• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

i-may-not-be-a-smart-man-but-i-know-a-good-deal-when-i-see-one.jpg

Även en dålig deal är en deal! 😁

Sjukt att folk betalar tiotusentals kronor för en äkta rolex när man kan få en strösslad AAA-kopia för under tusenlappen. Och den har bara tappat en diamant.
C28C03D0-7453-4972-AE8A-AA427A597303.png

Vem fan köper ett service-cert?
Jag kan inte tänka mig nån annan anledning än att man vill förfalska serienumret isf och få det till att avse ens egen klocka??
Jösses…

0E1A5E8F-DF98-4245-8C1B-650CDB7ADFE7.jpeg

Man går från potentiellt ingen servicehistorik till servad i närtid
Det är ju servicegaranti i två år från Rolex så den garantin har ju gått ut. Om klockan är servad så är den ju det. Om den ska säljas så underlättar det ju bara kanske för köpare som kanske är misstänksamma.
Om ”bingo” innebär att man kan styrka en tre år gammal service där inga garantier gäller så är det väl kanske bra för de som tycker det är bra. Jag ramlar inte av stolen iallafall… :)

Detta kan väl inte vara rätt på ett boettlock från Omega. Referens 2990 1 ska det väl stå. 2996 1 SC bör väl vara referensen med sekundvisaren i mitten. Dessutom två referenser på samma boettlock.

BBE4F947-81E6-443E-A909-47B598C44F55.png

Detta kan väl inte vara rätt på ett boettlock från Omega. Referens 2990 1 ska det väl stå. 2996 1 SC bör väl vara referensen med sekundvisaren i mitten. Dessutom två referenser på samma boettlock.

BBE4F947-81E6-443E-A909-47B598C44F55.png
Vissa baklock var dubbelsignerade för att passa med båda referenserna, alltså kan detta boettlock vara korrekt både till 2990 och 2996

Ja pengatvätt vore nog den enda rimliga förklaringen. Annars kan du ju gå in på chrono24 eller valfri gråis och köpa hem en ny batgirl för 250k.

Den här rackarn har ju tangerat 250tkr nu så 😅 investeringsmöjlighet 3..2..1!

Den här rackarn har ju tangerat 250tkr nu så 😅 investeringsmöjlighet 3..2..1!
Haha, ja! Rätta mig om jag har fel men visst fan började just den där på 180k!? Typiskt, där hade man ju kunnat spara 70k…

Tillbaka
Topp