• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra deal på Uret.se!!

Stefan S

Patek
2-Faktor
Att dom sätter ut Invictas bluff-listpriser på det sätt dom gör är liksom skäl nog att inte handla något från Uret.se. Sedan kan man ju få minst 10% lägre pris på t ex Omega från en italiensk gråhandlare. Uret tillför väl inget jämfört med dom förutom att det kanske känns lite tryggare med en svensk gråhandlare.
 
Nej, självfallet inte. Men jag tvivlar på att uret hade varit den största svenska sajten för handel av nya klockor om de inte hade haft de stora sortiment och de relativt låga priser som de har, vilket jag menar att detta är en produkt av.
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med ditt resonemang men visst.
 

Bane

Omega
Vad har ni veteranare för åsikt om Uret egentligen? Finns det kap eller går det alltid att hitta bättre?
Jag har handlat 2 gånger på Uret och kan säga att jag är nöjd, trots att det tog lite längre tid och få hem klockan. Hittade ingenstans samma pris som jag fick på Uret och det var ett bra pris
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Inte så konstigt med priset sett till tillgänglighet. Ser vi i sortimentet så kan de inte ens leverera.

Uret.se kan omöjligen tex få fram valfri 5016-ref på 2-8 veckor. Otroligt att de ens listar klockor de aldrig kommer kunna lösa.

Antar att de kommer undan eftersom seriösa spekulanter riktigt tunga bitar redan har kontakt med handlare av den kalibern och aldrig skulle beställa på nätet.
 

Oew

Rolex
Inte så konstigt med priset sett till tillgänglighet. Ser vi i sortimentet så kan de inte ens leverera.

Uret.se kan omöjligen tex få fram valfri 5016-ref på 2-8 veckor. Otroligt att de ens listar klockor de aldrig kommer kunna lösa.

Antar att de kommer undan eftersom seriösa spekulanter riktigt tunga bitar redan har kontakt med handlare av den kalibern och aldrig skulle beställa på nätet.
Vore ju kul att se vad som händer om man beställer en 5016 från dem :D
 

Oew

Rolex
Ingenting.

Om man går in med sex miljoner på kontot till en handlare som har en hemma så kommer man inte få köpa den ändå.
Tänkte mer på vad de skulle säga/göra när någon betalat 6+m för en klocka de inte kan fixa. Varför skulle man inte få köpa av en annan handlare menar du?
 

Oew

Rolex
Han menar att det inte finns tillgängliga hos AD i ett lager.
När han skriver "Om man går in med sex miljoner på kontot till en handlare som har en hemma så kommer man inte få köpa den ändå." så måste han ju ändå mena att man inte kommer få köpa den även hos en handlare som faktiskt har en...
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Han menar att det inte finns tillgängliga hos AD i ett lager.
Det menar jag inte.

Tänkte mer på vad de skulle säga/göra när någon betalat 6+m för en klocka de inte kan fixa. Varför skulle man inte få köpa av en annan handlare menar du?

För Patek i den prisklassen räcker inte med att ha pengar för att få köpa. Därför kommer uret aldrig få fram Pateker på den nivån, de kommer inte godkännas som köpare.

Och mer än så tänker jag inte säga :)
 

Camo00

Patek
Nej, självfallet inte. Men jag tvivlar på att uret hade varit den största svenska sajten för handel av nya klockor om de inte hade haft de stora sortiment och de relativt låga priser som de har, vilket jag menar att detta är en produkt av.
Deras stora "sortiment" består ju till stor del av produktbilder på produkter de aldrig haft, inte har nån koppling till eller avtal med, och som de troligen kan skaffa hem om nån kund vill...
Räknas i mina ögon inte som sortiment, mer som nån slags mellanhands-tjänst...
 

ozzyozzy

Cartier
Deras stora "sortiment" består ju till stor del av produktbilder på produkter de aldrig haft, inte har nån koppling till eller avtal med, och som de troligen kan skaffa hem om nån kund vill...
Räknas i mina ögon inte som sortiment, mer som nån slags mellanhands-tjänst...
Nä, och jag är inte ute efter att vara någon form av försvarare av Uret (har aldrig handlat där), men för folk som inte är klockinriktade savanter så spelar det mindre roll förmodligen. Det är schysst då att kunna köpa sin Invicta på samma ställe som man kan köpa en Patek antar jag. Jag skulle gissa att Urets stora intäkter kommer från klockor som kostar <10 000.
 
Jag brukar alltid förhandla direkt med återförsäljaren på plats om man vill ha ett bättre pris istället för att beställa på nätet.
Det är det bästa sättet.
 
Topp