• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Har lagt ut min 2201.50 på tradera och gjorde en spaning på andra marknadsplatser.

liten varning för denna blocket där säljaren i både rubrik och text hävdar att det är 42mm versionen medans certifiktatet tydligt klargör att det är 2200.50, vilket är 45mm..

Det stämmer, jag har felaktigt trott att detta är 42mm versionen och skrivit ut detta i min annons. Det är helt enkelt jag som antagit fel och skrivit fel i min annons här, bara att beklaga.
Vill dock åter belysa att jag inte hade något med blocket annonsen att göra.

Nu är klockan ute till försäljning igen med korrekt info, affären är backad och köparen återbetalad.
Tråkigt och slarvigt av mig, dock ett ärligt misstag.
Jag hoppas att transparens kring detta och mitt renommé på forumet räcker för att upprätthålla trovärdighet i affärer. Kolla gärna min GG tråd.

Nu är klockan ute till försäljning igen med korrekt info, affären är backad och köparen återbetalad.
Tråkigt och slarvigt av mig, dock ett ärligt misstag.
Jag hoppas att transparens kring detta och mitt renommé på forumet räcker för att upprätthålla trovärdighet i affärer. Kolla gärna min GG tråd.
Misstänkte att det hände och därav mitt "radera" inlägg - då jag backade på att spekulera öppet :P

Sanningen är att 29k för en 2201.50 hade varit världens kap...

Vad är det här för plock? Om delarna är legit så är ju priset väldigt bra.

IMG_7044.jpeg

Kommer aldrig säljas i närheten av dem pengarna.
Sen eftersom varje köpare är utvald och Swatch Group vet vem som får vilket limiterings nr. Så lär alla säljare som går att spåra via annonsbilder eller text bli svartlistade forever. På sådana här saker har SG garanterat bra koll på annons sajter som blocket och tradera och motsvarande i andra länder.

Tidigare när jag jobbade med klockor och köpte olika modeller med personal-rabatt så hade det blivit ett väldans liv om den kom ut till försäljning inom 12 mån. Bara som ett exempel att det är bra koll på ovan nämnda grejor.

Tillbaka
Topp