• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bohnstedt Watch Sweden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

CaptainOats

Patek
2-Faktor
...ja, och förstå att folk på KS gärna gör sig lustiga över noobs som är taxichaufförer, sjukpensionärer och gifta med kvinnor födda utrikes... :dead:


För att 1 eller 2 personer skriver nedsättande inlägg betyder inte det att allt i tråden är oanvändbart och icke informativt.
Även om man kan radera inläggen som var över gränsen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag kan tycka att han var extremt obegriplig i sina svar. Vad jag inte tycker är ok är att angripa någon för att hans fru inte är svenska eller ens yrkestillhörighet.
Att någon som ger sig in i klocksvängen och saknar kunskap tycker jag dock är ok att ifrågasätta. Alla aktörer som är gråhandlare eller småhandlare lever på sitt rykte och det är en förtroendebransch. Man måste leverera trovärdighet annars blir det tufft. Att då kanske sakna kunskap eller för den delen intresse för klockor gör lätt att man falla kort på ett forum som detta när man vill starta verksamhet. Personangrepp är inte ok, dock är det ok att ifrågasätta både kunskap och verksamhet.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
För att 1 eller 2 personer skriver nedsättande inlägg betyder inte det att allt i tråden är oanvändbart och icke informativt.
Även om man kan radera inläggen som var över gränsen.

nä absolut, det var många som ställde helt berättigade frågor till nån som kör JGB:s strategi, han/de lyckades väl rätt bra med att sänka sig själva rätt snabbt... på sveriges viktigaste entusiastforum... ridå...

(men det var också en ny olustigt frän ton vi inte sett tidigare på KS (de inläggen är städade nu) och som jag hoppas vi slipper se igen...)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
nä absolut, det var många som ställde helt berättigade frågor till nån som kör JGB:s strategi, han/de lyckades väl rätt bra med att sänka sig själva rätt snabbt... på sveriges viktigaste entusiastforum... ridå...

(men det var också en ny olustigt frän ton vi inte sett tidigare på KS (de inläggen är städade nu) och som jag hoppas vi slipper se igen...)


Precis, det håller jag med om.
Tror nog att det kommer bli bättre, lätt att folk blir carried away.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Kan man fixa så att det bara går att redigera ett visst antal tecken, säg tio?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Skriver man på mobilen så händer det alltför ofta att "rättstavningsprogrammet" byter ord från det man först tänkte sig - kan ibland bli komiskt och i andra fall helt obegripliga meningar - då är det bra att man kan putsa till inlägget direkt efteråt
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Skriver man på mobilen så händer det alltför ofta att "rättstavningsprogrammet" byter ord från det man först tänkte sig - kan ibland bli komiskt och i andra fall helt obegripliga meningar - då är det bra att man kan putsa till inlägget direkt efteråt
Precis av den anledningen som jag har skiten avstängt på min telefon.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nu har man 180 minuter på sig att ändra sitt inlägg - bör räcka.
I Köp&Sälj gäller inte den regeln dock - annars kan man inte ändra status på sin tråd. OBS - får någon problem med det, rapportera genast till mig. I teorin SKA det fungera dock. ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Sänkte det drastiskt ner till 5 minuter.
Varför?

Med 5 minuter kan man ändra slarvfel.
Med 3 timmar kan man ändra historien.
 

Lillakvinna

Breitling
Hey allihopa!

I have read all your comments especially about the removal of our "inlägg". We removed it because we think that information about our private lives is not relevant "till klockförsäljning". My husband told you a story of himself because of the accusations. I have known this person long enough to trust him.

I just want to assure you all that this business is legitimate and as China said, he has contacted Wolfram Berger himself. Wolfram Berger is our "leverantör".

We admit that we are new to this forum and new to this business. But my husband knows a lot about clocks and is very interested to give you the best service that he can offer.

I wish you all a goodnights sleep.

Best regards,
Lillakvinna
 

Chrono.dk

Breitling
Hej

Jeg følger løbende med på Klocksnack, men har ikke tidligere lavet indlæg. Jeg kender dog JGB fra tidligere, og har altid opfattet ham som flink og sympatisk, en svindler er han ihvertfald bestemt ikke. Der er afgjort ting der kunne være grebet anderledes an i forbindelse med opstarten af hans nye urbutik, men man skal jo have lov til at begå sine fejl når man lærer en ny branche at kende. Held og lykke med den nye forretning.

/Thomas Fleron
 

Guinness

Cartier
Intressant tråd med mycket information, hoppas tråden kan visa hur viktigt det är att vara förtroendeingivande när det handlar om internethandel.
 

Landshark

Cartier
Hej

Jeg følger løbende med på Klocksnack, men har ikke tidligere lavet indlæg. Jeg kender dog JGB fra tidligere, og har altid opfattet ham som flink og sympatisk, en svindler er han ihvertfald bestemt ikke. Der er afgjort ting der kunne være grebet anderledes an i forbindelse med opstarten af hans nye urbutik, men man skal jo have lov til at begå sine fejl når man lærer en ny branche at kende. Held og lykke med den nye forretning.

/Thomas Fleron

Du och JGB må vara hur goda vänner som helst. Fine. Det är ingen här som har utpekat honom som svindlare. Men det sätt han agerat och svarat för sig här på KS, gör ju att ingen vid sina sunda vätskors fulla bruk någonsin kommer att handla någon klocka av honom! :hungover:
 

Bjarne Vork

Breitling
Jeg har ligesom Thomas længere oppe i tråden også kun positive oplevelser med Jan Gerhard fra Bohnstedt Watch Sweden, jeg har idanmark igennem 10 år solgt ure på mywatch.dk samt samt de seneste par år på vintageure.dk som jeg også havde.

Jeg har formidlet salg for Jan Gerhard og har altid kun oplevet ham som ærlig, venlig og ordholdende.

Jeg håber i snart vil opdage at i har fået en ny og seriøs udbyder af eksklusive ure til gode priser i Sverige - Bohnstedt Watch Sverige.
 

Landshark

Cartier
Jeg har ligesom Thomas længere oppe i tråden også kun positive oplevelser med Jan Gerhard fra Bohnstedt Watch Sweden, jeg har idanmark igennem 10 år solgt ure på mywatch.dk samt samt de seneste par år på vintageure.dk som jeg også havde.

Jeg har formidlet salg for Jan Gerhard og har altid kun oplevet ham som ærlig, venlig og ordholdende.

Jeg håber i snart vil opdage at i har fået en ny og seriøs udbyder af eksklusive ure til gode priser i Sverige - Bohnstedt Watch Sverige.

Seriös? HA, HA, HA - Kan kunde ju inte ens svara på om han utgav sig för att vara AD eller ej...

Som tur är var han ju lite korvgubbe och taxichaffis vid sidan av... :greedy:
 

Bjarne Vork

Breitling
Ja TKVF og over 1000 indlæg på urforum.dk og en del indlæg på TTT.

Og til dig og Landshark, det er sørgeligt at man er så mistroiske overfor alt nyt, også medlemmer som kun har et enkelt eller 2 indlæg, det er ikke sådan jeg ellers har oplever vores broderfolk fra Sverige.

Men det sker desværre også i Danmark ;) Jeg prøvede blot at informerer med de erfaringer vi har fra Danmarks største ursite, Vintageure.dk omkring denne person.
 

Landshark

Cartier
Ja TKVF og over 1000 indlæg på urforum.dk og en del indlæg på TTT.

Og til dig og Landshark, det er sørgeligt at man er så mistroiske overfor alt nyt, også medlemmer som kun har et enkelt eller 2 indlæg, det er ikke sådan jeg ellers har oplever vores broderfolk fra Sverige.

Men det sker desværre også i Danmark ;) Jeg prøvede blot at informerer med de erfaringer vi har fra Danmarks største ursite, Vintageure.dk omkring denne person.

OK, Om bara Bohnstedt kan övertala en till dansk krämare att registrera sig här och gå i god för honom så är jag övertygad [OBS - ironi]! :clown:
 

Bjarne Vork

Breitling
OK, Om bara Bohnstedt kan övertala en till dansk krämare att registrera sig här och gå i god för honom så är jag övertygad [OBS - ironi]! :clown:

Ja jeg kan se du selv har været medlem af klocksnack i hele 2 måneder og en dag, jeg er selvfølgeligt nybegynder selvom jeg har været på andre fora i de sidste 10 år - men jeg ved godt at det ikke tæller med, og jeg er sikker på at du også har beriget dette forum med positive og konstruktive indlæg om ure og ikke kun været negativ omkring alt det nye der altid vil komme

Jeg fik faktisk selv samme modtagelse af enkelte da jeg for flere år siden vovede mig ind på det svenske marked med ure, men heldigvis har jeg i dag mange positive svenske oplevelser og gode referencer også, men vi kan jo ikke alle være enige.

Jeg tvivler på at du er repræsentativ for brugerne herinde, men desværre er det også sådan på danske fora, dem der råber højest mener de har mest ret :(
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
OK, Om bara Bohnstedt kan övertala en till dansk krämare att registrera sig här och gå i god för honom så är jag övertygad [OBS - ironi]! :clown:
Sluta vara så jäkla oskön. Vill du vara duktig kan du alltid leka detektiv och kolla upp om det är samma danskar som är aktiva på andra forum. Men att de registrerar sig här och berättar att killen är ok är väl bara trevligt?
 

Landshark

Cartier
Sluta vara så jäkla oskön. Vill du vara duktig kan du alltid leka detektiv och kolla upp om det är samma danskar som är aktiva på andra forum. Men att de registrerar sig här och berättar att killen är ok är väl bara trevligt?

Till dig och Easyrider: Jag struntar väl iofs ganska högt i vem Bohnstedt har som polare och var de är aktiva. Om Ni välkomnar en filur som har som affärsidé att erbjuda ur som han inte har, och när han fått betalt, beställer dem på en tysk hemsida till 80-90% av priset och lägger mellanskillnaden i egen ficka så, fine. Köp Ni av honom! Jag ska absolut inte hindra er. Men för alla nya forumbesökare som vill veta vad det är för filur tycker jag gott man kan hissa varningsflagg. Jag förstår inte Ert problem.
 

Landshark

Cartier
+1. Saken känns ganska utredd. Det där beteende gör inte forumet bättre direkt.

[Saknar redan redigeringsfunktionen].

Ja, tråden var fullständigt utagerad, tills Bohnstedt, efter att fegt ha dragit tillbaka alla sina inlägg, fick sina polare att registrera sig bara för att ta honom i försvar.

Nu tänker jag inte skriva mer i denna tråden, om jag inte känner mig väldigt tvungen att försvara min rätt att yttra mig.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Till dig och Easyrider: Jag struntar väl iofs ganska högt i vem Bohnstedt har som polare och var de är aktiva. Om Ni välkomnar en filur som har som affärsidé att erbjuda ur som han inte har, och när han fått betalt, beställer dem på en tysk hemsida till 80-90% av priset och lägger mellanskillnaden i egen ficka så, fine. Köp Ni av honom! Jag ska absolut inte hindra er. Men för alla nya forumbesökare som vill veta vad det är för filur tycker jag gott man kan hissa varningsflagg. Jag förstår inte Ert problem.
Om man vill handla av en lokal handlare så är väl Bohnstedt ett ganska bra alternativ? Jämför bara första bästa av hans klockor så ligger han markant billigare än tex Uret.se. Leveranstiden lär vara ungefär samma. Spelar det någon roll om Uret eller Bohnstedt tjänar pengar när folk köper klockor? Idén är ganska identisk.

http://www.uret.se/breitling-chronomat-44-svart-stal-o435-mm-p-17221.html

51 795kr

http://www.chrono24.se/breitling/ch...en&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

47 171kr

Stora skillnaden är att Uret har några klockor i lager och har en halvfräsig hemsida (med egentagna produktbilder :eek: ). Klockorna är identiska och garantin lär vara stämplad hos en random AD. Litar du inte på honom så kan jag förstå att du hellre lägger 4,5k extra till Uret men det är upp till dig. Självklart finns det de hellre köper från tex Tyskland och sparar ytterligare någon krona men jag lovar att många andra föredrar en svensk säljare.

Gråhandlare som gråhandlare i mina ögon. Dumt att skrämma bort denna jeppe för de som idag kastar sina pengar på tex Uret.se. Vem vet, om vi handlar mer så kanske han rentav bjussar någon procent av sin profit i rabatt till Klocksnackare. Känns troligare än att Uret.se gör det.
 

sjuli_123

Breitling
Hei godtfolk.
Her kommer ennå en som vanligvis kun følger denne siten, uten å ha kommentert noe, men etter å ha lest denne tråden må også jeg det.

Jeg kjøpte en ny ap roo bumblebee av jan Gerhard i mars 2013, den var tatt ut på nk i Gøteborg. Perfekt klokke.
Selv har jan Gerhard kjøpt en Rolex Daytona 116518 av meg.
Han er en 100 prosent good guy :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Om Thomas och Bjarne säger att JGB är OK så litar jag på det till hundra procent. Jag har har gjort felfria affärer med båda dessa herrar.

Oavsett avsikt så är attityd något som behövs tänkas på av vissa....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp