Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eh? Vad får du ut av att han blir svartmålad? Om han är reko och folk lämnar referenser så är väl det positivt? Skitsamma om de är danskar eller inte? Jag tar hellre en referens från en välkänd dansk före ett random svenskt forumtroll som dig själv.Alltså. Vad fan. Blir trött av detta. Fullt av danskar nu som kommer in här och skall vara "karaktärsvittne" för denna mannen. Kan någon låsa denna tråden, eller radera den, eller göra något! Jag stör mig något fruktansvärt på detta snacket.
Och jag har stört mig på dig sedan du hade signaturen "bra älskare"Alltså. Vad fan. Blir trött av detta. Fullt av danskar nu som kommer in här och skall vara "karaktärsvittne" för denna mannen. Kan någon låsa denna tråden, eller radera den, eller göra något! Jag stör mig något fruktansvärt på detta snacket.
Var kommer du själv från och gör din hemort och nationalitet att ditt ord är mindre värt? Attityden.....Alltså. Vad fan. Blir trött av detta. Fullt av danskar nu som kommer in här och skall vara "karaktärsvittne" för denna mannen. Kan någon låsa denna tråden, eller radera den, eller göra något! Jag stör mig något fruktansvärt på detta snacket.
Vet jag väl ;-)Can't help myself..![]()
Och Landshark som får för sig att ta detta vidare till en annan tråd. Grabbar, softa ner lite.
Thomas på chrono.dk har jag handlat av och det var en fröjd, med toppenservice, så att han lämnar referenser om JGB känns inte fel.
Alltså. Vad fan. Blir trött av detta. Fullt av danskar nu som kommer in här och skall vara "karaktärsvittne" för denna mannen. Kan någon låsa denna tråden, eller radera den, eller göra något! Jag stör mig något fruktansvärt på detta snacket.
OK, Här kommer (förhoppningsvis) sista kommentaren från min sida, vilket känns berättigat nu när jag börjar kallas rasist och allt möjligt. Jag kan ju börja med att nämna att jag är far till två (halv)danskar. Så det med danskfientlighet kan ni lägga ner direkt.
Jag har inga synpunkter på Bohnsteds "karraktärsvittnen" som sådana eller deras affärer.
Det är Bohnsteds affärsidé och det sätt han presenterat den på i den numera raserade/ raderade tråden jag har problem med. För mig framstod hela veksamheten som ett stort bondfångeri. Han hade alla chanser att utvecka hur han hade tänkt sig affärsidén men framstod enbart som en okunnig lycksökare. Vilket är anledningen till att hans övriga omfattande brancher omnämndes, av mig och av andra, innan tråden urartade. Om någon såg detta som utslag av någon slags "yrkessnobbism" var det alltså feltolkat.
Trådens sakliga del slutade som bekant med att Bohnsted raderade sina inlägg. Att i det läget be sina polare - oavsett vem dessa är - att ställa upp och berätta om hans fina personligetsdrag, tyckte jag var fel agreppsvinkel. Det hade varit bättre, tror och tycker jag, om han själv hade kunnat presentera en seriös affärsverksamhet.
Nu är det ju så här på forum, generellt, att man sammanfattar sina tankar och utgår från att de landar någorlunda rätt hos mottagaren. Man har liksom inte utrymme att skriva en C-uppsats varje gång.
Jag tycker det är tråkigt att jag nu utmålas som en badguy, för det är jag inte...
Jag tycker att folk går in lite väl hårt mot Landshark. Jag har inte tolkat hans inlägg som mer än lite kritik till Bohnstedt för att han raderade alla sina inlägg. Det hade nog kvittat om det var en svensk som hade försvarat honom, man ska väl ändå få ifrågasätta? Jag menar inte att man bestämt ska ifrågasätta skandinavierna, utan snarare Bohnstedts plötsliga ovilja att ta diskussionen. Jag blev ju själv stämplad som rasist eller något liknande tidigare i tråden, även detta indirekt pga bortplockade inlägg som gav mig en konstig bild av en användare.
Om jag själv skulle vara intresserad av Bohnstedts tjänster och skulle hittat denna tråden så skulle jag bli tveksam. Inte över att han i början av tråden fick kritik och frågor, utan för att han drar tillbaka sina inlägg och slutar vara aktiv. Om han i stället hela tiden skulle försöka (ja, det hade räckt med att han försökt) besvara all denna kritik på ett sakligt sätt så hade det visat på att han verkligen vill upprätthålla ett bra rykte, och då skulle de skandinaviska kundernas lovord komplettera mycket bra.
Bohnstedt gjorde bort sig själv rätt tidigt genom att uppvissa stora brister vad gäller beriva affärer med klockor:
- Han kunde ej redogöra om han var en AD eller gråhandlare
- Väldigt svävande svar vad gäller garantier på produkterna
- Långa inlägg om sitt trassliga privatliv, som ej ger förtroende vad gäller förskottsbetalning
Sen kan man ju låta det stanna där, att börja hojta om korvar, taxi och nationalitet gör ju bara att det spårar ur...
Så låt oss nu puffa fredspipan gossar![]()
Ett tips är väl att inte säga vilken AD som stämplar cert mm. Inbillar mig att den AD som gör detta och sen säljer klockorna till ett lägre pris på nätet riskerar att bli av med sin återförsäljarlicens. Nu vet jag inte om W Berger är en AD eller om de i sin tur köper klockorna grått från riktiga AD:s. Den som stämplat certen är den som tillverkarna i slutändan blir lite besviken på när deras klockor säljs x % under rekommenderat butikspris.
Jag är hyfsat medveten om hur det fungerar. Från Uret får du stämplar från många olika AD:s och ingen av dessa är tillåtna att släppa klockor till gråhandlare för "underpris". Att man gör detta beror ofta på att AD:s har snurriga inköpskrav på volymer som ofta gör det svårt för butikerna att klara kraven och ha kvar AD-statusen. Sen finns det nog också en liten, liten ekonomisk uppsida för dem också men överlag så tror jag att många lider av att vara tvungna att köpa x antal klockor från tex Omega, Rolex etc för att inte tappa sin AD-status.Hej Per,
Jag tror kanske du ska kolla vem som underskriver garantibevis för klockor som säljs på uret.se.
Jag är hyfsat medveten om hur det fungerar. Från Uret får du stämplar från många olika AD:s och ingen av dessa är tillåtna att släppa klockor till gråhandlare för "underpris". Att man gör detta beror ofta på att AD:s har snurriga inköpskrav på volymer som ofta gör det svårt för butikerna att klara kraven och ha kvar AD-statusen. Sen finns det nog också en liten, liten ekonomisk uppsida för dem också men överlag så tror jag att många lider av att vara tvungna att köpa x antal klockor från tex Omega, Rolex etc för att inte tappa sin AD-status.
Därför är det inte klokt av en gråhandlare att säga vem som stämplar alla certs. Den som gör det är den som får arga brev från tillverkaren och till slut blir av med sin AD-status.
I didn't critisize you. Read my past posts again.
If in fact Wolfram Berger is the AD signing the guarantees you shouldn't be that open with it. If other AD's stamp them and sell the watches to him it makes more sense but then you shouldn't say that they come from the AD Wolfram Berger. The AD selling watches to any grey market dealer probably breaches their contract with the manufacturer. You should be careful what you post in order to protect your business and your business partners.