• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Nu fick Ronnie äntligen till det! ^^
uFHnlpF.jpg
Jag känner inte säljaren, och har varken gott eller ont att säga om honom. Men, priset?

Är det ett så enormt andrahandsvärde på Rolex, eller är 2004:an en speciell årgång som är extra het? Ny i butik ligger de väl på runt 65´, det känns billiga pengar för att få en ny klocka med garanti etc.

Jag känner inte säljaren, och har varken gott eller ont att säga om honom. Men, priset?

Är det ett så enormt andrahandsvärde på Rolex, eller är 2004:an en speciell årgång som är extra het? Ny i butik ligger de väl på runt 65´, det känns billiga pengar för att få en ny klocka med garanti etc.

Var det inte 2004 som denna 50 års jubileums modell kom ut? Kan vara därför.. vet ej med säkerhet..

Fast Kermit (16610LV) säljs ju inte längre. Du tänker på Hulken (116610LV). Och som någon sagts så är väl 2004 "rätt" år för en Kermit och flat four-bezeln ytterligare lite mer ovanlig.

Men rätt pris sätts av marknaden.

5e95fcab3749124aa5ee591e37341e0d.jpg

"Så vill du ha nått billigare kan du köpa skräp från Kina som trillar sönder efter 1 vecka." [emoji38]

Trodde först när jag såg den att han bara hade missat att skriva in en nolla i priset men är tydligen han själv som är den där extra nollan.
För övrigt så är +-12 sekunder per dygn inte ok för ett nytt ETA 7750 så han skriver själv att det inte är vad han påstår.

Tror inte det sitter ett ETA valjoux 7750 i den klockan. Många hävdar det sitter i deras kopior men ofta är det kopior på ETAs urverk och någon billigare kinesiskt variant.

Tror inte det sitter ett ETA valjoux 7750 i den klockan. Många hävdar det sitter i deras kopior men ofta är det kopior på ETAs urverk och någon billigare kinesiskt variant.

Klart det är kopior på ETA verk. ETA (Swatch group) har börjat fasa ut försäljning till märken som inte ingår i koncernen så när stora och seriösa tillverkar för mindre och mindre tillgång till deras verka så hur skulle några kineser som gör kopior få tag på ETA verk.

Värsta jag hört är en kille som försökte kränga en Tag Heuer som inte var falsk, utan denna var minnsann gjord "svart" efter arbetstid hos Tags riktiga fabrik. Därav saknat cert

Har en bekant med en fake breitling, typ en kombination av Navitimer, G-Shock och något som skall likna en tourbillion.
Han satt hur som helst och sa ungefär samma sak.. att den (och andra fakes) tillverkades i samma fabriker som orginalen.. fast på nattskiftet.. och därför var den typ äkta. :banghead:
Frågade aldrig om han tror att Bretling har tillverkning i Kina..

Tillbaka
Topp