• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Vad tror ni om denna? min amatörblick kan inte avslöja om den är äkta på det sunkiga fotot men 2500:- och inköpt i bangkok gör iaf mig skeptisk, nån kan ju göra ett kap om den skulle vara ok men jag är som sagt skeptisk. tyvärr får jag inte ordning på printscreen men nån annan kanske hinner ta en bild.

http://www.blocket.se/stockholm/Omega_Seamaster_300_diver_56082944.htm?ca=1_9&w=3

Utan att ha någon aning, så säger jag fake direkt.

Har jag tur hinner jag först till Uppsala ;)

image.jpg

22.800 låter onekligen väldigt desperat/skumt men certet ser ju äkta ut. Svårt att avgöra klockan då den bilden (av en händelse???) är så liten.
Mailade och fick ett peciellt svar tillbaka:
----
Mitt barnbarn hjälpte mig med bilderna för jätte länge sedan, skickar dem jag har på datorn. Jag har redan fått ett bud på klockan (ville sätta den på fast pris men det funkade inte). Jag kan endast ta emot 22800 kr till på min Paypal så om du skulle vinna auktionen så betalar du in 22800 kr på min Paypal (som skyddar även köparen), sedan skickar jag klockan rekommenderat och resterande pengar kan du betala in till mig efter att du har fått klockan och kontrollerat äktheten. Om detta inte passar dig var vänlig lägg ej bud då det är många som jag har fått e-mail från som är intresserade och vill sälja klockan på ett så enkelt sätt som möjligt för mig.
---
Annonsen är borta från tradera?

Någon mer som mailat?

Mailade och fick ett peciellt svar tillbaka:
----
Mitt barnbarn hjälpte mig med bilderna för jätte länge sedan, skickar dem jag har på datorn. Jag har redan fått ett bud på klockan (ville sätta den på fast pris men det funkade inte). Jag kan endast ta emot 22800 kr till på min Paypal så om du skulle vinna auktionen så betalar du in 22800 kr på min Paypal (som skyddar även köparen), sedan skickar jag klockan rekommenderat och resterande pengar kan du betala in till mig efter att du har fått klockan och kontrollerat äktheten. Om detta inte passar dig var vänlig lägg ej bud då det är många som jag har fått e-mail från som är intresserade och vill sälja klockan på ett så enkelt sätt som möjligt för mig.
---
Annonsen är borta från tradera?

Någon mer som mailat?

Yes mailade, fick detta svar:

Hej.
Jag har redan fått ett bud på klockan (ville sätta den på fast pris men det funkade inte). Jag kan endast ta emot 22800 kr till på min Paypal så om du skulle vinna auktionen så betalar du in 22800 kr på min Paypal (som skyddar även köparen), sedan skickar jag klockan rekommenderat och resterande pengar kan du betala in till mig efter att du har fått klockan och kontrollerat äktheten. Om detta inte passar dig var vänlig lägg ej bud då det är många som jag har fått e-mail från som är intresserade och vill sälja klockan på ett så enkelt sätt som möjligt för mig.
Med vänlig hälsning
Ida

epost: Ida Eriksson [[email protected]]

Jag har svarat att jag gärna tittar på den för att sedan sätta in pengarna på PayPal (jo jag vet det är en scam).

Yes mailade, fick detta svar:

Hej.
Jag har redan fått ett bud på klockan (ville sätta den på fast pris men det funkade inte). Jag kan endast ta emot 22800 kr till på min Paypal så om du skulle vinna auktionen så betalar du in 22800 kr på min Paypal (som skyddar även köparen), sedan skickar jag klockan rekommenderat och resterande pengar kan du betala in till mig efter att du har fått klockan och kontrollerat äktheten. Om detta inte passar dig var vänlig lägg ej bud då det är många som jag har fått e-mail från som är intresserade och vill sälja klockan på ett så enkelt sätt som möjligt för mig.
Med vänlig hälsning
Ida

epost: Ida Eriksson [[email protected]]

Jag har svarat att jag gärna tittar på den för att sedan sätta in pengarna på PayPal (jo jag vet det är en scam).

Yes, det är en vidrig scam! Berörd klocka och certet på bilderna tillhör plattfot här på forumet (gjorde det iaf när han och jag hade kontakt i slutet på förra året). Ida Eriksson är bluff och har alltså försökt med denna scam förut.

Yes, det är en vidrig scam! Berörd klocka och certet på bilderna tillhör plattfot här på forumet (gjorde det iaf när han och jag hade kontakt i slutet på förra året). Ida Eriksson är bluff och har alltså försökt med denna scam förut.

Stämmer. Riktigt trist.
Dessa bilder togs av ägaren innan mig (b_hammock), inför den annons jag sedan nappade på och köpte klockan.
Bilderna lades då (för ungeför ett år sedan) ut här på forumet, på ttt (tror jag) samt blocket. Bilderna mailades även till ett antal intresserade. Som jag förstår det är det just via mail som bluffaren fått tag på bilderna.

Jag tror gott om den, den sitter nämligen på min handled numera.. :D
Fast jag köpte den inte från den där tomten..
Tyckte att jag kände igen den! Annonsen var ju så mysko skriven så det osade ju scam men till ovanligheterna var ju att svenskan var bättre än normalt och på så sätt bättre utfört, såg att någon hade lagt ett bud innan annonsen försvann...

Tillbaka
Topp