• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Denna är inte dum heller!! :)
datej.PNG
 

Laurentius

Cartier
Hur har det gått? Någon framgång i ärendet?

(För er som undrar vad det handlar om är det om en Planet ocean som såldes som äkta på blocket fast det var en kopia sen kom säljaren med ursäkter för att byta tillbaka så att säga)


Hej igen!

Ja, det som hänt sedan sist är att jag har mött en person som tom slår Lövén i käbbel och brutna löften! Hon fick för många chanser att göra rätt för sig men nu blir det en anmälan i eftermiddag.

Jag har fått enormt mycket hjälp av några personer här på forumet och jag vill rikta ett stort tack till er, ni vet vem ni är!

Mvh Lars
 

CLT

Rolex
Hej igen!

Ja, det som hänt sedan sist är att jag har mött en person som tom slår Lövén i käbbel och brutna löften! Hon fick för många chanser att göra rätt för sig men nu blir det en anmälan i eftermiddag.

Jag har fått enormt mycket hjälp av några personer här på forumet och jag vill rikta ett stort tack till er, ni vet vem ni är!

Mvh Lars
Du skulle anmält direkt. Människor som har för avsikt att blåsa folk kommer aldrig göra rätt för sig... Tråkigt, hoppas hon åker dit!
 

Laurentius

Cartier
Du skulle anmält direkt. Människor som har för avsikt att blåsa folk kommer aldrig göra rätt för sig... Tråkigt, hoppas hon åker dit!


Visst har du rätt i det, ibland är jag en naiv fan!

Det som jag inte blir klok på är att det är en kvinna i 50-årsåldern med fast jobb, bostad och utan anmärkningar som blåste mig!
Pengarna jag förlorat hamnar på utbildningskontot och så får jag trösta mig med något annat!
 

Mr Chance

Kalmar
Liiite överprisad...
image.jpg

Lite kul annonstext också:

"Unikt tillfälle att komma över den nu för tiden lite ovanliga Sjöö Sandström Chronolink.

Modellen släpptes 1997 men tillverkas idag inte längre och därmed blir denna klocka allt mer och mer eftertraktad

Denna klocka kostade straxt över 42000:- när den fanns att köpa ny.
Skambud undanbedes, seriösa köpa är välkomna att kontakta mig för mer information och frågor."
 

december

Breitling
Det står klart och tydligt att kopior inte får säljas på Tradera. Men ändå kommer dom upp ibland, och dessutom börjar folk buda. Ridå.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska sluta annonsera klockor på blocket, köparna där är rena skämtet. Kommer med "bud" som motsvarar 1/3 av det man annonserar för och med motiveringen att man "tycker det är för dyrt", "det finns motsvarande i Kazakstan för x kr", "jag har inte mer pengar".

Det bästa var ändå en intressent som försökte motivera sitt pris med utländska annonser. Jag invänder att jag utgår från priserna på den svenska marknaden, då klockan säljs i Sverige. Jag hänvisar till flera annonser från Klocksnack och får som svar att "priserna på klocksnack är inte vad dom sålts för utan det senast annonserade priset, kan vara bra för dig att veta.".
Får du inte sålt den så är priset för högt oavsett vem som har rätt i er diskussion.
 

Henrik B

Breitling
Hej igen!

Ja, det som hänt sedan sist är att jag har mött en person som tom slår Lövén i käbbel och brutna löften! Hon fick för många chanser att göra rätt för sig men nu blir det en anmälan i eftermiddag.

Jag har fått enormt mycket hjälp av några personer här på forumet och jag vill rikta ett stort tack till er, ni vet vem ni är!

Mvh Lars

Hoppas hon åker fast!
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Se till att anmäla allt skit som läggs upp. Blocket har ett outsourcat team med svenskar stationerade utomlands som granskar annonser. När viss skit slinker igenom tas det bort om man anmäler det!:)

Edit, stavfel
 
Topp