• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

steelie

Breitling
Lite svår "kronograf", men man får ju med en presentpåse och lite verktyg så kanske är ett kap trots allt?
Screenshot_20200708-220808.png

Screenshot_20200708-220827.png
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
SCAM
Se upp för den här rövaren!

Snubben lägger ut denna trots att han redan sålt klockan och fått en första betalning på 50%.

Tragisk figur han är polisanmäld för bedrägeri för bland annat en SCAM med just detta ur.
Screenshot_20200708-215050.png

Är det samma snubbe som blåste ett gäng här och på MC-forum, gjorde avbön inför öppen ridå och nu fortsätter?
 

HSK

Patek
2-Faktor
SCAM
Se upp för den här rövaren!

Snubben lägger ut denna trots att han redan sålt klockan och fått en första betalning på 50%.

Tragisk figur han är polisanmäld för bedrägeri för bland annat en SCAM med just detta ur.
Screenshot_20200708-215050.png
Det finns ett varningsinlägg om honom i en klockgrupp på Facebook där han tydligen har försökt med samma sak.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det finns ett varningsinlägg om honom i en klockgrupp på Facebook där han tydligen har försökt med samma sak.
Så är det han försöker att sälja samma klocka flera gånger.
Jag tror att dom är minst två personer som hjälps åt med detta.
Märkligt är att han är helt öppen med sin identitet.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Så är det han försöker att sälja samma klocka flera gånger.
Jag tror att dom är minst två personer som hjälps åt med detta.
Märkligt är att han är helt öppen med sin identitet.

Det tragiska är väl att han inte har något att förlora på det.
Gissningsvis skuldsatt upp över öronen och utan möjlighet att göra rätt för sig så att addera till skuldsättningen gör varken mer eller mindre. Sedan är det väl inte många brottslingar som räds det svenska rättssystemets påföljder.
OM det skulle läggas resurser på att ta honom blir det väl maximalt ett par månader med tv, pingis och käk :D
 
Genomgående tema i de annonserna är att hela annonsen blivit stulen från KS samt de läggs upp ifrån norra delarna av Sverige. Är priset för bra för att va sann - så är det oftast det. Är man osäker så börja med att bildgoogla någon av bilderna så finner man originalet snabbt...
 

ScubaKing

Audemars
SCAM
Se upp för den här rövaren!

Snubben lägger ut denna trots att han redan sålt klockan och fått en första betalning på 50%.

Tragisk figur han är polisanmäld för bedrägeri för bland annat en SCAM med just detta ur.
Screenshot_20200708-215050.png

Den idioten blåste en vän till mig i Stora Klockgruppen På Facebook där jag är admin. Trist som fan!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Den idioten blåste en vän till mig i Stora Klockgruppen På Facebook där jag är admin. Trist som fan!
Berätta mer.
Jag har polisanmält den jävla idioten, det verkar som att han och flickvännen kör verksamheten ihop.
Tar gärna all fakta jag kan få för att skicka vidare till polisen.

Se upp för Alexander Axner Högberg och Tessan Axner Linköping. Googla dessa suckers så kan ni se att dom inte är några godhjärtade pingstvänner.
 
Senast ändrad:

MrJL

Omega
2-Faktor
Vilken tomte... Jag mailade och frågade om foton tidigare, innan han sänkte priset. Inget svar så jag skrev igen och frågade om skicket.
Inget svar, nu kom jag in på annonsen igen och då har han uppdaterat text och sänkt priset:

Skärmavbild 2020-07-11 kl. 20.17.15.png


Hej stulen klocka.... (tills motsatsen bevisats...)
 

ScubaKing

Audemars
Berätta mer.
Jag har polisanmält den jävla idioten, det verkar som att han och flickvännen kör verksamheten ihop.
Tar gärna all fakta jag kan få för att skicka vidare till polisen.

Se upp för Alexander Axner Högberg och Tessan Axner Linköping. Googla dessa suckers så kan ni se att dom inte är några godhjärtade pingstvänner.

Hejsan!
Har en grupp på Facebook, Stora Klockgruppen. Vi är över 11.000 medlemmar och jag är noga med vilka vi tar in, men ibland slinker det även in bedragare. Killen du refererar till Alexander lurade i alla fall ett par stycken (troligen fler) med samma klocka som dig. Han tog förskottsbetalning i form av handpenning och postade sedan ingenting, slutade svara på PM o.s.v. Han är dömd 9 gånger i brottsmål/bedrägerier.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hejsan!
Har en grupp på Facebook, Stora Klockgruppen. Vi är över 11.000 medlemmar och jag är noga med vilka vi tar in, men ibland slinker det även in bedragare. Killen du refererar till Alexander lurade i alla fall ett par stycken (troligen fler) med samma klocka som dig. Han tog förskottsbetalning i form av handpenning och postade sedan ingenting, slutade svara på PM o.s.v. Han är dömd 9 gånger i brottsmål/bedrägerier.
Ingen skugga ska falla över dig, bara hoppas att de som han har blåst polisanmäler händelsen.
 
Topp