• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Din gamla som säljs av LW nu? :) @Samson32
 

Samson32

Cartier
2-Faktor
Din gamla som säljs av LW nu? :) @Samson32
Du har pm 😊
 

MHammar

Omega
Missade säljaren här att klockan låg upp och ner på grund av att vridringen är vänd ett halv varv? 🤣
Skärmavbild 2021-01-23 kl. 12.56.55.png


 

AndersF

Omega
Man blir fan bestört när man ser hur mycket skit folk försöker sälja. Otroligt usla kopior för fullt pris och ibland mer. Man undrar ju hur många "bra" kopior som säljs på blocket och andra plattformar. Jag vet i alla fall att jag inte ser skillnad på en kopia och en genuin ens med lupp, om vi snackar bra kopior då alltså. Fan så sjukt. Det kommer nog kanske döda begagnatmarknaden på sikt tyvärr. :(

Auktionshus och experter bommar ju också att det är kopior ibland.
 

-SC-

Omega
Och servicehistoriken ingraverad i boetten, smart! :cool:
Hehe... Lite liknande grej: skulle en gång hjälpa min mormor att byta batteri i hennes klocka. När jag öppnade den låg där en väldigt liten lapp med lite olika datum på. Blev väldigt förvånad och frågade henne om den. Tydligen går hon och byter batteri ca en gång om året hos samma "klockgubbe", och han brukar då skriva ner datumet för bytet på den lilla lappen. Tyckte det var lite kul. 😀

Den är gammal också... och fortfarande inplastad! Premium!! Är LP, som det står på klistermärket, nån form av AD?
Loro Piana giveaway ju... Få en Rolle vid köp av minst 2 baby cashmere tröjor 😉
 
Topp