• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

5939446D-DA01-4AAD-86FF-2AE0EAC90685.png
Är ju verifierad på blocket, då måste det vara legitimt…..
För ev. spekulanter så översätts texten till "I love Putin"!

Jahaja… någon är ändå villig att betala ett rejält överpris för en icke-begränsad klocka som fortfarande tillverkas…

Inklusive avgifter så är den redan uppe i närmare 5000:-

61CD5439-FD1B-4C4D-B418-3EA6A1EC77E5.png

32F6337E-AB4C-4D8F-9ECF-DA3C42C609A8.png

Sist jag kollade på dessa så låg de ganska länge osålda här på KS för typ 28? Har jag missat någon extrem prisuppgång eller är det ett rent fantasipris hos Kaplans?

32F6337E-AB4C-4D8F-9ECF-DA3C42C609A8.png

Sist jag kollade på dessa så låg de ganska länge osålda här på KS för typ 28? Har jag missat någon extrem prisuppgång eller är det ett rent fantasipris hos Kaplans?
De baserar säkert priserna efter C24. Ligger väl på 40+ där. Klassiskt Kaplans är ju att de köper sina egna klockor på auktionen om de går ”för billigt” och sen ut i affären. Inget stort fan av Kaplans, inte minst när man vet hur dålig koll de har emellanåt. Har väldigt svårt att se hur de kan motivera sitt påslag på 20%…

De baserar säkert priserna efter C24. Ligger väl på 40+ där. Klassiskt Kaplans är ju att de köper sina egna klockor på auktionen om de går ”för billigt” och sen ut i affären. Inget stort fan av Kaplans, inte minst när man vet hur dålig koll de har emellanåt. Har väldigt svårt att se hur de kan motivera sitt påslag på 20%…
Har tänkt på det att det ofta (på olika pantbanker) ligger klockor i webbshopen som hade 16 (exempelvis) bud i auktionen. Tänkte nog att det var folk som inte kunde betala men så kanske det inte är då.

Har tänkt på det att det ofta (på olika pantbanker) ligger klockor i webbshopen som hade 16 (exempelvis) bud i auktionen. Tänkte nog att det var folk som inte kunde betala men så kanske det inte är då.
Vet inte hur det ligger till med Kaplans specifikt men jag pratade med en kille som driver pantbank och han berättade att det var vanligt förekommande att folk vann pantauktionerna och sedan inte fullföljde affären.

Vet inte hur det ligger till med Kaplans specifikt men jag pratade med en kille som driver pantbank och han berättade att det var vanligt förekommande att folk vann pantauktionerna och sedan inte fullföljde affären.
Det är nog både och!
De har tydligen köpare i London 💰💰😂

BFB59794-707B-40F7-9AC3-FB14851D9973.png
"Mvh Yvonne" haha

Var inne och tittade runt på Auctionet och hittade ett flertal Rado som, enligt min uppfattning, är fake. Alla akutioner är redan avslutade men som väl är gick de väldigt billigt så ingen blev lurad på några stora summor.

Gemensamt för dem är:
  • Länkarna är inte av keramik utan färgat stål
  • Smuts har kommit in på urtavlan (eftersom de är väldigt långt från så täta som äkta Rado är)
  • Kronorna är av metall och inte keramik som de är på Ceramica-klockor.
  • "Jubilé" är , mig veterligen något som Rado kallar klockor med diamanter på urtavlan - på de nedanstående är det raka motsatsen
  • Kvalitetsnivån/finishen är otroligt dålig - knappt en rät linje att finna...

Har själv en Ceramica och kvaliteten/finishen är otroligt mycket högre... jag har dessutom haft en egen kopia (köpt i Thailand för 200:- för ca 25 år sedan... numer destruerad så den kommer aldrig finnas på någons arm!!!)

1679497952138.png

Var inne och tittade runt på Auctionet och hittade ett flertal Rado som, enligt min uppfattning, är fake. Alla akutioner är redan avslutade men som väl är gick de väldigt billigt så ingen blev lurad på några stora summor.

Gemensamt för dem är:
  • Länkarna är inte av keramik utan färgat stål
  • Smuts har kommit in på urtavlan (eftersom de är väldigt långt från så täta som äkta Rado är)
  • Kronorna är av metall och inte keramik som de är på Ceramica-klockor.
  • "Jubilé" är , mig veterligen något som Rado kallar klockor med diamanter på urtavlan - på de nedanstående är det raka motsatsen
  • Kvalitetsnivån/finishen är otroligt dålig - knappt en rät linje att finna...

Har själv en Ceramica och kvaliteten/finishen är otroligt mycket högre... jag har dessutom haft en egen kopia (köpt i Thailand för 200:- för ca 25 år sedan... numer destruerad så den kommer aldrig finnas på någons arm!!!)

1679497952138.png
Vilket eller vilka auktionshus? Det är några namn som är återkommande i de här sammanhangen...

Tillbaka
Topp