• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bröllopspresent för 35 000 -40 000kr

Har sett dessa på chrono24 för rut 40
Annars går alltid klockor ur OP kollektionen att boka och köpas hos gassan på schipol där man får den holländska momsen i rabatt om man flyger inom eu (schipol har nån grej om att även om man inte flyger utanför eu så ska det vara dutyfree)
Ok! TS får se till att bröllopsresan går via Holland :)

Vad sägs om en 116000 den är 36mm och inga problem att hitta inom/under din budget.
https://klocksnack.se/search/7082840/?q=116000&o=date&c[node]=11+50

Lånad bild.
zw-114330w.jpg

Speedmaster eller eller Oyster Perpetual funkar ju och känns som de bästa med marginal av allt som föreslagits. Ska du ha den hela livet är det väl lika bra att köpa nytt, antingen från AD eller gråhandlare. Ett wildcard skulle kunna vara en panna av nått slag, du har ju storleken på armarna för att fixa det.

Blå tavla, inte så vanlig, boett som sticker ut lite, precis som Nautilusen och passar både till fest, jobb och vardag. INGEN sportklocka!
gh70s.jpg

Glashutte original seventies! Du får lägga till på fruns budget, men kan sluta drömma om en massa Rolexmodeller som alla andra redan har. Du kan dessutom ha den en rackarns massa år innan du slår till på 5711 om du fortfarande vill ha den då.
Annars givetvis Grand Seiko, det finns absolut någon modell som bockar av de flesta av dina krav, priser kan jag inte svara på. Men en GS i bröllopspresent måste vara svårslaget :)
[ATTACH
Varför är det viktigt att den ska hålla värdet om den aldrig skall säljas?
Det har du 100% rätt i dock så är det mera ett personlighetsdrag att leta efter kap och så....

Men restvärdet är sekundärt då den ska va kvar, o sen kanske lite dumt men tkr d e trevligt att man lämnar ngt av lite värde efter sig, men morfars Omikrom är mer värd än en Rolex för mig så inte det heller håller som argument... hehe....

Det viktigaste är faktiskt att jag gillar den och trivs med den :)

Du kommer troligtvis inte behålla den hela livet ut. Så köp något du verkligen tycker om. För att göra det förlorar du säkert på att köpa nytt. Köp beg och skicka den på service om inte service redan gjorts eller om det behövs. Köp något lyxigt som lyser igenom =) snygg design oavsett om det varit 70-80-90 eller 2030. Nu har du plötsligt mindre klockor att välja mellan.
En annan ide: du får 35-40k, spara ihop 35-40 själv så har du en trevligare klocka.
Eller så är du riktigt schysst mot frugan och låter henne endast betala hälften av det hon lovat och det räcker faktiskt gott o väl till en riktigt bra och fin klocka.
Har faktiskt varit inne i en OP Luminor, men känns som om jag inte riktigt kommer att uppskatta den lila mkt om x antal år. Komme definitivt bli en sån ngn gång men kanske inte just i detta sammanhang :)

Skippa ringar och kör på detta istället.
Förlovningsklockor i vårt fall men funkar ju till vigsel också.
82DA6ABC-1CA7-4D29-871A-E0578B5D2185.jpeg

Edit: TS, du ser att det är GS du ska ha ovavsett.
Mycket fint och unikt! Grattis! :)
Ja... GS är nog det man ska köra på om det ska va Seiko...
Varför valde ni just GS att förgylla förlovningen med?

Ja jag vill nog ha ngt mera klassiskt/stilrent... men jag är förtjust i Officine Panerai Luminor också men kanske inte just nu (insåg precis att d blev lite tokigt där och att OP är ocean planet, men d gick lite snabbt när jag skev )
Ok men jag har inte nämnt någon modell eller märke någonstans. Ja annars kan Panerai vara lite magstarkt men magisk endå.

Ok men jag har inte nämnt någon modell eller märke någonstans. Ja annars kan Panerai vara lite magstarkt men magisk endå.
Radiomir känns inte heller helt 100% men jag är rätt 200 på att jag kmr att skaffa dom båda ngn gång... pandoras ask är öppnad på riktigt denna gång om man säger så... har du ngn erfarenhet av Glashütte? Tkr att Senator är fin....

Ja jag vill nog ha ngt mera klassiskt/stilrent... men jag är förtjust i Officine Panerai Luminor också men kanske inte just nu (insåg precis att d blev lite tokigt där och att OP är ocean planet, men d gick lite snabbt när jag skev )
Jag vill slå ännu ett slag för Rolex, mer klassiskt än så blir det inte och de är alltid rätt, jag använder min datejust som finklocka men den har även varit med och gjort allt möjligt, rensat avlopp, bytt fläktmotorer och styckat rådjur... Du hittar en "toppskickare" med din budget, om du kan tänka dig en femsiffrig referens, och det finns hur många färgkombinationer som helst att välja på.

Jag vill slå ännu ett slag för Rolex, mer klassiskt än så blir det inte och de är alltid rätt, jag använder min datejust som finklocka men den har även varit med och gjort allt möjligt, rensat avlopp, bytt fläktmotorer och styckat rådjur... Du hittar en "toppskickare" med din budget, om du kan tänka dig en femsiffrig referens, och det finns hur många färgkombinationer som helst att välja på.
Jag börjar bli mer och mer övertygad om samma sak... en välbevarad DJ.... ( som också kommer att vara med och stycka ett o annat rådjur :rolleyes:)...
Måste dock testa o känna... ska nog åka och prova både IWC, JLC & Rolex i helgen och satsa på lite wristshots... känner nu att tiden är kommen till att börja kolla hur div sitter på...

Blå tavla, inte så vanlig, boett som sticker ut lite, precis som Nautilusen och passar både till fest, jobb och vardag. INGEN sportklocka!
gh70s.jpg

Glashutte original seventies! Du får lägga till på fruns budget, men kan sluta drömma om en massa Rolexmodeller som alla andra redan har. Du kan dessutom ha den en rackarns massa år innan du slår till på 5711 om du fortfarande vill ha den då.
Annars givetvis Grand Seiko, det finns absolut någon modell som bockar av de flesta av dina krav, priser kan jag inte svara på. Men en GS i bröllopspresent måste vara svårslaget :)
Grand-Seiko-SBGW25-SBGW252-SBGW253-aBlogtoWatch-03.jpg
Glashütte;n är en stark joker i sammanhanget... men ligger lite över budget :)

Tillbaka
Topp