• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Jag blev lurad med Blocketpaketet...
Säljaren som alltid befinner sig på en mindre ort långt ifrån närmsta större stad kommer propsa på att skicka paketet. (Självklart är scammaren inte ens i Sverige då jag nu i efterhand "pratat" med dem på andra annonser) Man ber om telefonnummer och strax efter får man ett SMS som kommer från avsändare "Blocket". I SMSet finns en länk som leder till en hemsida som är väldigt lik Blockets egna. Där ombeds man fylla i Namn och adress samt betala för varan. Det finns en chatt med svensktalande support (som jag använde). När betalningen gått igenom händer ingenting och du är lurad. Betalningen gick till en bank i Irland.
Allt är väldigt sofistikerat och manusstyrt. Alla svar är likadana oavsett annons du svarar på (jag har jagat och anmält säkert över 100 annonser efter detta). Det är callcenter som driver detta och det är organiserad brottslighet som med Blockets vetskap utförs på deras plattform.

I efterhand är det SJÄLVKLART att det var en scam. Jag skulle SJÄLVKLART sett varningsflaggorna. Men av någon anledning gjorde jag inte det denna gång.

(Detta kunde antagligen undvikas om Blocket även kräver BankID av säljaren och inte bara av köparen)

997D4C0E-D2BC-450D-B8CF-237D83F6ACFB.jpeg
54A440B9-1928-45CF-A65D-83441F90E3A0.png

Jäkla schysst ”shef” 😁
Underbar annonsbeskrivning!😂

Ligger en Rado captain Cook ute på blocket för 7600 kr. Ställde lite frågor till säljaren men fick inga svar. Inser att det är scam men konstigt att inte ens svara?

Blocket måste ju verkligen införa något emot all spam.
Är det inte dem typiska ”bot” annonserna så är det privatpersoner som lägger upp 20 annonser på samma konto, varje kväll- det är orimligt låga priser.
Skriker nu såklart scam, men någon typ utav säkerhet borde dom kunna införa?

Chrono24:s kvalitetsavdelning ser inget konstigt med den här klockan 😂

Bilagor

• EF56DE8C-580D-4097-8012-9BEB0694088E.png
    EF56DE8C-580D-4097-8012-9BEB0694088E.png
    118.5 KB · Visningar: 44
Givetvis.

Men tolkade posten som det är något fel på klockan, inte bara en mismatch i text. Att C24 ska granska så att alla rubriker stämmer exakt med övrig text, tror jag är ett högt krav att ställa.
Utveckla gärna? Ser ut som fel armband om den är 2000, alternativt fel tavla om den är från -95, men annars ser jag inget uppenbart?
Förutom årtal så är case, stålbezel och länk fel finns ingen sådan klocka och har aldrig funnits. Dessutom är det en annan klocka på efterföljande bilder (som stämmer bättre med referensen).

Har länge klagat på fönstershoppare o diverse skumt folk med fetischer utav bilder på klockor.
Fick nu se att min gamla klocka och bild ligger ute på blocket, utav ett fejk-konto.

Förutom årtal så är case, stålbezel och länk fel finns ingen sådan klocka och har aldrig funnits. Dessutom är det en annan klocka på efterföljande bilder (som stämmer bättre med referensen).
Tack nu ser jag ju det på första bilden, hur kunde jag missa?! 👍🏻🙂 Härjade mest runt på övriga bilder och funderade kring kombon av klistermärke kvar och samtidigt fullkomligt bortslipad krona på låset 🤷🏼‍♂️

Lite för bra för att vara sant, kom nyss innan upp en Oris i Askersund (äldre) som jag skrev till men dödstyst när jag ville mötas upp f2f… gissar detta är samma person men med nyskapat nick när dennes annonser togs bort.

Edit: Lagts upp likadana nya hela kvällen med för bra pris av samma klockor från ny användare. En snodd bild och text.

Senast ändrad:
Undra hur lågt begåvad man måste vara om man tror att man lyckas lura folk genom att lägga ut klockor för 1/4 av marknadsvärdet.

Sjukt tröttsamt med 100+ annonser varje dag utav lågbegåvade människor.

Blocket får väldigt gärna införa en kostnad per annons igen!

Undra hur lågt begåvad man måste vara om man tror att man lyckas lura folk genom att lägga ut klockor för 1/4 av marknadsvärdet.

Fanns det inte massvis med folk som tror sig vara jätte-jätte-jättesmarta när de gör årets klipp så skulle dessa annonser inte existera.

Om du pratar om dessa annonser från Kiruna, Arjeplog, osv om nya iphones, datorer, klockor (ex helt ny Tudor BB för 9000 spänn) så håller jag med.
Kontaktade säljaren för att berätta att jag skulle fortsätta anmäla honom, fick inget varmt välkomnande tyvärr, han skulle hälsa på mig och klippa mig som en gris (vad det nu betyder)

Tillbaka
Topp