• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Dags att fynda rollar... Har anmält annonsen till blocket flera gånger men de verkar inte bry sig... Tröttsamt. :shifty:

image.png

Skärmdump annars kommer fortfarande @Spencer och tar dig! Den här gången hjälper jag dig, men sedan får du klara det själv!
  1. 5881820204.jpg
Bild 1 av 1
Omega Seamaster Aqua Terra 150m 41.5mm
85 000:-
INLAGD 23 dec 16:35
PLATS Stockholm , Stockholm,
Inför köpet

Omega Seamaster Aqua Terra 150m Co-Axial 41.5mm Guld Brun/Läder

Nyskick. Aldrig använd. Säljs med box, certifikat och garanti.
Köpt i Göteborg, januari 2015

Nypris: 151.600 kr
Prisidé: 85.000 kr

Referensnummer: 231.53.42.21.06.001

https://www.omegawatches.com/watches/seamaster/aqua-terra-150m/co-axial-415-mm/23153422106001/

Douglas

Själv begriper jag inte varför det är så många anonser på blocket med direkt usla bilder?! Vill folk inte sälja sina saker? Eller är det bara fake eller trasiga/ dåliga prylar?

Käns som om detta är riktigt överprisat skit!

1. 7618639070.jpg
Bild 1 av 1
GENEVE 18 K guld klocka
49 900:-
INLAGD Igår 22:31
PLATS Partille , Göteborg, 43332
Inför köpet
Nu säljer jag min italienska GENÈVE Guld klocka.
sekunder på 24 timmar, fungerar mycket bra.
100 g Guld
Boett: Guld
Band: Guld
ni får kvitto vid köp

Det här är väl verkligen nåt som försöker vara något det inte är?!
Och varför skulle en italiensk klocka heta Geneve?

Vet inte varför jag misslyckades! Google var inte på min sida idag! Bra att vi vet att märket åtminstone existerar. Köper dock hellre en Missilemaster eller liknande. Då en sådan käns billigare och roligare, man får ju mer för pengen då!
Ellerhur, känns lite dyrt att köpa en klocka vars design är kopierad från en annan för 50 tusen :)

Inget fel på själva annonsen eller klockan.
Men det roar mig ändå när man lägger ut sin beggade klocka för 6500:- över det gråhandlaren vill ha för en ny.
Fast helst byts den ju mot en Rolex.
Screenshot_20170112-105743.png
Screenshot_20170112-105753.png
Screenshot_20170112-105422.png

Ja, vad säger man? Folk har INGEN koll! Dessutom så övevärderar många sina egna saker, kanske beror det på att man inte vill sälja?

Ja, vad säger man? Folk har INGEN koll! Dessutom så övevärderar många sina egna saker, kanske beror det på att man inte vill sälja?
Funderar på snubben köpt den utan rabatt hos AD (tror t.ex. Nymans vill ha 49).
Finns ju såna personer också som köper dyra klockor utan att ha koll på klockor.
Fast när han använder ordet "äkthetsintyg" i sin egen annons får jag nog snarare intrycket att han själv inte heller är förste ägare.

Tycker bara att om man verkligen vill sälja gör man en sökning på Google och tar den hjälpen för att lägga sig på en vettig prisnivå!
-15 så sålde jag själv ett gammalt PA-steg. Kunde verkligen inte ha kvar det! Kollade nätet, fanns två ute på annons totalt i världen då. Naturligtvis fick jag ta händyn till priserna på de två stegen, även om de såldes i staterna. Min egen prisbild fungerade inte alls, då hade det blivit billigare att importera själv för den som ev var intresserad!

Skärmdump annars kommer fortfarande @Spencer och tar dig! Den här gången hjälper jag dig, men sedan får du klara det själv!
  1. 5881820204.jpg
Bild 1 av 1
Omega Seamaster Aqua Terra 150m 41.5mm
85 000:-
INLAGD 23 dec 16:35
PLATS Stockholm , Stockholm,
Inför köpet

Omega Seamaster Aqua Terra 150m Co-Axial 41.5mm Guld Brun/Läder

Nyskick. Aldrig använd. Säljs med box, certifikat och garanti.
Köpt i Göteborg, januari 2015

Nypris: 151.600 kr
Prisidé: 85.000 kr

Referensnummer: 231.53.42.21.06.001

https://www.omegawatches.com/watches/seamaster/aqua-terra-150m/co-axial-415-mm/23153422106001/

Douglas

Själv begriper jag inte varför det är så många anonser på blocket med direkt usla bilder?! Vill folk inte sälja sina saker? Eller är det bara fake eller trasiga/ dåliga prylar?

Det som är konstigt är alltså att läderarmbandet verkar vara 1mm för smalt, givet att allt i texten är korrekt. Har inte Omega bättre koll?

Det som är konstigt är alltså att läderarmbandet verkar vara 1mm för smalt, givet att allt i texten är korrekt. Har inte Omega bättre koll?
Kan hålla med dig om bandbredden. Det är också en av orsakerna till att jag blir misstänksam mot annonsen! Känslan blir ju inte bättre av den enda och usla bilden!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp