• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Rolex Daytona för 18.500 kr :)

Känns som att det sista tiden kapats väldigt många konton på Tradera. Börjar nästan tröttna på att anmäla de auktioner som man ser som uppenbart är bluff.

http://www.tradera.com/item/190120/200210135/rolex-daytona#

image.jpg

Ingen kan väl betala in 18500 och tro att man får en ny Daytona? Jag menar, köper man en klocka för 18500 så bör man ändå ha lite koll på klockor och fatta att det inte funkar?

Samma säljare som Daytonan

Ja man börjar ju undra hur vanligt det är att konton blir kapade. Kollar man under omdömen så har denna säljare sålt en massa iPhone 5S den 19/1 och de som "köpt" har lämnat omdöme med en gång så frågan är om de ens köpt av säljaren. Det ser bara väldigt konstigt ut. :confused:

image.jpg

Ja man börjar ju undra hur vanligt det är att konton blir kapade. Kollar man under omdömen så har denna säljare sålt en massa iPhone 5S den 19/1 och de som "köpt" har lämnat omdöme med en gång så frågan är om de ens köpt av säljaren. Det ser bara väldigt konstigt ut. :confused:
image.jpg

Jävligt tragiskt att folk blir lurade på detta sätt. Jag blev blåst på Ebay en gång och det känns fan inte kul. Och det var inte av någon kriminell eller så men det sket sig med frakten o.s.v. och slutade med att han inte skickade varan.

Edit: Sen är det klart det är kriminellt att inte skicka varan men är än idag övertygad om att det inte var uppsåtet med annonsen.

Ingen kan väl betala in 18500 och tro att man får en ny Daytona? Jag menar, köper man en klocka för 18500 så bör man ändå ha lite koll på klockor och fatta att det inte funkar?

Säg inte det. Finns säkert någon som är godtrogen och går på det. Annars hade inte bedragare fortsatt med samma tillvägagångssätt.

Tradera har spårat fullständigt på bara det senaste året. Bara massa kopior, skräp och annonsbanners från Stadium, Ginza o dyl. Det som irriterar mig mest är att de väljer att inte plocka bort annonser som här ovan, förrän någon gör en anmälan. De har järnkoll på alla luxury brands och har givetvis sett dessa för länge sedan.

http://www.blocket.se/vi/51688245.htm

Skönt iaf att det "känns äkta ut". Då måste den ju vara det... :)

"Hej!

Säljer min klocka som jag fått som gåva utav en nära vän! Jag har haft klockan i något år då den vart ärvd på så vis inte fått med certifikat mm... Jag har varit på pantbank och på nk- hublot som intygar om att klockan ser äkta ut och känns äkta ut.
Vill ni träffas för att se närmare på klockan och känna lite på den är det endast seriösa köpare som prioriteras i första hand!

Fler bilder kan skickas...!
Högstbjudande som gäller"

Tradera har spårat fullständigt på bara det senaste året. Bara massa kopior, skräp och annonsbanners från Stadium, Ginza o dyl. Det som irriterar mig mest är att de väljer att inte plocka bort annonser som här ovan, förrän någon gör en anmälan. De har järnkoll på alla luxury brands och har givetvis sett dessa för länge sedan.

https://adblockplus.org/

Hade inte ens tänkt på att det fanns annonser på Tradera. Testade med IE och det såg ju för djäfligt ut!
Installera Adblock+ så försvinner allt sådant!

Helt sjukt att Blocket släpper igenom dessa annonser. Dom som jobbar där som granskare borde ju kunna lära sig någonting tycker man. Varför finns det annars granskare? Dags att mailbomba dom ihop så det blir någon ändring :)?

Helt sjukt att Blocket släpper igenom dessa annonser. Dom som jobbar där som granskare borde ju kunna lära sig någonting tycker man. Varför finns det annars granskare? Dags att mailbomba dom ihop så det blir någon ändring :)?

Jag hade en kontaktperson på deras säkerhetsavdelning som jag mailat ganska mycket med. Fick intrycket att dom inte modererar överhuvudtaget mer än i efterhand när folk klagar.

Där ser man, men någonting bör dom ju göra eftersom det kan ta några timmar innan annonsen kommer ut?

Sant! Jag har funderat på detta. Är det så att dom har personal som manuellt sitter och kollar att klockannonsen har bild och text? Personalen kan i sådana fall omöjligen ha kompetens att avgöra om en annons är kosher eller inte så dom kollar endast efter bild och text, tror jag!

Jag tror de kollar annonserna efter ord som kopia, pirat osv. Sen kollar de förmodligen svordomar, nakenbilder och annat extremt tydligt som inte skulle se bra ut. De kollar även att kategorin är rätt har jag förstått, och att man inte säljer flera saker ur olika kategorier.

Sen vet jag att de samarbetar med bland annat Bergsala för att hitta kopierade Nintendo spel och piratkassetter.

Jag tror dem låter annonserna glida igenom genom den "lilla faktorn" att det handlar om pengar, och sen när någon klagar tas annonsen bort.

Tillbaka
Topp