Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TackJag har goda erfarenheter av Berlins ur för mekaniska ur.
Nu när tråden redan är kapad...Har du lust att ge dig ut på landet så kan jag korta din länk.
Kan kolla med han med .Vet inget om servicekvaliten, men bäst pris får du säkert hos Wasa Ur (antikurmakaren). Hasse är trevig tycker jag, väldigt kunnig om mycket inom urmakeri.
Någon som vet om Lidens urteknik finns kvar i Linköping?
Beror helt på vad det är för klocka. Det är inte bara "ett 7750". En klocka är mer än ett urverk.Senast jag ville serva ETA hos Malmbergs behövde de skicka iväg klockan, fick ett prisförslag på 7500 kr för 7750. Tyckte det var i värsta laget ärligt talat.
Valid point. En Tag carrera cal 16. Servade den på Nymans några år tidigare för c:a 5.Beror helt på vad det är för klocka. Det är inte bara "ett 7750". En klocka är mer än ett urverk.
Servicepriser generellt har gått upp senaste åren, tror inte Nymans gör det för 5 idag. Sen brukar det bli lite dyrare om de ska skicka iväg klockan.Valid point. En Tag carrera cal 16. Servade den på Nymans några år tidigare för c:a 5.
Servicepriser generellt har gått upp senaste åren, tror inte Nymans gör det för 5 idag. Sen brukar det bli lite dyrare om de ska skicka iväg klockan.
Är det sant? Vad trist. Han har ju hållit igång den butiken länge. Hur går det för Malmbergs och Berlin Ur?Jag kan tyvärr meddela att Klockmaster i Linköping lägger ned vid jul. Corona har tagit knäcken på dem.
För stunden har de utförsäljning av allt, med c:a 50% rea på det enklare och c:a 30% på de lite intressantare objekten.
Är det sant? Vad trist. Han har ju hållit igång den butiken länge. Hur går det för Malmbergs och Berlin Ur?
Jättetråkigt. Synd på lite mindre städer när butiker lägger ned. Det är ju inte ofta det öppnas nya klockbutiker/urmakerier.De har båda öppet men det ser ut att vara glest med kunder i butikerna när man går förbi. Malmbergs har ju glasögonbutik med och man får väl hoppas att de drar in lite stålar den vägen.
Berlin’s Ur?Då var det dags att börja planera service på vintage klocka igen, tyvärr är klockmaster i stan nu out of busniess. Lidens ur är inte kvar heller?
Berlin’s Ur?
Handlat tre nya klockor av Berlins Ur de senaste två åren via deras nätförsäljning. Mycket bra.De har funkat bra för mig, men det har jag nog sagt tidigare i tråden.
För er som inte passerar det torget så ofta, Berlins brukar numera ha ett par vintageur till salu i skylten.![]()