Hejsan igen!
Jag har nu ett problem som jag inte vågar göra nånting åt utan era åsikter.
Jag upptäckte idag att min klocka verkar gå efter i tiden. Klockan är nu runt halv 12, fredag den 19:e men min så verkar den vara tjugo i 12 torsdag natt för man ser på datumet att den håller på och ska ändra dag och datum. Hur kan den dra sig så mycket efter? Jag har alltid haft på mig klockan stort sett min vakna tid från och med jag fick klockan. Jag har väl lagt undan den när jag ska göra i ordning mig strax innan jag ska somna. Den tiden är väl runt max 8 timmar så den har ju inte varit i närheten av sin 40 timmars gräns.
Jag vet ju att meganiska ur har en tendens att gå lite efter i tiden på sekundvisaren kan det vara nåt sånt?
Angående det där med service så var det att jag hade köpt klockan så köpte jag den med internationell garanti för jag tyckte det var bra då under de första året då om klockan skulle krångla att man skulle slippa att skicka tillbaka den till Hong kong där säljaren finns.
http://www.tradera.com/original-seiko-j ... _164797017
Jag fick dock inte reda utav säljaren om det var vilken som helst återförsäljare jag kunde gå till eller om det var bara några enskilda? Kan man ens få garanti sevice på den när den är en modell som inte säljs i Europa? Jag har ju egentligen inte allt för stor lust att betala stora pengar som ni säger för en klocka som kostar knappt 2000.
Tycker ni jag ska behöva lämna tillbaks/ reklamera på garantin angående den går så pass efter i tiden?
Förresten, såg att ni sade den klarar 40 timmar i gångreserv men hur länge måste man ha på sig den då? Säg om jag skulle lämna klockan i 39 lite mindre än 40 timmar. Hur länge skulle jag behöva ha den på mig för den den ska få tillräckligt med energi för att klara sig 40 timmar återigen.
Tack på förhand!