• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blues i alla dess former.

Marcus King är grym på alla sätt!

Här rullar Ry Cooder - Dark Is the Night genom lurarna. En modernare tappning på Blind Willie Johnsons Dark Was the Night, Cold Was the Ground.

/J

Jag gillar Gary Clark Jr stil och musik.
Men låten "My land" förstörde min syn för honom en del, för mycket politik för att vara bra musik.
Tråkigt när ens syn blivit så på en i övrigt fantastisk musiker...
Du får kanske vidga dina vyer lite grann så att du kan fortsätta lyssna på bra musik. 😉Tycker Gary Clark Jr har många riktigt bra låtar.

Lyssnar en del på country blues. Mississippi blues har jag aldrig fastnat för. Son house, Robert Johnson, Charlie Patton, Big Bill Broonzy, Skip James mfl är favoriter. Dock är ljudet på dessa inspelningar lite för dåligt för att jag på riktigt ska kunna njuta.
blir därför så att jag lyssnar på moderna tolkningar av deras musik. Favoriter där är Stefan Grossman, Billy boy Arnold, RL Burnside, Alvin Younghart Blood mfl. Kul tråd!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp