Kan inte säga att jag har koll men du får lite tyckande och killgissningarEn fråga som uppstått för mig som du kanske har koll på? Jag ropade hem en klocka på tratten. Frakt kostnad 54kr + obligatoriskt köparskydd 402kr då jag väljer att betala via Klarna. Nu tycker säljaren att det känns tryggast för henne att skicka med REK för 182kr…
I min värld är ju jag redan skyddad tills jag fått och godkänt varan (402kr) Jag har dessutom inte alternativet att välja bort detta då jag betalar via Klarna.
Jag frågade då säljaren om hon vill betala tillbaka mina 456kr och sedan få sina 182kr, eller hur har hon tänkt lösa den kostnaden jag fått?
Alternativt, borde jag dra 54kr ifrån hennes 182kr och swisha mellanskillnaden för att hon ska känna sig trygg? Har inte varit med om detta tidigare…
Som @Sennelier säger så har du redan pröjsat en hel del för köpskydd + frakt. Du är safe. Säljaren har faktiskt gjort ett val av frakt vid skapandet av annonsen så om hon i efterhand inte är trygg med valet är det hennes problem. Att swisha extra hade jag aldrig gjort och den extra kostnaden får isåfall ligga på henne.
Jag förstår inte riktigt vad REK ger för extra trygghet för henne i just det här fallet. Hon har säljarskydd och du har köpskydd, allt via Tradera. Vanliga 54kr frakten är också spårbar