• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blombergs ur

Någon som erfarenhet av Blombergs ur i Borås?
Ingen erfarenhet men den ursprungliga butiken som fört en tynande tillvaro på senare tid stängde till slut ner i början av året. Nu startade den precis om med nytt koncept av nya ägare. Är nog bara namn och lokal som är samma som tidigare

Här kommer en kort presentation ☺️

Mitt namn är Kaled Sirriyeh. Jag är 36 år gammal och har tillsammans med två vänner äntligen startat det som länge varit en dröm, nämligen en klockbutik både fysiskt och digitalt. Dem som har gjort affärer med mig inne på KS känner nog igen mig som Kalles888.

Jag har haft ett stort klockintresse sedan 2008 och vågar säga att jag har en gedigen erfarenhet av klockor samt köp/sälj.

Om butiken:

Blombergs Ur, den nygamla klockbutiken mitt i stan i Borås som numera drivs av oss tre. Denna anrika butik har existerat sedan 1962, vi köpte upp den och planen är att ge helt nytt liv i butiken och bolaget!

Vi arbetar med försäljning, inköp, förmedling samt byten av klockor i mittsegmentet och delvis det lite
Högre.

Vi finns på Stora Brogatan 28 i Borås.

Obs! Följ oss gärna på BlombergsUr på sociala medier (Facebook, Instagram och TikTok) där vi nästan dagligen delar content på tillgängliga klockor samt priser mm..

Instagram: blombergs.ur
Facebook: blombergsur
TikTok: blombergsur

Ni når oss även på Mail: [email protected] och mitt Alias på KS är numera bytt från kalles888 till Blombergs UR och går bra att få kontakt med oss via KS 💪

Vår hemsida är inte riktigt klar ännu men vi har börjat annonsera klockor där också. Blombergsur.se

Blocketbutiken är igång och vi väntar med att få behörighet av admin för att börja annonsera här med :)

Senast ändrad:

Mitt namn är Kaled Sirriyeh. Jag är 36 år gammal och har tillsammans med två vänner äntligen startat det som länge varit en dröm, nämligen en klockbutik både fysiskt och digitalt. Dem som har gjort affärer med mig inne på KS känner nog igen mig som Kalles888.

Jag har haft ett stort klockintresse sedan 2008 och vågar säga att jag har en gedigen erfarenhet av klockor samt köp/sälj.

Om butiken:

Blombergs Ur, den nygamla klockbutiken mitt i stan i Borås som numera drivs av oss tre. Denna anrika butik har existerat sedan 1962, vi köpte upp den och planen är att ge helt nytt liv i butiken och bolaget!

Vi arbetar med försäljning, inköp, förmedling samt byten av klockor i mittsegmentet och delvis det lite
Högre.

Obs! Följ oss gärna på BlombergsUr på sociala medier (Facebook, Instagram och TikTok) där vi nästan dagligen delar content på tillgängliga klockor samt priser mm..

Ni når oss även på Mail: [email protected] och mitt Alias på KS är numera bytt från kalles888 till Blombergs UR och går bra att få kontakt med oss via KS 💪

Vår hemsida är inte riktigt klar ännu men vi har börjat annonsera klockor där också. Blombergsur.se

Blocketbutiken är igång och vi väntar med att få behörighet av admin för att börja annonsera här med :)
Lycka till! Kul att folk vågar satsa i lågkonjunktur.

Om butiken:

Högre.

Någon av er som är urmakare eller säljer ni bara?

Jag har gjort affärer både med Kaled som privatperson och några (pågående och avslutade) uppdrag genom @Blombergs UR och från mitt perspektiv så har det funkat helt flawless. Seriöst, smidigt och utan en massa konstigheter som det ibland innebär att köpa/sälja klockor.
Detta inlägg borde kanske ligga i tråden för handlare men nu hamnade det här istället.
Och för att förtydliga - jag har inget som helst att göra med Blombergs ur utan handlar helt i egenskap av privatperson.

Köpt där och hur smidigt som helst med väldigt trevligt bemötande.
Tänkte precis handla där igen men nu verkar det som de har något fel på hemsidan och deras annonser på blocket syns inte heller.
Någon som vet något mer?

Köpt där och hur smidigt som helst med väldigt trevligt bemötande.
Tänkte precis handla där igen men nu verkar det som de har något fel på hemsidan och deras annonser på blocket syns inte heller.
Någon som vet något mer?
Tjena,

Vi har haft semester och är egentligen tillbaka from måndag, Gällande annonserna så tyckte blocket att vi använder oss av ogiltiga sökord, så annonserna bör vara uppe som vanligt under morgondagen.

Slå oss gärna en signal eller skriv till oss PM
här på KS om det är något speciellt ni kikat på så tar vi det därifrån.

Med Vänliga Hälsningar Blombergs Ur

Bytesaffär med @Isel93/Blombergs ur och efter detta kommer jag inte göra affär med dessa igen. Prutar efter handslag på affär, säger att han ska göra saker men gör det inte och än idag har han inte slutfört affären och är idag radiotystnad från honom. Ett oprofessionellt intryck helt klart.

Bytesaffär med @Isel93/Blombergs ur och efter detta kommer jag inte göra affär med dessa igen. Prutar efter handslag på affär, säger att han ska göra saker men gör det inte och än idag har han inte slutfört affären och är idag radiotystnad från honom. Ett oprofessionellt intryck helt klart.
Vi tillåter inte rensning av inlägg!

För en dialog med en säljare via Blocket som har köpt en klocka via BlombergsUr. Jag ringer då dit för att kika om det stämmer och frågar även om en Submariner till som finns i deras butik då jag är ute efter 2st. Jag möts då av massa frågor vem säljaren är och han kan lösa leveransen även för den andra klockan om det blir affär.
Jag fortsätter dialogen med säljaren på blocket som sedan tar bort sin annons och efter nån dag får jag ett sms från blombergsUR att dom har den klockan nu och gärna säljer båda till mig. Såklart med ett pris över vad säljaren hade erbjudit mig att köpa den för.

Så min uppmaning är - ring inte till dom för att rådfråga om ett eventuellt köp för då kommer dom vilja sno affären av er som dom gjorde för mig.

Blev medlem igår denne Krippe, är det ok för vem som helst att bara slänga ur sig falska påståenden i en GG-tråd?

Snabb förklaring:

Klockan ägs ej av oss, den är på förmedling via oss av Kund som handlat av oss tidigare. Detta på grund av alla oseriösa köpare på blocket bla ovan medlem.

I all välvilja föreslår jag för Krippe ovan att klockan nu finns hos oss om intresse finns. Mest då seriöst intresse verkade finnas då han även skrev på vår annons, Varpå han bittert svarar att han tänkte köpa klockan billigare. Jag erbjöd honom ett väldigt förmånligt paketpris då han vart sugen på bägge enligt honom.

Dialog med gammal kund visar att detta ej stämmer utan bara att skambud lades varför klockan nu ligger hos oss som försäljningsuppdrag.

Samtliga konversationer med både Krippe och Kunden finns via SMS där det väldigt tydligt framgår vem som gjort rätt för sig.

Vill avsluta med att säga att samtliga av våra kunder (köp eller sälj) som gjort verklig affär med oss vet hur vi behandlar och bemöter kunder.

MVH

Tillbaka
Topp