David skrev:Jag tittar på klockan säkert 150 gånger om dagen, men 95% av gångerna glömmer jag att notera tiden.
[...]
;-)
Mycket sant det där. Känner igen mig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
David skrev:Jag tittar på klockan säkert 150 gånger om dagen, men 95% av gångerna glömmer jag att notera tiden.
[...]
;-)
tidkollaren skrev:Här var sidan jag pratade om
http://www.klockimport.com
Rossi skrev:Kör på. Den fixar stötar. På fyllan har jag kastat min land monster så långt jag kunde på en asfalterad väg. Fungerade nema problema efter det. Köp en och gör ett raw beater test. Vad har du att förlora?
Att skippa vanliga sporter med de här uren är som att köpa en gt3rs och söndagsköra till kiosken i och aldrig passera 3000 varv, för att sedan komma hem och undra om man överbelastat varvstoppet.
Det finns en SKX009 här:
viewtopic.php?f=4&t=408
;-)
yonsson skrev:Som exempel kan jag dra förra helgen, då jag spelade paintball. Då hade jag min G-shock på mig. Hade jag kunnat ha haft en av mina automatiska klockor? -Absolut! Varför skulle man ens tillverka dykarklockor med automatiska urverk om de var så känsliga? Då skulle ju alla dykarklockor ha batteri istället. De nyare automatiska klockorna är någorlunda shocksäkra, men självklart KAN det hända att fjädern hoppar (en lätt fix för en urmakare). Jag har i princip alltid en klocka med automatiskt urverk på mig och det har hänt en gång de senaste 10 åren att fjädern har hoppat. Det var när jag brottades med en polare och smällde armen och klockan stenhårt rätt i golvet.
Om man vet att man ska spela paintball, så kan man ju ta det säkra före det osäkra och byta klocka innan, alternativt ta av den, men att lämna klockan hemma för att man ska cykla, eller spela golf är bara löjligt. Dagens klockor är gjorda för att användas och för att klara av vardagliga äventyr. Kan EN ENDA person ge mig ett SJÄLVUPPLEVT exempel på en modern klocka som gått sönder efter en golfrunda?
Edit: För övrigt finns det klockormodeller med automatiskt urverk som är godkända för rymdfärd, så varför skulle de inte klara av att cyklas med?
Rossi skrev:Kör på. Den fixar stötar. På fyllan har jag kastat min land monster så långt jag kunde på en asfalterad väg. Fungerade nema problema efter det. Köp en och gör ett raw beater test. Vad har du att förlora?
Att skippa vanliga sporter med de här uren är som att köpa en gt3rs och söndagsköra till kiosken i och aldrig passera 3000 varv, för att sedan komma hem och undra om man överbelastat varvstoppet.
Rossi skrev:Jag försöker inte skrämmas. Jag säger; har du köpt en rekorderlig hammare behöver du inte fundera på om det finns risk att kröka hammaren bara för att spiken är 9". Hammra på som fan. Går du över gränsen är det inte hela världen.
Finns spritbolag som gör reklam i motorsport också.tidkollaren skrev:För jag tänker som jag skrev i nåt inlägg innan att har väl sett från en och annan golftävling att en och en annan har haft en klocka på sig. Som sagt känns lite konstigt att Rolex skulle göra så mycket reklam i sporten när den inte var gjord för de sammanhanget.
tidkollaren skrev:Do NOT set the date between 8:00pm and 3:00am.
Hur ska det gå till? Man kommer ju behöva göra det när man ska ställa in den första gången,ändra tid ifall man kommit in i en ny tidzon dessutom sommar och vintertid.
Per skrev:Hm, det får Yonsson svara på tycker jag..Blir väl inte märkligare att man får ta av sig den just då. Jag är med rätt säker den är jobbig att ha när man ska slå.
yonsson skrev:tidkollaren skrev:Do NOT set the date between 8:00pm and 3:00am.
Hur ska det gå till? Man kommer ju behöva göra det när man ska ställa in den första gången,ändra tid ifall man kommit in i en ny tidzon dessutom sommar och vintertid.
Jag ställer alltid mina klockor på datumet/dagen innan, därefter drar jag fram den tills rätt dag/datum och tid visas. Detta gör jag för att inte förväxla 12:00 med 24:00. Inga konstigheter alls.
Huh? Så skrev jag inte.tidkollaren skrev:Per skrev:Hm, det får Yonsson svara på tycker jag..Blir väl inte märkligare att man får ta av sig den just då. Jag är med rätt säker den är jobbig att ha när man ska slå.
Per skrev:Huh? Så skrev jag inte.tidkollaren skrev:Per skrev:Hm, det får Yonsson svara på tycker jag..Blir väl inte märkligare att man får ta av sig den just då. Jag är med rätt säker den är jobbig att ha när man ska slå.
tidkollaren skrev:Glömde svara visst 009an är ju väldigt fin med men jag gillar inte riktigt plastarmbandet och egentligen det dära jubilee heller egentligen får hoppas jubilee är snyggare i verkligheten.
papadok skrev:(Som tidigare nämnts är frågan om det är en bra "investering" att ha klocka delvis ställd till fel personer! Vi som hänger här gillar klockor av emotionella skäl, precis som andra gillar träbåtar eller gamla nyckelharpor. Oftast är det ekonomiskt närmast vansinne. Men vi kan väl ta frågan i rubriken också: det har gjorts ekonomiskt bra investeringar i många gamla klockor, främst från främst patek och rolex. Vad som idag är en klok investering är svårare att säga, precis som på aktiemarknaden, men en eller annan klocksamlare lyckas göra sig en hacka på det.)
tidkollaren skrev:papadok skrev:(Som tidigare nämnts är frågan om det är en bra "investering" att ha klocka delvis ställd till fel personer! Vi som hänger här gillar klockor av emotionella skäl, precis som andra gillar träbåtar eller gamla nyckelharpor. Oftast är det ekonomiskt närmast vansinne. Men vi kan väl ta frågan i rubriken också: det har gjorts ekonomiskt bra investeringar i många gamla klockor, främst från främst patek och rolex. Vad som idag är en klok investering är svårare att säga, precis som på aktiemarknaden, men en eller annan klocksamlare lyckas göra sig en hacka på det.)
Hej
Jag tycker i efterhand att jag uttryckte mig lite fel. Menar inte på det sättet utan tänkte mer argument och reflektioner angående att börja och använda klocka. Visst kanske det är lite fel målgrupp att fråga för ni flesta tycker att inte klockor under 5-15 lax inte är så mycket att hänga i granen.
Jag kan säga såhär jag har kollat runt här och fått lite mer koll. Man kan säga att klockor är ett slags smycke som man kan ha nytta utav.Man blir ju sugen på att skaffa ett ur. Halsband och ringar får tjejerna ha för sig själva ( no offense)![]()
JakobZ skrev:tidkollaren skrev:papadok skrev:(Som tidigare nämnts är frågan om det är en bra "investering" att ha klocka delvis ställd till fel personer! Vi som hänger här gillar klockor av emotionella skäl, precis som andra gillar träbåtar eller gamla nyckelharpor. Oftast är det ekonomiskt närmast vansinne. Men vi kan väl ta frågan i rubriken också: det har gjorts ekonomiskt bra investeringar i många gamla klockor, främst från främst patek och rolex. Vad som idag är en klok investering är svårare att säga, precis som på aktiemarknaden, men en eller annan klocksamlare lyckas göra sig en hacka på det.)
Hej
Jag tycker i efterhand att jag uttryckte mig lite fel. Menar inte på det sättet utan tänkte mer argument och reflektioner angående att börja och använda klocka. Visst kanske det är lite fel målgrupp att fråga för ni flesta tycker att inte klockor under 5-15 lax inte är så mycket att hänga i granen.
Jag kan säga såhär jag har kollat runt här och fått lite mer koll. Man kan säga att klockor är ett slags smycke som man kan ha nytta utav.Man blir ju sugen på att skaffa ett ur. Halsband och ringar får tjejerna ha för sig själva ( no offense)![]()
Jag tycker det va en bra tråda att starta! Fick igång en rolig diskussion! Kul med lite aktivitet på KS, gillar't!
tidkollaren skrev:God kväll!
Nu är man tillbaks och skriver och jag har tänkt och kommit fram till att det där med klockor verkar trevligt. Som sagt i princip den enda accessoaren / smycket som vi killar/män kan ha och som ändå ger nytta. Jag har kommit fram att nu i veckan att hålla på med mobilen blir lite omständligt i längden bara för att se vad klockan är.
Sådär har jag gjort mitt egentliga första seriösa köp utav klocka och väntar nu på att paketet ska levereras.
Denke skrev:tidkollaren skrev:God kväll!
Nu är man tillbaks och skriver och jag har tänkt och kommit fram till att det där med klockor verkar trevligt. Som sagt i princip den enda accessoaren / smycket som vi killar/män kan ha och som ändå ger nytta. Jag har kommit fram att nu i veckan att hålla på med mobilen blir lite omständligt i längden bara för att se vad klockan är.
Sådär har jag gjort mitt egentliga första seriösa köp utav klocka och väntar nu på att paketet ska levereras.
Vad blev det? :mrgreen:
tidkollaren skrev:Vet inte riktigt om jag kommer vara nöjd med Jubilee-armbandet men tror den sr bättre ut i verkligheten och jag får väl köpa ett annat armband i efterhand isf.
Aurum skrev:tidkollaren skrev:Vet inte riktigt om jag kommer vara nöjd med Jubilee-armbandet men tror den sr bättre ut i verkligheten och jag får väl köpa ett annat armband i efterhand isf.
Länken ser klart bättre ut om man borstar den med sandpapper, bara så du vet!
Dobben skrev:Man kan tycka vad man vill om hur jubilee ser ut, och hur rasslig den är. Men den håller, och är grymmt bekväm. Enda länken jag hellre skulle vilja ha på min 007a är en President, googla så får du se hur dessa ser ut.
Angående vad en 007a håller för så behöver du absolut inte oroa dig. Jag har haft flera olika med samma verk och aldrig lyckats förstöra nån. Bla. stod jag en hel helg och jobbade med en "kobra" svårt att tänka mig nåt värre för en klocka. Enda skadan som blev var på min arm efter att klockan hoppat runt så mycket att armen blivt helt blåslagen. Nästa gång jag körde "kobra" bytte jag till en gummirem så klockan satt mer still på armen, funkade skitbra.
G-Shock som så många förespråkar vid tuffare tag, hade jag en som bara höll en vecka.
Så, Grattis!!! Till det perfekta insteget i klockvärlden. Du kommer inte ångra dig, det är nåt speciellt med mekaniska ur, även i den prisklassen, som inte finns i kvartsklockor.
tidkollaren skrev:Tjenare
Jag hämtade min klocka för en stund sedan och hon i affären påstod att det var en förfalskning. Sedan så glömde jag be om att få den inställd och instruktionen fattar jag inte :?
Jag hämtade min klocka för en stund sedan och hon i affären påstod att det var en förfalskning. Sedan så glömde jag be om att få den inställd och instruktionen fattar jag inte :?