Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Damn! Grym boett i makalöst skick Den är väl i princip identisk med PP:n, eller?En gammal Doxa 565.
Jupp. 35mm men bärs stort.Damn! Grym boett i makalöst skick Den är väl i princip identisk med PP:n, eller?
Den där e ju bara så bra! Hojta gärna om den får lov att lämna en vacker dagDagens Movado
Det verkar till och med som att det är åtminstone tre olika varianter av denna boett. Den till vänster på din bild med den runda formen på bandhornen (1), den till höger med raka och ganska smala (2) samt en till som har relativt kraftiga bandhorn, vilka smalnar av något (3) - se bild nedan (lånad bild)
Såg den där på Tradera, men blev lite dumsnål och missade! Undrar om den kom till KSDet verkar till och med som att det är åtminstone tre olika varianter av denna boett. Den till vänster på din bild med den runda formen på bandhornen (1), den till höger med raka och ganska smala (2) samt en till som har relativt kraftiga bandhorn, vilka smalnar av något (3) - se bild nedan (lånad bild)
Grym kombination!Alpina FB på GF
Såg den där på Tradera, men blev lite dumsnål och missade! Undrar om den kom till KS
Stort grattis! Nej, du gjorde ett bra köp!Det gjorde den! Jag kanske gick lite överbord med budet, men ville verkligen inte missa denna då jag själv tidigare "dumsnålat" på Alpina som sluppit undan.
Denna kom hem förra veckan, även den med Borgel.
Fin! Men måste bara fråga, är det inte en skada på boetten precis innanför kronan? Kan va jag som ser fel också...Det gjorde den! Jag kanske gick lite överbord med budet, men ville verkligen inte missa denna då jag själv tidigare "dumsnålat" på Alpina som sluppit undan.
Denna kom hem förra veckan, även den med Borgel.
Ser ut som att det fattas glasring/fel glasring sitter på.Jag reagerade också på bilderna på Tradera, och jag troendet är en viss slitning. Men det hade fastnat massa gubbgunk som gjorde att det såg värre ut. Men yes, lite slitning är det nog.
Är rätt säker på att det ett solitt stycke, alltså ingen separat glasring. Men jag har en till hemma med samma boett. ska kolla om den skiljer sig mot denna.Ser ut som att det fattas glasring/fel glasring sitter på.
Är nuvarande boett och ring ett solitt stycke Är jag ganske säker på att glasring saknas. Ser inte rätt ut.Är rätt säker på att det ett solitt stycke, alltså ingen separat glasring. Men jag har en till hemma med samma boett. ska kolla om den skiljer sig mot denna.
Då såg jag inte helt fel, skönt att det inte var värre än sådär iaf.Jag reagerade också på bilderna på Tradera, och jag troendet är en viss slitning. Men det hade fastnat massa gubbgunk som gjorde att det såg värre ut. Men yes, lite slitning är det nog.
Yes! Googlade lite på jobbet och alla med den boetten såg ut sådär, jag är också rätt säker på att de ska vara så. Ser mer ”kompletta” ut in person. Tur man är en Bezelvisser!Då såg jag inte helt fel, skönt att det inte var värre än sådär iaf.
Angående övrig diskussion har jag tyckt det sett ut som att glasring saknas på dessa boetter tidigare också, men tror det ska vara sådär
Tuff!Movado för Tiffany med Borgel-boett i 14k guld. Från andra halvan av 1940-talet. Många stämplar blir det!