser där man skriver "Tvärfalsk AP säljes".

Men, men... Roligt blir det ju helt klart!
 
IMG_3201.PNG IMG_3202.PNG IMG_3203.PNG IMG_3204.PNG IMG_3205.PNG IMG_3206.PNG Shpock är den roligaste säljsidan ever :hilarious:


Däremot var den här något oroande. Innan lumebilden var det ingenting som jag kunde identifiera som fejkat på rak arm (utan att inferera mha pris/sammanhang dvs) Utom på något breda bandhorn och fel finish i spännet
http://www.shpock.com/i/WEL0wK5vqQJyi0V2/?lft=
Nja, den var förvisso bättre än många av de andra kopiorna som visats här men den har ändå en del tydliga tells utöver finishen och bandhornen. Kolla bara på datumvisningen. Sen är även helium escape valvet och undersidan också fel.
 
Friskriva sig från att sälja fejk, funkar det verkligen, om man skulle dra det i långbänk?
IMG_0879.PNG
Nja, anledningen till friskrivningen är nog att de använder sig av professionella värderingsmän; Fogden kan ju inte själv bedöma äkthet, uppskattat värde etc. Den här Suben måste det ha blivit någon rejäl fnurra på tråden med; alla klockor utöver parfymarna ska passera extern värderingsman..
 
Nja, anledningen till friskrivningen är nog att de använder sig av professionella värderingsmän; Fogden kan ju inte själv bedöma äkthet, uppskattat värde etc. Den här Suben måste det ha blivit någon rejäl fnurra på tråden med; alla klockor utöver parfymarna ska passera extern värderingsman..
Oavsett vem som säljer eller vilka värderingsmän de använder har jag svårt att se hur de skulle friskrivs sig juridiskt om de sålt en kopia.
 
Tillbaka
Topp