• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

fredrikb

Cartier
Två olika klockor, exakt samma bilder. Det är väl iofs ok enligt reglerna, men jag tycker att det borde framgå att det inte är bilder på den klocka man säljer.

Säljes - PRISBUMP 133.000! Rolex Sea-Dweller 43mm 50th Anniversary 126600 Oanvänd November 2020 | Klocksnack
Säljes - PRISBUMB 135.000! Rolex Sea-Dweller 43mm 50th Anniversary 126600 Oanvänd 2021 | Klocksnack
Förstår inte, inte är det väl ”ok enligt reglerna” att lägga upp bilder på en annan klocka än den som säljs?
 

David71

Rolex
2-Faktor
Förstår inte, inte är det väl ”ok enligt reglerna” att lägga upp bilder på en annan klocka än den som säljs?
"En säljes-/bytesannons skall innehålla bilder på det aktuella objektet och en beskrivning av vad som säljs. Det går även använda bilder på ett likadant objekt som du vill sälja eller byta för att påvisa hur objektet ser ut. Det ska dock tydligt framgå vart bilden/bilderna kommer från."
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Två olika klockor, exakt samma bilder. Det är väl iofs ok enligt reglerna, men jag tycker att det borde framgå att det inte är bilder på den klocka man säljer.

Säljes - PRISBUMP 133.000! Rolex Sea-Dweller 43mm 50th Anniversary 126600 Oanvänd November 2020 | Klocksnack
Säljes - PRISBUMB 135.000! Rolex Sea-Dweller 43mm 50th Anniversary 126600 Oanvänd 2021 | Klocksnack
Eftersom ni benämner klockor med repor som oanvända kan det ju vara på sin plats med bilder på det faktiska objektet till salu. @Millenary Watches
 

fredrikb

Cartier
"En säljes-/bytesannons skall innehålla bilder på det aktuella objektet och en beskrivning av vad som säljs. Det går även använda bilder på ett likadant objekt som du vill sälja eller byta för att påvisa hur objektet ser ut. Det ska dock tydligt framgå vart bilden/bilderna kommer från."
Jag tänker att det som åsyftas där är att man kan använda en referensbild för att visa vad det är för modell etc. Tanken är väl inte att man ska lägga upp 20 detaljbilder tagna ur olika vinklar som visar skick, och på box mm om det är en helt annan klocka.
 

Millenary Watches

Cartier
Professional Dealer
Två olika klockor, exakt samma bilder. Det är väl iofs ok enligt reglerna, men jag tycker att det borde framgå att det inte är bilder på den klocka man säljer.

Säljes - PRISBUMP 133.000! Rolex Sea-Dweller 43mm 50th Anniversary 126600 Oanvänd November 2020 | Klocksnack
Säljes - PRISBUMB 135.000! Rolex Sea-Dweller 43mm 50th Anniversary 126600 Oanvänd 2021 | Klocksnack
"En säljes-/bytesannons skall innehålla bilder på det aktuella objektet och en beskrivning av vad som säljs. Det går även använda bilder på ett likadant objekt som du vill sälja eller byta för att påvisa hur objektet ser ut. Det ska dock tydligt framgå vart bilden/bilderna kommer från."
Eftersom ni benämner klockor med repor som oanvända kan det ju vara på sin plats med bilder på det faktiska objektet till salu. @Millenary Watches
Hej! Tack för påpekandet. Det är nu åtgärdat.
 

Fritz1

Omega
Jobbigt när massa pruttare kommer och kikar på klockan...ännu värre om de samtidigt är skojare : )
 

Bilagor

  • 12109C5A-D628-4B60-A864-FB430B306F53.png
    12109C5A-D628-4B60-A864-FB430B306F53.png
    93.3 KB · Visningar: 84

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
E3356125-366A-47A4-8B72-101E40329AE5.jpeg

”Light discoloration in the centre part”
Jotack. De begär iofs inte mer än 72,5k för tavlan så det kanske ändå är ett kap?
Nej - jag har inte koll på hur mkt denna typen av ovanliga Onyx-tavlor går för, och det är säkert en jävla massa pengar. Men 72,5k?
 
Topp