• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Japp alltså är det samma auktion som kommit ut igen. Trots massvis av anmälningar. Helt sanslöst.

Clownerna kunde inte ens hämta annonsen via länk när de själva tagit ner den. Handla aldrig på Tradera.

1786461447442.webp

Hon skriver ju att den är avbruten och inte längre aktiv? Det kan väl lika väl betyda att de faktiskt har tagit ner annonsen, så vet inte vad du är så sur över. Onödigt hårt mot någon som bara gör sitt jobb.
Vad jag är sur över? Att Tradera agerar långsammare än om jag skulle skickat en brevduva. Du verkar gilla Tradera och inkompetenta människor. Fortsätt du handla där då men försök inte rättfärdiga att de gjort ett bra jobb för det är det bara den personen som tog ner annonsen som gjorde. Och det var inte personen som svarade på mitt meddelande. Jag tänker varna alla andra för att handla där då de har noll koll och agerar fruktansvärt långsamt.

Vad jag är sur över? Att Tradera agerar långsammare än om jag skulle skickat en brevduva. Du verkar gilla Tradera och inkompetenta människor. Fortsätt du handla där då men försök inte rättfärdiga att de gjort ett bra jobb för det är det bara den personen som tog ner annonsen som gjorde. Och det var inte personen som svarade på mitt meddelande. Jag tänker varna alla andra för att handla där då de har noll koll och agerar fruktansvärt långsamt.
Ojojoj. Styrkekramar gubben 🫶

Går inte i praktiken, jag fattar det, men här borde fan Swatch tvingat in köparna att inte få sälja vidare klockan på typ 10 år bara för att man skulle slippa se sånt här skit. Fan vad folk kan förpesta det roliga med en entusiasthobby.

Klandrar även girigheten hos Swatch som mjölkar denna sedan tre år tillbaka döda kossa…

PRX fake.webp

Nån som vet om den här Tissot PRX Powermatic är äkta eller fake ? Den ligger ute på Blocket just nu.
Det ska tydligen gå lätt att avslöja kloner genom att titta på balanshjulet, ska det verkligen sitta en sådan där utstickande "tapp" där ?

PRX fake.webp

Nån som vet om den här Tissot PRX Powermatic är äkta eller fake ? Den ligger ute på Blocket just nu.
Det ska tydligen gå lätt att avslöja kloner genom att titta på balanshjulet, ska det verkligen sitta en sådan där utstickande "tapp" där ?

Dyngfake

PRX fake.webp

Fake eller ej, svaret är ja. Det ska vara en tapp där. Funktionen den har är att reglera hur mycket balansfjäderns rörelse får vara. Ju mer snedställda tapparna är (de två prickarna du ser) desto mindre rörelse. Hittar du ett sådant verk utan den där tappen är det paj.
Det du tänker på är en frisvängande balans. Det har en arm. Men det är ett mycket dyrare verk.

Fake eller ej, svaret är ja. Det ska vara en tapp där. Funktionen den har är att reglera hur mycket balansfjäderns rörelse får vara. Ju mer snedställda tapparna är (de två prickarna du ser) desto mindre rörelse. Hittar du ett sådant verk utan den där tappen är det paj.
Det du tänker på är en frisvängande balans. Det har en arm. Men det är ett mycket dyrare verk.
Stämmer ej. Powermatic 80 är faktiskt frisvängande.
61MF3NCTVBL._AC_SL1500_.jpg

Jag fattar faktiskt inte alls.
Det ser ju ut att, i grund och botten, vara fina vältagna bilder. Varför känner man sig tvungen att hiva in dem i valfri AI-tjänst och riskera sånt här?

Tror det kommer ta rejält lång tid innan gemene man förstår hur AI fungerar (inkl jag själv). Bara skillnaden mellan en generativ AI-redigering och mer traditionell lagerbaserad bildredigering är inte glasklar, och därmed blir det nästan hopplöst att prompta för de flesta. Vi lever i en märklig tid just, men också rätt komisk. AI tolkar precis allt, men vi är i grund och botten rätt usla på att förklara vad vi menar. 😅

Tillbaka
Topp