• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

"Full set"
Screenshot_20251221-171508_Facebook.jpg
Screenshot_20251221-171543_Facebook.jpg
Screenshot_20251221-171611_Facebook.jpg
Screenshot_20251221-171632_Facebook.jpg
Screenshot_20251221-171652_Facebook.jpg

Ser inte denna tavla konstig ut?

1766436138286.png
Reagerade faktiskt också på den när jag kikade igenom katalogen. Visst ser Rolex-typsnittet skumt ut?

1766436138286.png
Fake väl? Är rätt säker på att det hänt förr att Kaplan släppt in fake på deras auktion. Jag är överlag inte ett fan av deras servicenivå, känns ganska nonchalant de gånger jag haft med dem att göra senaste 2-3 åren.

1766436138286.png

Det här behöver vi reda ut.
Jag har ganska stort förtroende för Kaplans men släpps det igenom fejkade grejer (om de är så uppenbara som det här är i så fall) så blir det ju jobbigt.

Fake väl? Är rätt säker på att det hänt förr att Kaplan släppt in fake på deras auktion. Jag är överlag inte ett fan av deras servicenivå, känns ganska nonchalant de gånger jag haft med dem att göra senaste 2-3 åren.
Det här behöver vi reda ut.
Jag har ganska stort förtroende för Kaplans men släpps det igenom fejkade grejer (om de är så uppenbara som det här är i så fall) så blir det ju jobbigt.
Jag ser inget fel på resten av klockan, någon annan som gör det?

Min syn är att Kaplans ändå brukar vara förhållandevis duktiga på att peka ut defekter och andra oegentligheter, exempelvis "skadad urtavla" som de allra flesta klockor verkar ha trots att man själv knappt kan se något tokigt. Konstigt att det inte skrivs något här. Eller är det en superovanlig variant av tavlan som vi missat :p

https://www.tradera.com/item/1000985/708469554/rolex-datejust

Fabriksny 41:a Wimbledon för 63k, ny användare med 0 omdömen, känns så legit det kan bli.

Någon som spottar något?
Kassa bilder men det ser ut att vara en ganska välgjord kopia.

Det kan inte vara något annat, finns väl ingen som lämnar 100k på bordet och släpper iväg den för 63 om den är legit

Det finns boxar och papper att köpa på nätet för några hundra dollar och då får man även ett NFC garantikort. Så extrem försiktighet är att rekommendera

Vilka modeller är minst heta i dagsläget enligt experterna?
Dvs, vilka är lättast att köpa utan en allt för lång väntetid?

Ser ut som att någon köpt klockan nu tyvärr. Profilen har även fått ett negativt omdöme som styrker att detta troligtvis är en kopia.
Kan ju tycka att köparen borde ha någorlunda koll när man köper i den prisklassen att priset är väldigt lågt…

Fabriksny 41:a Wimbledon för 63k, ny användare med 0 omdömen, känns så legit det kan bli.

Någon som spottar något?
En person som tagit mina bilder och lagt ut på tradera! Dessutom för kraftigt underpris. 100% bedrägeri. In och anmäl gärna annonsen.

Lyftes här med @mr.dennis123

Det kan inte vara något annat, finns väl ingen som lämnar 100k på bordet och släpper iväg den för 63 om den är legit

Det finns boxar och papper att köpa på nätet för några hundra dollar och då får man även ett NFC garantikort. Så extrem försiktighet är att rekommendera

Någon som spottar något?
Ganska säker på att klockan på bilderna är äkta men att säljaren snott bilderna för att sälja en fake, se bland annat omdömet som köparen fick, jag hittade dessutom samma bild på en gammal blocket annons.

IMG_4934.png

IMG_4937.png

Edit: Såg @rickards inlägg nu som bekräftar ovan

Klockan är helt i sin ordning och 100% legit. Min annons finns här och på blocket. Men verkar som något pucko tagit bilderna och lagt ut den i bedrägligt syfte.

Ser ut som att någon köpt klockan nu tyvärr. Profilen har även fått ett negativt omdöme som styrker att detta troligtvis är en kopia.
Min vän som ”köpte” på min begäran för att få bort annonsen och lägga kommentar för att varna folk. Kan tillägga att original bilderna finns i min egen annons här på KS och på blocket. Dock inget på tradera!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp