• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Det svåra är att det var jag som lånat hans bild för att sälja min lillebrorsas BLNR
Då han ljuger att han sett fler bilder på klockan då jag inte ens skickat några bilder.
Fick detta mail imorse av honom som grunades på endast denna bild
Hej,

Antar att du ör ett svin och redan vet om det, men din klocka är fake.
Syns tydligt på att GMT-visaren ligger underst, färgen på bezeln inte
bryter där den ska, bandhornen har fel form, GMT-visaren är dåligt
målad, fel nyans på visarna eftersom de är i stål, inte vitguld, fel
färg på lyspastan, sned markering kl 12 mm mm.

Om du mot förmodan inte är ett svin och inte vet om detta, så gå till en
AD snarast, så bekräftar de detta. Certet är fel även det.

Avsändarens telefonnummer är: 0707777777

Annonsen som blev bortplockad, på min gamla blnr, är/var en seriös annons på en riktig blnr. Yonsson tror jag blandade ihop denna med fake-blnr som Oskaroskar hade uppe

Har handlat med klemens flera ggr, han är 100% goodguy

Nu blev det snurrigt här klemens
Du har alltså tagit en bild från Chrisse och använder den som försäljningsbild på en annan klocka? Du äger inte heller klockan som du säljer, utan det är din brorsas klocka?
Har jag förstått det rätt såhär långt?

Klockan du har i besittning, är det denna klockan?
debc145a4b302d1042e052459116269f.jpg

Är det den klockan, så är den fake. Är det inte den klockan du sitter på så har det skett ett missförstånd och i så fall ber jag om ursäkt.

Edit: och det där mailet har jag ingen koll på vem som skickat.

Nej vad har fått dig att tro att det skulle vara denna klocka jag säljer?
Snurrigt värre detta och ber om ursäkt för missförståndet. Grejen är att en medlem fick bilder på en fake-BLNR. En annan medlem frågade om det var din annons och diskussionen fortgick (via PM). För att inte riskera att någon blev blåst lade jag ut bilden till annonsen i blocket-tråden. Min uppfattning var alltså att det var din annons det gällde då inget annat sades. Det fanns inga ytterligare bilder i annonsen. Chrisse konstaterar då att någon (du) snott hans bild till sin annons, vilket är vanligt när folk säljer fakes.

Är det inte din klocka på förra bilden jag postade så är det alltså ett missförstånd.
För att undvika denna typen av missförstånd i framtiden kan du använda dina egna bilder i annonser och jag kan låta bli att misstolka. Solklart!? Ber återigen om ursäkt om det inte är din klocka på senaste bilden.

Och självklart vet jag att den BLNR Chrisse ägt är äkta.

Det är ingen fara du behöver inte be om ursäkt!Bra med folk som har ögonen öppna på bedragare o fifflare!
Lite komiskt bara att allt som stod i mailet stämmer till 100% med bilden du skickade!
För den har du aldrig fått från mig iallafall!
Med vänlig hälsning, Daniel

Det är ingen fara du behöver inte be om ursäkt!Bra med folk som har ögonen öppna på bedragare o fifflare!
Lite komiskt bara att allt som stod i mailet stämmer till 100% med bilden du skickade!
För den har du aldrig fått från mig iallafall!
Med vänlig hälsning, Daniel
Jag har inte fått några bilder mailade till mig och inte skickat något mail. Kan ju vara 100 pers som fått de där bilderna, det har inte jag någon aning om. Däremot har jag fått se bilderna som en annan medlem fått mailade till sig.

Nu går jag och lägger mig.

Jag skulle gissa på att han varit i någon butik och frågat om ett inbytespris. Säkert fått strax under det han satt som pris på blocket och försöker tjäna lite extra genom en privat försäljning.

Skulle dock tro att du får mer än så i inbyte? Om den inte är ett totalt vrak. Med tanke på att bilderna känns som aktivt tagna med risig kvalitet, och priset är på tok för lågt. Så tror jag att det är något skumt.

Men, med det sagt, hade det varit i Stockholm hade jag också prövat lyckan. Men se till att ses hos en urmakare i så fall bara.

Skulle dock tro att du får mer än så i inbyte? Om den inte är ett totalt vrak. Med tanke på att bilderna känns som aktivt tagna med risig kvalitet, och priset är på tok för lågt. Så tror jag att det är något skumt.

Men, med det sagt, hade det varit i Stockholm hade jag också prövat lyckan. Men se till att ses hos en urmakare i så fall bara.
Tror inte tex. Uret eller Jälmers betalar mer. Men vad vet jag ;)

Tillbaka
Topp