"Arm cheese"
Från LW, skuggor eller smuts i Royal Oak texten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Arm cheese"
När klockorna kostade liiiiite för mycket och man försöker rädda ekonomin med alla desperata medel.
Deadline imorgon tydligen...Det blev precis bättre. Antar att det är samma! Vilket jävla skämt!
Det blev precis bättre. Antar att det är samma! Vilket jävla skämt!
I min värld så kan man inte sälja något man inte har så kan omöjligt tänka mig att någon skulle nappa på detta. En sak om man inte behåller/börja använda en klocka man köat för och vill sälja med vinst men då får man banne mig köpa den själv först.Någon som vet hur det gått?, börjar bli lite orolig över att guldklimpen inte får en Svensk ägare nu
Ovissheten tär på mig. @Petterk85, vill du uppdatera oss? Jag orkar inte med fler sömnlösa nätter.Någon som vet hur det gått?, börjar bli lite orolig över att guldklimpen inte får en Svensk ägare nu
Hur mycket listar en Black Bay Harrods edition? Hittade väldigt olika priser på nätet så jag vet inte riktigt vilken jag ska tro på. Jag förstår ju om man säljer sin köplats till någon för lika mycket man själv betalat (t.ex. om man lagt en handpenning). Frågan är ju dock hur mycket han ville ha utöver listpriset? Någon som vet?I min värld så kan man inte sälja något man inte har så kan omöjligt tänka mig att någon skulle nappa på detta. En sak om man inte behåller/börja använda en klocka man köat för och vill sälja med vinst men då får man banne mig köpa den själv först.
Budgivning, så mycket som möjligt...Hur mycket listar en Black Bay Harrods edition? Hittade väldigt olika priser på nätet så jag vet inte riktigt vilken jag ska tro på. Jag förstår ju om man säljer sin köplats till någon för lika mycket man själv betalat (t.ex. om man lagt en handpenning). Frågan är ju dock hur mycket han ville ha utöver listpriset? Någon som vet?
LW har så fantastiskt dåliga bilder på alla sina klockor. Maxad kontrast och clarity i Photoshop som de förmodligen tror ska poppa men som istället ger intrycket att klockan är smutsig.
Ingen aning får kika på blocketNågon som vet hur det gått?, börjar bli lite orolig över att guldklimpen inte får en Svensk ägare nu
Så sant!Deadline imorgon tydligen...
Har varit en grej länge bland kvinnor att köpa påsar, gärna från kedjor som bara finns i USA, för att ge intryck av en extravagant livsstil när de går med sin matlåda korvsoppa till jobbet på Din Sko.
Hmm.. jag har ju en AP påse liggandes i nån garderob, detta kanske kan vara något! Fan vad man lär sigHar varit en grej länge bland kvinnor att köpa påsar, gärna från kedjor som bara finns i USA, för att ge intryck av en extravagant livsstil när de går med sin matlåda korvsoppa till jobbet på Din Sko.
#vardagslyxHar varit en grej länge bland kvinnor att köpa påsar, gärna från kedjor som bara finns i USA, för att ge intryck av en extravagant livsstil när de går med sin matlåda korvsoppa till jobbet på Din Sko.
LW har så fantastiskt dåliga bilder på alla sina klockor. Maxad kontrast och clarity i Photoshop som de förmodligen tror ska poppa men som istället ger intrycket att klockan är smutsig.
Enligt blocket annonsen ja. Jag kanske var lite otydlig men jag tänker på annonsen på KS där det stod 39000kr som pris. Jag har ingen koll på Tudor och deras priser så jag vet inte om det är 1000kr mer eller om det är 10000kr vi pratar om.Budgivning, så mycket som möjligt...
Den vanlige koster 34k i Sverige og som jeg forstår det så skal denne koste like mye. Dock kan det jo väre litt andre priser i UK og muligens bli litt dyrere pga svak valuta.Enligt blocket annonsen ja. Jag kanske var lite otydlig men jag tänker på annonsen på KS där det stod 39000kr som pris. Jag har ingen koll på Tudor och deras priser så jag vet inte om det är 1000kr mer eller om det är 10000kr vi pratar om.
Ja, hade han plockat hem och lagt ut den för 39K så hade väl ingen direkt gnällt. Tror dom bytt ägare privat för mer än så men efterfrågan är väl mindre nu. Vet inte vad folk är villiga att betala idag.Den vanlige koster 34k i Sverige og som jeg forstår det så skal denne koste like mye. Dock kan det jo väre litt andre priser i UK og muligens bli litt dyrere pga svak valuta.
Okey tack så mycket. Det är svårt att inse vad felet är när man själv har noll koll på prisbilden. 39k är ju inte så farligt över listpriset men jag håller ändå med om att det är dåligt stil och tråkigt för dem som faktiskt vill köpa klockan för att använda den och inte bara för att flippa den och tjäna en slant.Den vanlige koster 34k i Sverige og som jeg forstår det så skal denne koste like mye. Dock kan det jo väre litt andre priser i UK og muligens bli litt dyrere pga svak valuta.
Jag personligen har inga problem med ljustältsplåtningen men efterbearbetningen är under all kritik. Som köpare vill man se en så ärlig bild som möjligt. Till LW försvar så är de klockor de har i butiken ofta i mycket bra skick. Förmodligen dock lätt polerade men ofta bra genomförd polering.Varför tror LW att dessa studiobilder säljer? Dessutom med en vattenstämpel rätt över klockan? Helt idiotiskt. Dessutom får jag som intressent noll känsla eller intresse för klockan när den är fotad i studio med photoshop.
Och de tillbehör som medföljer, varför syns de inte?
Bilder är A och O.
Nu tog jag bara en annons men de borde definitivt ta efter Jälmers UR på blocket:
https://www.blocket.se/alvsborg/Rolex_Submariner_116613LN_G_S_Svart_Toppskick_86966322.htm?ca=11&w=3
Jag personligen har inga problem med ljustältsplåtningen men efterbearbetningen är under all kritik. Som köpare vill man se en så ärlig bild som möjligt. Till LW försvar så är de klockor de har i butiken ofta i mycket bra skick. Förmodligen dock lätt polerade men ofta bra genomförd polering.
Jag har andra upplevelser av LW. Klockor som jag varit intresserade av har sett opolerade ut men i verkligheten är det något annat, gäller även skicket generellt.Jag personligen har inga problem med ljustältsplåtningen men efterbearbetningen är under all kritik. Som köpare vill man se en så ärlig bild som möjligt. Till LW försvar så är de klockor de har i butiken ofta i mycket bra skick. Förmodligen dock lätt polerade men ofta bra genomförd polering.
Ja det kan säkert skilja mellan olika modeller där.Jag har andra upplevelser av LW. Klockor som jag varit intresserade av har sett opolerade ut men i verkligheten är det något annat, gäller även skicket generellt.
Absolut! Jag har för det mesta kollat på stålrolex där hos dem. Fina bevels och borstningar visade sig något annat i verkligheten.Ja det kan säkert skilja mellan olika modeller där.
Jag blir inte riktigt klok på alla dessa klockförsäljningar som ska ske hos AD för trygghets skull. Är det en tjänst som AD tillhandahåller? Att man helt enkelt promenerar in på tex Nymans och sätter sig vid deras bord och säljer sin klocka till utvald spekulant? ;D
Eller att pengarna kommer gå till köp av ny klocka på Nymans. Det skulle ju även gynna Nymans isåfall. Tycker oxå upplägget är märkligt.Finns väl egentligen bara 2 möjligheter?
1. Klockan är köpt på Nymans och man har stämt av med dem ifall detta förfarande är okej.
2. Falsk trygghet.
Eller att pengarna kommer gå till köp av ny klocka på Nymans. Det skulle ju även gynna Nymans isåfall. Tycker oxå upplägget är märkligt.