• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling släpper smartwatch i lyxsegmentet..

Flipp eller Flopp?

  • Flipp

    Röster: 27 41.5%
  • Flopp

    Röster: 38 58.5%

  • Totala väljare
    65

ScubaKing

Audemars
Breitling Exospace B55
Breitling har nu släppt sin första smartwatch som kostar 72 000 kronor
http://www.aftonbladet.se/partnerstudio/digitalalivet/9e42a1bc-905b-435a-8d91-d49dab665338@omni

breitling-exospace-b55-takes-off-unofficially-in-the-age-of-the-luxury.jpg


breitling-exospace-b55-05.jpg


breitling-exospace-b55-02-750x410.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hade helt glömt av den här, de visade upp den på bazel i våras men har inte fått ut den förrän nu. Inget för mig men har inget emot konceptet.

Har redan en telefon. Dyr som satan är den, men bratten är 900% dyrare Och kan göra mindre
Jag hade redan en klocka innan jag köpte min första Rolex. En av mina dyra som satan Rolex kostar nästan 2000% mer än min Casio F-91W... och gör mindre!
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Inget fan av vare sig smartwatches eller Bratte men måste säga att den var rätt cool. Skulle inte bli förvånad om dem blir populär.
 

audotcom

Panerai
Tycker den såg riktigt grym ut, tror dock inte den kommer sälja som smör precis. Men gummibandet va ju riktigt jävla snyggt:D
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nja, jag tror ju inte att den kommer sälja i samma volymer som apple watch precis. Men ganska snygg ändå.
 

joF

Panerai
Ingenting för mig. Och ser inte heller en självklar målgrupp så jag tror på flopp. Men har gärna fel.
 

mps

Cartier
Har Breitling haft någon direkt flopp?
Inte så att märket har så trogna följare/samlare att allt går åt ändå?
 
  • Like
Reactions: Oli

vonhall

Rolex
Tycker att det en kul klocka som gärna hade fått sitta på min handled! Tycker dock inte att priset var lika kul. Sedan så är ju frågan hur länge en sådan här klocka kan kännas modern?
 
  • Like
Reactions: Oli

pederr

Cartier
Om, och jag säger verkligen OM jag ska köpa en smartwatch så känns det som att den ska ha display över hela ytan.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Ska jag köpa smartwatch är det definitivt den där då den var klart bäst hittills.

Annars tycker jag de borde släppa en med uppgraderingsbar hårdvara. Som det är nu är de ju gamla efter 1.5 år.
In till uris/teknikfarbror och byta moderkort.
72k känns saftigt för en annars.
 

Oli

Omega
2-Faktor
klart cool ,men lär nog inte bli nån storsäljare ,
Tror nog den yngre massan kan digga denna. Dom som kanske vill ha en fet klocka men samtidigt att den ska vara lite hightech och inte bryr sig nämnvärt om urverk och hantverket bakom. Jag hade inte tackat nej men tycker den är på tok för dyr. Borde lista på 45 snarare än 72.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Ska jag köpa smartwatch är det definitivt den där då den var klart bäst hittills.

Annars tycker jag de borde släppa en med uppgraderingsbar hårdvara. Som det är nu är de ju gamla efter 1.5 år.
In till uris/teknikfarbror och byta moderkort.
72k känns saftigt för en annars.
Den lär bli uppdaterad vid service? På något sätt?
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag är inte imponerad. Sorry. De skulle behöva bygga en smartwatch från grunden för att imponera på mig, med modern teknik, inte pimpa en aerospace och dubbla priset.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Jag är inte imponerad. Sorry. De skulle behöva bygga en smartwatch från grunden för att imponera på mig, med modern teknik, inte pimpa en aerospace och dubbla priset.
Jo men samtidigt hade det blivit fel om dom gjorde tex som tag heuer och gjorde en klocka med en helt digital display. Tycker denna känns mer Breitling på något sätt. Även om den är snuskigt dyr för vad man får.

Det vettiga hade varit om Breitling ersatte aerospacen med denna.
 
Topp