Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Smakfull design! Gillar också blåa tavlan och ihåliga visare. Blev mycket renare utan dubbla minutsträck.
Håller med ovanstående, nästan i allt.Normalt sett så ogillar jag starkt runda datumfönster, men här har ni lyckats mycket bra tycker jag. Klockorna är fina. Texten ”automatic” skulle evetuellt kunna tas bort för än mer minimalism.
Ni har inte funderat på en passaround här för att få massa feedback? Jag är intresserad i alla fall.
+1 på passaroundNormalt sett så ogillar jag starkt runda datumfönster, men här har ni lyckats mycket bra tycker jag. Klockorna är fina. Texten ”automatic” skulle evetuellt kunna tas bort för än mer minimalism.
Ni har inte funderat på en passaround här för att få massa feedback? Jag är intresserad i alla fall.
Hoppas sommaren varit skön för alla Klocksnackare!
Vi på Bravur har haft fullt upp med att få i ordning allt kring vår nya klockmodell "Scandinavia" som lanseras idag. Jag tänkte det kunde passa bra att följa upp med lite fakta och bilder på den i denna tråd.
Detta är vår andra kollektion med mekaniska klockor, och likt den första kollektionen byggs de ihop och testas i Båstad, Sverige.
Stålet i samtliga boettdelar är svenskt från Sandvik.
Designen på klockorna är en hyllning till den skandinaviska funktionella minimalismen och klockan är tänkt som den perfekta "vardagsklockan".
Initialt finns tre olika urtavlefärger: Jet black (solid svart), Sparkling white (vit med lyster), Midnight blue (djupblå med "sunray" effekt).
Med en diameter på 39mm och en tjocklek på 10mm är den komfortabel och glider enkelt under skjortärmen.
En stor del av tjockleken är det välvda safirglaset och vi har lagt mkt krut på att få ner både den fysiska och den visuella tjockleken. Tex genom att ha en välvd urtavla + visare och att boetten är uppdelad i två delar - en polerad och en horisontalborstad.
Det sitter ett 3.60mm tunt automaturverk, tillverkat av schweiziska Sellita (SW300-1) som man normalt sett hittar i betydligt dyrare klockor. 42h+ i gångreserv, 28.800 i frekvens.
Primässigt svårslaget med en svenskbyggd automatare för 9.995:- inkl moms.
Hoppas ni gillar!
Hör gärna av er med frågor eller feedback!
Mer info hittar ni här: https://www.bravurwatches.com/shop
Hälsningar,
Johan
Nej! Är det någonting klockmarknaden inte behöver så är det fler stora klockor. Våga bära mindreNågra förslag:
- Mesh- eller länkband i stål
- En större modell
- En sportig men elegant dykare
Jag håller med, inte större.Nej! Är det någonting klockmarknaden inte behöver så är det fler stora klockor. Våga bära mindre
Jag måste redan nu göra er som önskar större diametrar besvikna - vi kommer snarare att gå nedåt i storlek på kommande modeller.
@MrIzoard > Gällande klockans längd är den 44,3mm.
Passaround låter kreativt och inte alls omöjligt! Låt oss fundera lite över hur det kan skötas rent praktiskt.
Med vänlig hälsning,
Johan
+1 på den! Skulle vara kul att känna och bära dem. Är imponerad med @Bravur och man jämför med de andra svenska märkena som dykt upp. Den vita var trevlig!Normalt sett så ogillar jag starkt runda datumfönster, men här har ni lyckats mycket bra tycker jag. Klockorna är fina. Texten ”automatic” skulle evetuellt kunna tas bort för än mer minimalism.
Måste säga att jag håller med! Speciellt när man har datumet klockan sex. Om man då också har logotypen vid 12 så får man en väldigt symmetrisk urtavla.En liten detalj som jag kanske är enssm om att ”störa mig på”. Men skippa den högerställda logotypen och centrera den. Annars prisvärd och fin genomsrbetad design