• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Och jag har sålt en. Fick förvånansvärt bra för en bratte, ringde en timme innan och frågade om de var sugna på att ta in den då jag skulle köpa annan dinka på annat håll, gav ett ok pris direkt, cashen direkt och inga konstigheter.

Sen låg den hos dem för typ +20% i tre veckor innan den såldes, men det var skitsamma i sammanhanget
När du säger ”förvånansvärt bra”, jämför du då med KS eller jämför du med marknadspriset? Jag menar Breitlings säljs ju en bit under marknadspriset här på KS.

Och jag har sålt en. Fick förvånansvärt bra för en bratte, ringde en timme innan och frågade om de var sugna på att ta in den då jag skulle köpa annan dinka på annat håll, gav ett ok pris direkt, cashen direkt och inga konstigheter.

Sen låg den hos dem för typ +20% i tre veckor innan den såldes, men det var skitsamma i sammanhanget
Nu är vi OT men jag har försökt sälja en Blancpain Fifty Fathoms till LW. Fick en känsla av att personen jag talade med inte hade någon som helst aning om vad det var för klocka.

När du säger ”förvånansvärt bra”, jämför du då med KS eller jämför du med marknadspriset? Jag menar Breitlings säljs ju en bit under marknadspriset här på KS.
Sålde för 39, vilket är typ lite under marknads, men att bara kunna strapsera in och sälja den direkt än att hålla på gav mig i stunden inget att tveka på. De hade den ute för 47k sen, orkar inte räkna procent

För att återgå till topic, go prissättning, rider på vrålexvågen

Screenshot_20220128-225734_Tradera.jpg
Screenshot_20220128-225743_Tradera.jpg

Nu är vi OT men jag har försökt sälja en Blancpain Fifty Fathoms till LW. Fick en känsla av att personen jag talade med inte hade någon som helst aning om vad det var för klocka.
Kanske lite fördomsfullt men det känns som att målgruppen främst är stekare i stil med Jan Emanuel och att de är ute efter snabbt, vräkigt och dyrt. BP rimmar illa med fördomsprofilen! 😅

Tokfake? Nog för att Seiko haft en del udda modeller genom åren men den ser väldigt suspekt ut och jag hittar ingen 8040 som ens påminner om detta, ingen märkning på tavlan, ◼️Jewels osv.

Screenshot_20220129-101621_Blocket.jpg
Screenshot_20220129-101557_Blocket.jpg

Skulle kunna vara hämtad från valfri köp och säljgrupp för klockor på Facebook :(
Säljesannonser dräller det av men man avfärdar dem bara och tänker att det inte finns några köpare som är så dumma men så stöter man på detta och inser att det faktiskt finns någon på andra sidan också, lite som när man läser en snyfhistoria om någon som blivit bedragen på en massa pengar av en prins från Nigeria och märker att det faktiskt händer i verkligheten.

Är det bara jag eller är den SeaDweller lite off? Bortse från polerade mellanlänk utan Rolex krona samt Rolex logga på låset samt submariner lås.

Annonsen ligger kvar som tumnagel men går inte att klicka in på för mig.

824F90B0-FC71-4835-9978-439D3B902A7F.png
Detta gör mig både så arg och ledsen. Om detta stämmer, så finns det någon som köpt en fantastiskt fin och eftertraktad klocka, endast för att tjäna en hacka på den. Det finns andra som inte får den möjligheten att köpa en sådan klocka och använda den, som inte skulle göra på detta vis. Usch o fy😡😭

Bilagor

• B3E3F2EF-ECCD-4AD2-AEBA-A62AFDEE120E.png
    B3E3F2EF-ECCD-4AD2-AEBA-A62AFDEE120E.png
    88.7 KB · Visningar: 11
824F90B0-FC71-4835-9978-439D3B902A7F.png
Detta gör mig både så arg och ledsen. Om detta stämmer, så finns det någon som köpt en fantastiskt fin och eftertraktad klocka, endast för att tjäna en hacka på den. Det finns andra som inte får den möjligheten att köpa en sådan klocka och använda den, som inte skulle göra på detta vis. Usch o fy😡😭
Välkommen till klockvärlden. Det är ett vanligt fenomen.

Du vet redan själv svaret på det.
Jag har/ser inga problem med att folk tjanar pengar pa precis vadsomhelst Undantaget rent illegala saker sasom knark.
Men att det skulle vara nagot fel/fult med att kunna kopa billigt och salja dyrare forstar jag inte. Det ar ju vad varenda affarside gar ut pa.

Men jag kanske missforstod till svar

Tillbaka
Topp