• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bra urmakare i Linköping?

Hej väcker denna tråd till liv,

har vintage klockor men in-house och ETA verk.
Bra urmakare i Linköping nu 2020, några rekommendationer?

C59F6052-4F2E-4810-AD86-2DAF920AFFF6.jpeg
Denna är automatic men ska fråga prata med Berlins ur.

C59F6052-4F2E-4810-AD86-2DAF920AFFF6.jpeg
Denna är automatic men ska fråga prata med Berlins ur.

Jag inkluderar automatiska i mekaniska. :)

Det enda kvartsur jag haft på service fick Klockmaster på Tanneforsgatan ta hand om. Men då var det inte urverket som servades utan det var en täthetsservice på ett dykarur. Också de gav mig ett bra intryck, men jag har inte haft några automatiska eller manuella mekaniska ur där.

Vet inget om servicekvaliten, men bäst pris får du säkert hos Wasa Ur (antikurmakaren). Hasse är trevig tycker jag, väldigt kunnig om mycket inom urmakeri.

Senast jag ville serva ETA hos Malmbergs behövde de skicka iväg klockan, fick ett prisförslag på 7500 kr för 7750. Tyckte det var i värsta laget ärligt talat.

Hejsan allesammans,

Nu har jag kollat runt i Linköping och gick även utanför staden att kolla upp urmakare, samt service i Linköping på armbands ur.

Klockmaster i Linköping fick jag gratis kontroll av klockan på plats de andra tog betalt för det. Priset är i samma klass som en annan populär urmakare i Stockholm.

Positiv bemött och ska framöver lämna in klockan samt andra klockor.

Jag kan tyvärr meddela att Klockmaster i Linköping lägger ned vid jul. Corona har tagit knäcken på dem. :(

För stunden har de utförsäljning av allt, med c:a 50% rea på det enklare och c:a 30% på de lite intressantare objekten.

Jag kan tyvärr meddela att Klockmaster i Linköping lägger ned vid jul. Corona har tagit knäcken på dem. :(

För stunden har de utförsäljning av allt, med c:a 50% rea på det enklare och c:a 30% på de lite intressantare objekten.
Är det sant? Vad trist. Han har ju hållit igång den butiken länge. Hur går det för Malmbergs och Berlin Ur?

De har båda öppet men det ser ut att vara glest med kunder i butikerna när man går förbi. Malmbergs har ju glasögonbutik med och man får väl hoppas att de drar in lite stålar den vägen.
Jättetråkigt. Synd på lite mindre städer när butiker lägger ned. Det är ju inte ofta det öppnas nya klockbutiker/urmakerier.

Då var det dags att börja planera service på vintage klocka igen, tyvärr är klockmaster i stan nu out of busniess. Lidens ur är inte kvar heller?

Tillbaka
Topp