Besvärande.. verkade dessutom ligga bud på denJapp. Hur fan kan den få komma upp gång på gång på gång? Idioter på Tradera.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Besvärande.. verkade dessutom ligga bud på denJapp. Hur fan kan den få komma upp gång på gång på gång? Idioter på Tradera.
Japp alltså är det samma auktion som kommit ut igen. Trots massvis av anmälningar. Helt sanslöst.Besvärande.. verkade dessutom ligga bud på den![]()
Japp alltså är det samma auktion som kommit ut igen. Trots massvis av anmälningar. Helt sanslöst.
Hon skriver ju att den är avbruten och inte längre aktiv? Det kan väl lika väl betyda att de faktiskt har tagit ner annonsen, så vet inte vad du är så sur över. Onödigt hårt mot någon som bara gör sitt jobb.Clownerna kunde inte ens hämta annonsen via länk när de själva tagit ner den. Handla aldrig på Tradera.
![]()
Vad jag är sur över? Att Tradera agerar långsammare än om jag skulle skickat en brevduva. Du verkar gilla Tradera och inkompetenta människor. Fortsätt du handla där då men försök inte rättfärdiga att de gjort ett bra jobb för det är det bara den personen som tog ner annonsen som gjorde. Och det var inte personen som svarade på mitt meddelande. Jag tänker varna alla andra för att handla där då de har noll koll och agerar fruktansvärt långsamt.Hon skriver ju att den är avbruten och inte längre aktiv? Det kan väl lika väl betyda att de faktiskt har tagit ner annonsen, så vet inte vad du är så sur över. Onödigt hårt mot någon som bara gör sitt jobb.
Ojojoj. Styrkekramar gubbenVad jag är sur över? Att Tradera agerar långsammare än om jag skulle skickat en brevduva. Du verkar gilla Tradera och inkompetenta människor. Fortsätt du handla där då men försök inte rättfärdiga att de gjort ett bra jobb för det är det bara den personen som tog ner annonsen som gjorde. Och det var inte personen som svarade på mitt meddelande. Jag tänker varna alla andra för att handla där då de har noll koll och agerar fruktansvärt långsamt.
HejdåOjojoj. Styrkekramar gubben![]()
Går inte i praktiken, jag fattar det, men här borde fan Swatch tvingat in köparna att inte få sälja vidare klockan på typ 10 år bara för att man skulle slippa se sånt här skit. Fan vad folk kan förpesta det roliga med en entusiasthobby.Nu börjas det…![]()
Dyngfake![]()
Nån som vet om den här Tissot PRX Powermatic är äkta eller fake ? Den ligger ute på Blocket just nu.
Det ska tydligen gå lätt att avslöja kloner genom att titta på balanshjulet, ska det verkligen sitta en sådan där utstickande "tapp" där ?
![]()
Tissot PRX Powermatic 80 40 mm – Gold/Champagne – mycket fint skick | Blocket
Säljer en riktigt snygg Tissot PRX Powermatic 80 i den helguldfärgade utförandet med champagnefärgad våffeltavla och integrerad länk. Klockan köptes av mig påwww.blocket.se
Fake eller ej, svaret är ja. Det ska vara en tapp där. Funktionen den har är att reglera hur mycket balansfjäderns rörelse får vara. Ju mer snedställda tapparna är (de två prickarna du ser) desto mindre rörelse. Hittar du ett sådant verk utan den där tappen är det paj.![]()
Nån som vet om den här Tissot PRX Powermatic är äkta eller fake ? Den ligger ute på Blocket just nu.
Det ska tydligen gå lätt att avslöja kloner genom att titta på balanshjulet, ska det verkligen sitta en sådan där utstickande "tapp" där ?
![]()
Tissot PRX Powermatic 80 40 mm – Gold/Champagne – mycket fint skick | Blocket
Säljer en riktigt snygg Tissot PRX Powermatic 80 i den helguldfärgade utförandet med champagnefärgad våffeltavla och integrerad länk. Klockan köptes av mig påwww.blocket.se
Stämmer ej. Powermatic 80 är faktiskt frisvängande.Fake eller ej, svaret är ja. Det ska vara en tapp där. Funktionen den har är att reglera hur mycket balansfjäderns rörelse får vara. Ju mer snedställda tapparna är (de två prickarna du ser) desto mindre rörelse. Hittar du ett sådant verk utan den där tappen är det paj.
Det du tänker på är en frisvängande balans. Det har en arm. Men det är ett mycket dyrare verk.
Sant! Tänkte inte på det. Tack för rättelsen!Stämmer ej. Powermatic 80 är faktiskt frisvängande.
![]()
Haha, skärmdumpade dem precis nu och skulle göra ett inläggIntressant skillnad mellan bild ett och två.
![]()
![]()
Fanns det inte en variant som var byggd av gamla NOS-delar? Sen är den rätt schleten och jävlig svar ja
Jag fattar faktiskt inte alls.
Det ser ju ut att, i grund och botten, vara fina vältagna bilder. Varför känner man sig tvungen att hiva in dem i valfri AI-tjänst och riskera sånt här?
Jo, det stämmer bra. När Squale drog igång igen så gjorde de många klockor med NOS-delar. Men de är ju bara NOS till de inte är New längre.Fanns det inte en variant som var byggd av gamla NOS-delar? Sen är den rätt schleten och jävlig svar ja![]()
Jo, det stämmer bra. När Squale drog igång igen så gjorde de många klockor med NOS-delar. Men de är ju bara NOS till de inte är New längre.![]()
Ser bekväm ut och dessutom väldigt snygg! Känns som ett kapMycket klocka för pengarna!
![]()
Mkr bra komfort, ser väldigt skönt ut hur kronan gräver sig in i köttet.Ser bekväm ut och dessutom väldigt snygg! Känns som ett kap![]()
Nåt för OWG Mars?Mycket klocka för pengarna!
![]()
Hade eventuellt klarat en kvartNåt för OWG Mars?
Klarar du 1h skänker jag 100 spänn till insamlingen.Hade eventuellt klarat en kvart![]()