Om du faktiskt tar dig tiden så ser du att det mesta inte är trams, inlägget i denna tråd var väl ett av få kanske. Men ändå kul att ni hugger som kobror!
Vi läser alla inlägg på hela KS vill jag lova!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om du faktiskt tar dig tiden så ser du att det mesta inte är trams, inlägget i denna tråd var väl ett av få kanske. Men ändå kul att ni hugger som kobror!
Nej, men du kan läsa de jag upprättatVi läser alla inlägg på hela KS vill jag lova!
För ev. spekulanter så översätts texten till "I love Putin"!Är ju verifierad på blocket, då måste det vara legitimt…..
How much in Indian rupees?
Ständigt dessa "price please" eller bara "pp" om man är riktigt lat... Får dom svar på sin fråga någongång?
De baserar säkert priserna efter C24. Ligger väl på 40+ där. Klassiskt Kaplans är ju att de köper sina egna klockor på auktionen om de går ”för billigt” och sen ut i affären. Inget stort fan av Kaplans, inte minst när man vet hur dålig koll de har emellanåt. Har väldigt svårt att se hur de kan motivera sitt påslag på 20%…Cartier, Klockor - Varunummer 1 794 788
CARTIER, Tank Must, ”Green Lacquered Dial”, Serie nr. 4323723126BX, Ref nr. WSTA0056, unisex, 33,7 x 25,5 mm, stål, quartz, safirglas, läderband, originalspänne, cert (QR-kod), september 2021, box (ej tidsenlig).www.kaplans.se
Sist jag kollade på dessa så låg de ganska länge osålda här på KS för typ 28? Har jag missat någon extrem prisuppgång eller är det ett rent fantasipris hos Kaplans?
Har tänkt på det att det ofta (på olika pantbanker) ligger klockor i webbshopen som hade 16 (exempelvis) bud i auktionen. Tänkte nog att det var folk som inte kunde betala men så kanske det inte är då.De baserar säkert priserna efter C24. Ligger väl på 40+ där. Klassiskt Kaplans är ju att de köper sina egna klockor på auktionen om de går ”för billigt” och sen ut i affären. Inget stort fan av Kaplans, inte minst när man vet hur dålig koll de har emellanåt. Har väldigt svårt att se hur de kan motivera sitt påslag på 20%…
Vet inte hur det ligger till med Kaplans specifikt men jag pratade med en kille som driver pantbank och han berättade att det var vanligt förekommande att folk vann pantauktionerna och sedan inte fullföljde affären.Har tänkt på det att det ofta (på olika pantbanker) ligger klockor i webbshopen som hade 16 (exempelvis) bud i auktionen. Tänkte nog att det var folk som inte kunde betala men så kanske det inte är då.
Så otroligt dumt att bara skriva på svenska.
Tänk på alla internationella intressenter som går miste om den här pärlan nu.
Har tänkt på det att det ofta (på olika pantbanker) ligger klockor i webbshopen som hade 16 (exempelvis) bud i auktionen. Tänkte nog att det var folk som inte kunde betala men så kanske det inte är då.
Det är nog både och!Vet inte hur det ligger till med Kaplans specifikt men jag pratade med en kille som driver pantbank och han berättade att det var vanligt förekommande att folk vann pantauktionerna och sedan inte fullföljde affären.
"Mvh Yvonne" hahaDe har tydligen köpare i London
Nä vadå. Lagonda var väl före Cartier men en ”Crash”Lagonda Icabloco. Repainted eller original?
Vad hände?Jag har kollat på klockan irl och träffat säljaren , ingen speciell trevlig typ
Det är nog både och!
"Mvh Yvonne" haha
Vad hände?
Att man ändå lyckas felstava så passHar den först ute för typ 55, sänker sen till 45. Blir trots det inte såld, tar bort annonsen.
Nu lägger upp den igen för 69.9k fast pris, billigast i världen haha.
https://www.blocket.se/annons/vastmanland/omega_semester_agua_tera_41_5m_bytes_/107693890
Snarare obrukbarBara in och fynda!
Hehe, nu såg jag, Omega "Semester"Att man ändå lyckas felstava så pass
"agua tera" -> aqua terraHehe, nu såg jag, Omega "Semester"
Vilket eller vilka auktionshus? Det är några namn som är återkommande i de här sammanhangen...Var inne och tittade runt på Auctionet och hittade ett flertal Rado som, enligt min uppfattning, är fake. Alla akutioner är redan avslutade men som väl är gick de väldigt billigt så ingen blev lurad på några stora summor.
Gemensamt för dem är:
- Länkarna är inte av keramik utan färgat stål
- Smuts har kommit in på urtavlan (eftersom de är väldigt långt från så täta som äkta Rado är)
- Kronorna är av metall och inte keramik som de är på Ceramica-klockor.
- "Jubilé" är , mig veterligen något som Rado kallar klockor med diamanter på urtavlan - på de nedanstående är det raka motsatsen
- Kvalitetsnivån/finishen är otroligt dålig - knappt en rät linje att finna...
Har själv en Ceramica och kvaliteten/finishen är otroligt mycket högre... jag har dessutom haft en egen kopia (köpt i Thailand för 200:- för ca 25 år sedan... numer destruerad så den kommer aldrig finnas på någons arm!!!)
Två styck på "Auktionshuset Gomér och Andersson Norrköping"Vilket eller vilka auktionshus? Det är några namn som är återkommande i de här sammanhangen...