• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Brookfield - Specialförsäkringar för klockor

Rekommenderade min dam att försäkra sin Rolex 114060 hos Brookfield. Hon är medelålders, bor i en bostadsrätt i ett bra område i Norrköping. Inga tidigare skador eller förluster hos försäkringsbolag.

Fick en offert på:

Årspremie 8.170,00 kr
Premie att betala 8.170,00 kr

Trodde givetvis det var något fel eller ett dåligt skämt. Så jag ringde in och pratade med Brookfield idag på förmiddagen. Men nej, denna offert är korrekt. Dem vill ha 700 kr/mån att försäkra klockan. Med andra ord skulle hela klockan vara betald endast via försäkringspremien på 7 år?!

Detta är ju givetvis helt orimligt så det blir till att kolla hemförsäkringen och eventuellt lägga på någon form av extra försäkring/drulle på den.

Har ni någon klocka försäkrad hos Brookfield och hur mycket landar er premie på?

Finns trådar om detta.

Men ja, det verkar inte vara mycket att hänga i julgranen. Har också fått helt sanslösa offerter från dem.

Jag tog in en offert av dem för en månad sen för att försäkra en ny Rolex Sub 116613LB. Årspremie skulle bli 4 300 kr. Man på 28 år boendes i bostadsrätt. Tycker därför er offert lät väldigt hög...Jag tackade dock nej då specialförsäkring via min hemförsäkring skulle ge årspremie på 2 200 kr.

Finns trådar om detta.

Men ja, det verkar inte vara mycket att hänga i julgranen. Har också fått helt sanslösa offerter från dem.

Jo jag kollade runt men hittade ingen specifik tråd eller något jag tyckte passade denna. Helt galen offert om du frågar mig, jag blev helt ställd. Vad har du fått för offerter från dem?

Men va?! Hela klockan betald på 5 år endast via premien. o_O
Hur kan företaget fortfarande finnas kvar, finns det folk som försäkrar för dessa priser?

Nog att just denna premie var orimlig, men med tanke på att folk köper dyra tillägsförsäkringar till allt å allting utan att ens kolla sin befintliga bostadsförsäkring är jag inte förvånad att dom har kunder.

Senast ändrad:
Gjorde en förfrågan för att jämföra min hemförsäkring (LF). 1 416 SEK/år för en helt ny 005:a. Betalar 984 kr nu. Märklig offert du fick.

Kan det vara så att statistiken för yngre människor gör att premien blir dyr. Någon gamling som fått en offert och vill ge sig tillkänna? :)

Jo, som en gamling kan jag berätta att några av mina försäkringar hos dem ligger på 40 år (räknat på listpriset=värderingspris vid nyköp).

Låter märkligt. Hade en aquanaut försäkrad hos dem förra året. Klockans värde var ca 160 000 och årspremie 3700 kr

1300/år fick jag som offert på en 116710. Nu sålde jag klockan istället men jag tyckte inte den premien avskräckte.

Någon som har input på en dinka värderad till +200k. Vad hade ni för premie och bolag? :)

Tack på förhand!

Jag förstår inte vad det är som kan diffa så mycket. Vissa av era premier skulle jag kunnat rekommendera till damen. Men varför fick inte hon dessa premier?

Tillbaka
Topp