• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Säljer en Tudor BB Harrods som personen i fråga inte har. Till högre än list. Samt att köparen ska ta sig till London och hämta ut klockan och ge säljare mellanskillnaden mellan sitt pris och listpriset. Märklig annons och affärsupplägg.

https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-harrods-ny-upphämtning-i-uk.118960/
ja, detta känns väldigt konstigt, sen när man kommer till butiken och de säger att de kräver legitimation skulle varit spännande och se hur man skulle löst det.

Senast ändrad:
Säljer en Tudor BB Harrods som personen i fråga inte har. Till högre än list. Samt att köparen ska ta sig till London och hämta ut klockan och ge säljare mellanskillnaden mellan sitt pris och listpriset. Märklig annons och affärsupplägg.

https://klocksnack.se/threads/tudor-black-bay-harrods-ny-upphämtning-i-uk.118960/
Bara jag som anser att "mellanskillnaden" då bör gå direkt till köparens flyg till & från London för att hämta? :pirate:

Brukar inte orka att bli förbannad på forumet men detta var fan det dummaste på länge, åk och hämta ut klockan själv din lata tönt om du ska försöka tjäna pengar på den eller ha vett att överlåta din bokning rakt av till någon annan.

@Petterk85 du får gärna ge din bild av vad flera av oss tycker är en högst märklig annons. Mitt tips är att åk själv (eller betala resan för en vän som åker i ditt ställe). Sen säljer du klockan när du har den fysiskt i din hand. Nu säljer du i stort sätt luft på ett seriöst klockforum.

Tror nog detta tillvägagångsättet har varit väldigt vanligt när det gäller exempelvis pateks och populärare rolex modeller, skillnaden är att det skett i det tysta...tyvärr

@micke_s nu förstår jag inte riktigt hur du tänker själv. Jag har väntat väldigt länge på den här klockan och kan nu tyvärr inte hämta ut den inom utsatt tid. Du tycker inte att 12 månaders (f.n) väntetid är värt något? Varför tror du den säljs för ca 12k över listpris? Sedan behöver du inte hämta den själv utan den som står i kö kan ange vem som helst till Harrods som får hämta ut den..Kan ju dessutom vara ett värde för den som vill köpa klockan att hämta ut den själv i butik.
Det är inget köptvång och tycker inte du behöver inte bli så arg.

Riktigt smutsigt beteende.
@Petterk85
Lägger upp en bild så att man kan söka upp den i framtiden.

55D383D1-DC46-4866-9BF5-FD37A86AFBBF.jpeg

@JB_XII jag försöket verkligen bemöta kritiken men förstår faktiskt inte vad den stora skillnaden är mot att få hämta ut klockan själv eller köpa den här på klocksnack för 42k eller vad de nu går för? Kan det dessutom inte vara trevligt att hämta den själv?

@micke_s nu förstår jag inte riktigt hur du tänker själv. Jag har väntat väldigt länge på den här klockan och kan nu tyvärr inte hämta ut den inom utsatt tid. Du tycker inte att 12 månaders (f.n) väntetid är värt något? Varför tror du den säljs för ca 12k över listpris? Sedan behöver du inte hämta den själv utan den som står i kö kan ange vem som helst till Harrods som får hämta ut den..Kan ju dessutom vara ett värde för den som vill köpa klockan att hämta ut den själv i butik.
Det är inget köptvång och tycker inte du behöver inte bli så arg.
Eftersom du köat så länge så måste du vilja ha klockan, eller hur? För det är väl knappast så att folk ställer sig i kö för att tjäna en slant :angel:

Låter som du har en budget på 12k att skicka någon till London för? Finns garanterat någon som kan ställa upp... Eftersom du så gärna vill ha klockan och har väntat så länge :)

@B1884 Har man en bekant i London går det lika bra för den personen att hämta klockan, du behöver inte flyga dit.
Jag kan verkligen inte hämta den inom 7 dagar, men hade önskat jag kunde. Man får ingen förvarning när den blir tillgänglig och bara 7 dagar på sig att hämta den. Jag tänkte att någon annan kanske har den möjligheten och klockan har ju ändå ett marknadsvärde som ju inte går att blunda för, mycket för att väntetiden är som den är. Tycker inte jag ser så mycket välgörenhet på andra håll i klockbranschen men detta var tydligen så lågt man kan gå..

@JB_XII jag försöket verkligen bemöta kritiken men förstår faktiskt inte vad den stora skillnaden är mot att få hämta ut klockan själv eller köpa den här på klocksnack för 42k eller vad de nu går för? Kan det dessutom inte vara trevligt att hämta den själv?

Den stora skillnaden, förutom det moraliskt uppenbara, är att du säljer något som inte är i din ägo.
Står du för alla omkostnader om något blir fel?

AD i fråga kommer säkert inte uppskatta att du sålt din köplats till någon.

Hela förfarandet är helt åt skogen och stinker girighet långa vägar. Jag är den förste att stå bakom folk som vill tjäna pengar, men detta gör mig illamående.

@B1884 Har man en bekant i London går det lika bra för den personen att hämta klockan, du behöver inte flyga dit.
Jag kan verkligen inte hämta den inom 7 dagar, men hade önskat jag kunde. Man får ingen förvarning när den blir tillgänglig och bara 7 dagar på sig att hämta den. Jag tänkte att någon annan kanske har den möjligheten och klockan har ju ändå ett marknadsvärde som ju inte går att blunda för, mycket för att väntetiden är som den är. Tycker inte jag ser så mycket välgörenhet på andra håll i klockbranschen men detta var tydligen så lågt man kan gå..

Lägg ut en blänkare på forumet om att du kan betala resa t&r för att hämta klockan...... Till London går ju att hitta billigt flyg.

Förstår inte annonsen och argumenten från annonsören. Den måste hämtas ut snart och därav kan inte annonsören hämta ut den. Ovan framgår att en bekant kan hämta ut den. Vad är problemet? Be vännen och hämta ut den och skicka den. Sedan kommer att det är mervärde för ev köpare att hämta ut. Slutsats, annonsören har ingen avsikt att behålla klockan.

Håller med om att annonsen är den konstigaste jag sett på ks. Sedan förstår jag inte "försvaret" annonsören skriver :banghead:

@B1884 jo exakt och det har jag inte sagt att jag inte kan tänka mig. Är ju ett prisförslag som kan diskuteras.
Det här är inte Blocket eller Flashback! Att tjäna en slant (eller förlora) gör vi alla här på forumet. Kul att ens intresse kan påverka ens ekonomi. Men din annons är verkligen sååå fel på sååå många plan. Om du tänkt vara kvar här på KS (och sälja fler klockor, som du förhoppningsvis äger) så får du allt skärpa till dig!

@Zingo77 Jag respekterar forumet och folks åsikter. Inlägget var inte menat att skapa så starka reaktioner, särskilt när den enda aktiva annonsen på klockan i Sverige ligger på 47k..
Men tar bort den.

@Zingo77 Jag respekterar forumet och folks åsikter. Inlägget var inte menat att skapa så starka reaktioner, särskilt när den enda aktiva annonsen på klockan i Sverige ligger på 47k..
Men tar bort den.
Nja, 12000 över listpris? Tycker inte de verkar så väldigt lättsålda? Har väl prisbumpats en del på de som legat ute här innan de åkt. På ebay var nån nere i 37 nu innan den försvann.
Begära går ju.

Tillbaka
Topp