• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Exakt, det är just det att allt är på tok som gör det så roligt. Kanske en stackars sommarjobbare som skjuter från höften.. :angel:

Förstår inte hur man man faila så grovt !
Det är ju dessutom inte gratis att annonsera på blocket så vf kollar man inte en extra gång så man garanterar att man skrivit rätt ...

Är det verkligen så ?
Kolla igenom ref numret som står i texten...
Blå urtavla ?
Plexi glas ?!
Blå keramisk vridring
42mm ?!

ALLT ÄR FEL i denna annons !

Hedens guld är ju ett skämt som ens lagt ut denna !
IMG_9996.JPG

De kanske sitter och lägger upp flera annonser samtidigt, copy/paste, telefonen ringer konstant och dagen är allmänt stressig. Sådant händer.
Förmodligen så rättades det hela till när de vart uppmärksammade på det (spekulation) men då det är taget en skärmdump på originalannonsen så är det den som kommenteras.

De kanske sitter och lägger upp flera annonser samtidigt, copy/paste, telefonen ringer konstant och dagen är allmänt stressig. Sådant händer.
Förmodligen så rättades det hela till när de vart uppmärksammade på det (spekulation) men då det är taget en skärmdump på originalannonsen så är det den som kommenteras.
Så är det säkert samt att den som sköter annonserna på blocket kanske inte är den mest seniora.
Men den är väl inte ändrad utan är fortfarande fel?

Så är det förmodligen.
Jag vet faktiskt inte, kanske vore hyggligt om någon upplyste dem om saken (om så inte redan skett)

Hyggligt å hyggligt...
Kanske mer ett tecken på att man ska hålla sog borta från den dära hedens guld !
Kan mam inte ens skriva en annons korrekt så är man ju i gen seriös handlare direkt !

Senast ändrad:
Hyggligt å hyggligt...
Kanske mer ett tecken på att man ska hålla sog borta från den dära hedens guld !
Kan mam inte ens skriva en annons korrekt så är man ju i gen seriös handlare direkt !

Ibland kan annonser bli fel.
Som tidigare på pekat kanske personen hade mycket att göra eller var stressad just då och blandade ihop bild och text.

Jag gick in till en Rolex AD här i Sverige, visade min klocka och frågade om en tjänst.
Svaret jag fick direkt var att dom ej hanterar/reparerar/polerar kopior.

Ett sånt misstag från en AD är betydligt värre än att skriva en fel annons.
Men det betyder inte att man ska hålla sig borta från den/dom

Alla gör väll misstag?
Alla förutom schmitza då..:pirate:

Jag gick in till en Rolex AD här i Sverige, visade min klocka och frågade om en tjänst.
Svaret jag fick direkt var att dom ej hanterar/reparerar/polerar kopior.

Men det betyder inte att man ska hålla sig borta från den/dom

Jo, det betyder verkligen att man ska hålla sig långt borta från dem!
Upplys gärna om vilken AD så jag aldrig behöver besöka dem.

Jo, det betyder verkligen att man ska hålla sig långt borta från dem!
Upplys gärna om vilken AD så jag aldrig behöver besöka dem.

i AD fallet så ja, jag har aldrig satt min fot där efter händelsen.
Min poäng var att schmitza gick lite väl hårt på heden guld pg.a fel skriven annons.
Fel i annonser (blocket) förekommer i alla brancher.
Har sett Novation skriva fel saker vid försäljning av nya bilar etc...
Pm:a för info gällande AD.
Vill inte skriva öppet för så elak är jag inte
:angel:

Klockren annons, jag förstår inte att den inte är såld ännu med ett "köp nu" pris på 60.000 kr.....

Annons text:

2006 gjordes värderingen och köper på klocka. Jag inte inte speciellt bra på klockor. Andra smycken är mer min grej.
16895 kr står värdering och försäkring på.
Batterier och tryck är hittat idag hämta den vid 10 11 tiden 1506-17
Alla papper intyg medföljer.
Jag har dock tappat kartongen under någon flytt. Men den har alltid legat i kartong.
Jag har hört att detta är en speciell klocka och stiger i värde med det jag har på bild stämmer de eller är de skit ? Lycka till. Kanske vet du och gör ett fynd jag en förlust. Men men under 20.000 släpper jag ej.
Lycka till
Den är begagnad men skick som NY

http://www.tradera.com/item/342154/284537300/dodane-1857-i-topp-skick-

250763137_d2577eab-b2b7-4157-a0e2-5d017d33351b.jpg

http://www.blocket.se/vi/73313974.htm

Vet inte om tokigt är rätt ord men denna säljs helt ny och 21k under ad pris. 5 år World Wide garanti. Har läst både positivt och negativt om Heden guld här men priset verkar onekligen vara bra?

Bilagor

• Screenshot_20170622-201114.png
    Screenshot_20170622-201114.png
    83.6 KB · Visningar: 181
  • Screenshot_20170622-201135.png
    Screenshot_20170622-201135.png
    29.6 KB · Visningar: 145
Jag gillar hur de verkligen försökt, men allt är så fel. Varför försöker man göra en låtsasmodell av en modern Rolex?
Haha, håller med! Förstår att det finns vissa människor som är okunniga och köper ändå men som tillverkare av klockan så är det modigt att försöka blanda ihop två modeller sådär :D

Tillbaka
Topp