• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

BDF14C37-70C8-405F-B749-8C285E17851C.jpeg

Live med bud på Tradera. Borta ett tag efter en anmälan men uppe igen. Tråkigt för den som får hem den här, för den kan väl knappast vara äkta?
Verkligen inte.
Har anmält.

Ytterligare fejk på Tratten, magstarkt att starta budgivning på 3500 och dessutom uppenbarligen vara medveten om att den är fejk iom att han skriver "obs, finns inga papper eller kvitton"

40029.jpg
40031.jpg

F*n vad det retar mig att det konstant läggs ut fake-klockor. Några av annonserna ”klarar sig” säkert utan att bli bortplockade och någon stackare köper då en påse skit som inte är värt någonting.
Personligen har jag alldeles för dålig kunskap för att kunna skilja på en fake vs original.
Med det sagt så är det helt uteslutet för mig att handla på tex Tradera eller Blocket.
Betalar hellre mer genom att handla hos auktoriserade återförsäljare och därmed veta att allt är ok.

F*n vad det retar mig att det konstant läggs ut fake-klockor. Några av annonserna ”klarar sig” säkert utan att bli bortplockade och någon stackare köper då en påse skit som inte är värt någonting.
Personligen har jag alldeles för dålig kunskap för att kunna skilja på en fake vs original.
Med det sagt så är det helt uteslutet för mig att handla på tex Tradera eller Blocket.
Betalar hellre mer genom att handla hos auktoriserade återförsäljare och därmed veta att allt är ok.
KS känns också ganska tryggt men i övrigt håller jag helt med dig! Det finns kopior som kostar mer än 5k och de är inte lätta att spotta på suddiga trattenbilder kan jag säga 😢

KS känns också ganska tryggt men i övrigt håller jag helt med dig! Det finns kopior som kostar mer än 5k och de är inte lätta att spotta på suddiga trattenbilder kan jag säga 😢
Jag håller med @MaiPenRai att jag är också för dålig på att spotta fejk klockor, så skulle säkert kunna bli lurad.

Kan man kallt i princip räkna med att någon. snappar upp ifall det är uppenbara fejk som annonseras här på KS?

Har själv aldrig handlar på Chrono24, men är det väldigt utbrett med fejk även där? Antar att lösningen där är att betala för verifiering, men är ens det safe?

Jag håller med @MaiPenRai att jag är också för dålig på att spotta fejk klockor, så skulle säkert kunna bli lurad.

Kan man kallt i princip räkna med att någon. snappar upp ifall det är uppenbara fejk som annonseras här på KS?

Har själv aldrig handlar på Chrono24, men är det väldigt utbrett med fejk även där? Antar att lösningen där är att betala för verifiering, men är ens det safe?
Här på KS har man ju möjlighet att bilda sig en uppfattning om säljaren baserat på tidigare affärer och aktivitet på forumet. De flesta aktiva användarna här är nog ganska måna om sitt rykte och att göra rätt för sig. Jag har aldrig hört om någon som medvetet försökt sälja en kopia här på forumet iallafall. Och ja, här finns det många kompetenta ögon som håller koll...!

Chrono 24 är bra mycket bättre än Blocket och liknande. Har aldrig handlat från privatperson där iofs, men företagen som säljer där har jag aldrig haft minsta problem med. C24 håller ju även pengarna tills du mottagit och godkänt varan.

Det har hänt att folk köpt fejk även här, men som jag minns det har det då varit att man köper via köpannons, dvs säljaren har inte lagt ut bilder m.m. på klockan.

Tillbaka
Topp