I matchande kombo blir det trevligt, men upplys mig - fanns det original?Tycker 165.024 flyger bra med batongvisare också. Rätt patina och match med index så blir det trevligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I matchande kombo blir det trevligt, men upplys mig - fanns det original?Tycker 165.024 flyger bra med batongvisare också. Rätt patina och match med index så blir det trevligt
Absolut.....I matchande kombo blir det trevligt, men upplys mig - fanns det original?
Jepp, tidiga modeller kom med batongvisare orginal.I matchande kombo blir det trevligt, men upplys mig - fanns det original?
Mmmmm mumma.Tycker 165.024 flyger bra med batongvisare också. Rätt patina och match med index så blir det trevligt
Nu har jag inte asperger eller så , men jag tror det var -66. Men motbevisa mig gärna.Tidiga hade inte svärdvisare.......men efter 67 ish tror jag det var standard......ish....
Safade med ish ju för att kunna flexa nåt år.......så åjo......visst har du Asperger min vän......men vem fan har inte det lix.....Nu har jag inte asperger eller så , men jag tror det var -66. Men motbevisa mig gärna.
Hahaha vem försöker jag lura? Jag har knappt styr på mina bokstäver.Safade med ish ju för att kunna flexa nåt år.......så åjo......visst har du Asperger min vän......men vem fan har inte det lix.....
Ser lite märkligt ut. Är ingen expert, men tänkte att jag jämför treorna. Nu kan så klart vinkel också spela in mycket, men är det inte ganska stor skillnad på dem?Vil tro denna tavla er redone. kl. 4-5-6 index sidder inte centreret i forhold til minutindex. Tallene eks. 130 ser inte bra ut.
https://www.bukowskis.com/sv/auctio...e-ville-tachymetre-kronograf-armbandsur-35-mm
Ser lite märkligt ut. Är ingen expert, men tänkte att jag jämför treorna. Nu kan så klart vinkel också spela in mycket, men är det inte ganska stor skillnad på dem?
3an till höger i bilden är den som kan ses klockan 2.
3an till vänster är den nere vid 6.
Man ser även att ytstrukturen, borstningen, är fel på Buckans. Den ser ut att vara omborstad.Kolla på denna som jeg mener er korrekt
För mig så är handlarklockor mer ihoppreppade klockor med bytta delar snarare än dåliga restaurerade. Känns mer som dessa kommer från gamla samlare som haft miljoner klockor på den tiden när man varken visste eller brydde sig om saker var ommålade. Eller för all del från ursprungliga ägare som ägt, brukat och servat klockorna över en tid där klockor var klockor och inte investeringsobjekt.Som sagt handlare inlämningar
För mig så är handlarklockor mer ihoppreppade klockor med bytta delar snarare än dåliga restaurerade. Känns mer som dessa kommer från gamla samlare som haft miljoner klockor på den tiden när man varken visste eller brydde sig om saker var ommålade. Eller för all del från ursprungliga ägare som ägt, brukat och servat klockorna över en tid där klockor var klockor och inte investeringsobjekt.
Iofs kanske jag missförstår din post?
Så klart. De har uppdaterat 80 som jag påtalade. Om du kontaktar dem gällande andra så uppdateras säkert de med om de delar sin syn.Bukowskis burde angive om skiverne er redone/ombyttat når vi taler om "important watches" kunne titta ved Kaplans de er oftas korrekt angivet om tavlerne er redone/ombyttat och om andre delar inte er originale.
Skulle säga tvärt om, bara svårare att upptäcka med digital tryckteknik och återvunnen radiumpasta.Normalt sett så är redials ofta något från en svunnen tid.
Vet ej vad jag skall svara men naturligtvis så skall du ifrågasätta allt inom vintage i dag då det har blivit väldigt snårigt,framförallt på ur i övre prissegment.Jag kan för lite för att avgöra ålder på den så om du tror att det är nygjort så tror jag dig @Kamelen.
Absolut. Nu pratar väl dock inte om ur i det övre prissegmentet. De som är tveksamma är väl tvärt om? Bland de billigare på auktionen. Nu vet jag inte utropen på alla som diskuteras men UG:n som uppdaterades har utrop 25.Vet ej vad jag skall svara men naturligtvis så skall du ifrågasätta allt inom vintage i dag då det har blivit väldigt snårigt,framförallt på ur i övre prissegment.
Och det jag skriver är vad jag tror naturligtvis så kan jag ej vara 100% men slår man ihopa allting så får man dra slutsatser efter logik.
Som sagt så håller jag mig till sånt där det är så. Jag säger inte emot er så förstår inte riktigt diskussionen om det nu är en sån.Skulle säga tvärt om, bara svårare att upptäcka med digital tryckteknik och återvunnen radiumpasta.
Jag har personligen aldrig sprungit på en bra fake. Det som är farligt med Rolex är på väldigt ovanliga saker som jag inte ens har råd att drömma om. Fake-tavlor på vanliga modeller är inte bra.Om tavlorna i detta prissegment håller denna kvalitén som tydligen passerar på Bucklan så känner jag att det det är ganska osäkert att handla dyrare ur på distans.
En bra redial är ett konstverk och är handgjort som kostar i dag 25-50 beroende på värdeökning, och det behöver ganska bra org tavlor för att arbeta med då de finns vissa kriterier på ytskikt för att de skall passera efter jobb.Du som är intresserad av Rolex har väl noterat kvalitetsökningen från Vietnam och Korea på massproducerade vintage Rolex tavlor,och då detta är massproducerat så kan man tänka sig vad de dyra singel tavlorna kostar.
Jag kan för dåligt för att peka ut som fel men jag är övertygad om att ni som kan också kan se det som jag tycker ser tveksamt ut. Flera gammelomegor, jlc och zenith som jag inbillar mig är ommålade. Kolla gärna.Jag ser en del Rolextavlor regelbundet utav hög kvalitet i 50-100 segment.
Det är som jag sade något alla auktionshus har problem med men när de har specialauktioner så bör varje ur granskas för husets egen skull.
Man kan väl säga att slarv eller girighet kostade Antiqorum dess plats i toppen.
Du får gärna nämna uren du hittade på Kaplans som var felkatalogiserade så blir balansen bättre.
Det är väl inte en månad sedan som Kaplans sålde en Breitling Premier som de uppgav var bytt brygga då den var osignerad men då uret producerades så signerades ej bryggorna så det är likadant överallt.