Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle ni göra detta? Känns så där? Blev erbjuden 200:- över beloppet? Detta är en kopia av texten från min mail. Nån som känner igen den?
Hej,
Jag vill köpa denna objektet för min barnbarn som en födelsedagspresent, och jag vill att du ska skicka det direkt till mitt barnbarn i Italien. Mitt barnbarn bor i Italien deltar i en italiensk språkskola. För länge, nu mitt barnbarn hade vill ha det så för mig blir det ett nöje att göra en önskan gå i uppfyllelse
Jag är för närvarande på en kryssning med de flesta av min familj och nära vänner så jag inte kommer att kunna komma till och plocka upp. Men jag vill att du ska hjälpa mig skicka den till min barnbarn.
Jag kommer att ta hand om portoavgift och betalar dig extra pengar besväret att gå till postkontoret
Jag vill att detta skickas med posten och jag kommer att vara ansvarig för portokostnader som tidigare nämnts. Jag kommer att göra betalning efter jag få nedanstående detaljer.
Bankuppgifter :
Postkontor pris till Italien :
Totalbelopp :
Vad är det aktuella tillståndet för objektet och jag hoppas att jag kan lita på dig?
Hälsningar
Elfrid
om annonsen är körd i google translate undrar man ju vad namnet var på original språket??Elfrid Björnfot! Vilket underbart namn!!!!!![]()
Skulle ni göra detta? Känns så där? Blev erbjuden 200:- över beloppet? Detta är en kopia av texten från min mail. Nån som känner igen den?
Hej,
Jag vill köpa denna objektet för min barnbarn som en födelsedagspresent, och jag vill att du ska skicka det direkt till mitt barnbarn i Italien. Mitt barnbarn bor i Italien deltar i en italiensk språkskola. För länge, nu mitt barnbarn hade vill ha det så för mig blir det ett nöje att göra en önskan gå i uppfyllelse
Jag är för närvarande på en kryssning med de flesta av min familj och nära vänner så jag inte kommer att kunna komma till och plocka upp. Men jag vill att du ska hjälpa mig skicka den till min barnbarn.
Jag kommer att ta hand om portoavgift och betalar dig extra pengar besväret att gå till postkontoret
Jag vill att detta skickas med posten och jag kommer att vara ansvarig för portokostnader som tidigare nämnts. Jag kommer att göra betalning efter jag få nedanstående detaljer.
Bankuppgifter :
Totalbelopp :
Vad är det aktuella tillståndet för objektet och jag hoppas att jag kan lita på dig?
Hälsningar
Elfrid
Knappast. Du läste väl beskrivningen av upplägget ovan? Bluffaren kommer aldrig att skicka något annat än epost.Kan man inte bluffa bluffaren?
Visst är det lockande att jäklas lite med dem men det är en balansgång. Det finns ju alltid en risk att man får bita i det sura äpplet...
Kollade faktiskt upp det oxåHar råkat ut för detta bakvägen!
Naturligtvis FINNS det en Elfrid Björnfot, kollade på hitta.se! Denna person kommer nu att hamna i en liknande situation som mig!
Just denna människa bor i norra Sverige, populärt är även att låna en gotlännings namn. Sedan skapas det falska mejladressen på gmail! Dessa är helt omöjliga att avsluta!!
I mitt fall var det åtta personer som påstod att de hade köpt dator och en kamera av mig, som jag aldrig ägt!
Kul när man står och jobbar och telefonen ringer och nån frågar om kameran de köpt och betalat är skickad...
Detta är otäcka individer utan skam i kroppen som kan förorsaka mycket elände! Jag hade tur, de ekonomiskt drabbade var vettigt folk som förstod att jag också var drabbad!
Detta blev lite OT.
Ska vi skapa en "Blåsningstråd" i Lifestyle för att upplysa och varna varandra?
Tänkte bara att det kan vara svårt att scama en scamare då jag har noll erfarenhet av det gamet
Hej,
Bankuppgifter :
Totalbelopp :
Hälsningar
Elfrid
Kryssning i Österrike?Jag provade att ringa Björnfot, och se där en kvinna svarade.
-Hallå! Är det Postkåden kan du dra åt helvittis,
-Nej, nej, jag ringer från KS-investigations och undrar om Elfrid är hemma?
- Nej du han han är på kryssning i Österike.
Jag la helt enkelt på utan att säga Tack å Hej, halvt i chock men helt förvissad om att det mest otroliga kan vara sant.
![]()
Jävligt trist! Men du får gärna berätta lite mera om vad som hände, om inte annat kan det vara lärorikt och bra att det kommer fram så andra kan undvika det i framtiden.Har varit med om detta. Det slutade med att bedragaren hotade mig med Polis. Mycket sjuk situation.
-Eh ja, man kan kryssa på Donau... Till exempelKryssning i Österrike?![]()
Du är fanemej en idiot av rang! Att du orkar komma med ditt rasistiska trams hela tiden.SFI?...
Österrike är bara något han har sagt till frugan...Kryssning i Österrike?![]()
Det är rätt ovanligtKryssning i Österrike?![]()
Men en fantastiskt upplevelse..Det är rätt ovanligt![]()
Ja, havskryssning i Österike är underskattatMen en fantastiskt upplevelse..![]()
Söt.Du är fanemej en idiot av rang! Att du orkar komma med ditt rasistiska trams hela tiden.