Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
AlltsÄ wtf? Detta att BB med ETA verken skulle vara premium Àr kanske sant men ett skÀmt! Och anvÀndningen av NOS pÄ klockor som Àr 5 Är gamla?!Lite paff blir man av prissÀttningen pÄ Tudor black bay. Lite paff.
NOS Àr ju ett begrepp dÀr ÄlderÀr irrelevant sÄ lÀnge den Àr oanvÀnd?AlltsÄ wtf? Detta att BB med ETA verken skulle vara premium Àr kanske sant men ett skÀmt! Och anvÀndningen av NOS pÄ klockor som Àr 5 Är gamla?!
@StarMan Jag har kanske fel per definition, men anser att en helt orörd och ej för nÀrvarande till salu hos AD = NOS.NOS Àr ju ett begrepp dÀr Älder irrelevant sÄ lÀnge den Àr oanvÀnd?
new OLD stockâŠNOS Ă€r ju ett begrepp dĂ€r Ă„lder irrelevant sĂ„ lĂ€nge den Ă€r oanvĂ€nd?
@StarMan Jag har kanske fel per definition, men anser att en helt orörd och ej för nÀrvarande till salu hos AD = NOS.
Exempel. OanvÀnd 14060 eller 114060 = NOS. OanvÀnd 124060 = oanvÀnd klocka till salu pÄ andrahandsmarknaden
Ser dÀrmed inget fel med att Bukowskis kallar dessa NOS. @SWC har du kanske en Äsikt?
âOldâ blir ju en definitionsfrĂ„ga och fritt för var och en att göra sin egen tolkning av. Lite som vad som definieras som âvintageââŠDitt exempel Ă€r korrekt.
NOS = New Old Stock mao. en vara som ej lÀngre Àr i produktion och Àr oanvÀnd.
Just dĂ€rför begreppet NOS oftast anvĂ€nds fel.âOldâ blir ju en definitionsfrĂ„ga och fritt för var och en att göra sin egen tolkning av. Lite som vad som definieras som âvintageââŠ
Ja sÄ Àr det kanske. Men fortfarande. Priset?! Och fundamentan att en BB med ETA verk ska vara premium. Det Àr en modern klocka med sÀmre verk Àn de senare modellerna. Galet.NOS Àr ju ett begrepp dÀr Älder irrelevant sÄ lÀnge den Àr oanvÀnd?
Wikipedia definierar:Just dÀrför begreppet NOS oftast anvÀnds fel.
Ska man vara extra nitisk sÄ ska NOS endast anvÀndas om varan Ànnu inte sÄlts till slutkund.
Ja det var det första jag reagerade pĂ„ ocksĂ„ nĂ€r jag först skummade igenom alla objekt. PĂ„ dagens marknad dessutomâŠJa sĂ„ Ă€r det kanske. Men fortfarande. Priset?! Och fundamentan att en BB med ETA verk ska vara premium. Det Ă€r en modern klocka med sĂ€mre verk Ă€n de senare modellerna. Galet.
Precis. Jag blev chockad av det utropspriset hehe. Har sett liknande priser pÄ c24 men dÀr Àr ju det mesta överprissatt.Ja sÄ Àr det kanske. Men fortfarande. Priset?! Och fundamentan att en BB med ETA verk ska vara premium. Det Àr en modern klocka med sÀmre verk Àn de senare modellerna. Galet.
Du och jag var ju dĂ€r i alla fallĂr det nĂ„gra hĂ€r som ska pĂ„ förhandsvisningen?![]()
Gaaalet!Ja sÄ Àr det kanske. Men fortfarande. Priset?! Och fundamentan att en BB med ETA verk ska vara premium. Det Àr en modern klocka med sÀmre verk Àn de senare modellerna. Galet.
Blev ett helt KS gÀng. DÄlig respons hÀrDu och jag var ju dÀr i alla fall![]()
Ja, sen Àr ju frÄgan hur mÄnga som hamnar utomlands. Jag gissar pÄ rÀtt mÄnga.OvÀntat mycket sÀljer. Kul!
à tminstone en hamnar hÀr pÄ KS.Ja, sen Àr ju frÄgan hur mÄnga som hamnar utomlands. Jag gissar pÄ rÀtt mÄnga.
+ min frÄn auktionen i vÄrasà tminstone en hamnar hÀr pÄ KS.![]()
Tror inte det.29% osÄlt. Hade spontant gissat pÄ att det skulle vara hÀlften. SÀnkte de ett gÀng utrop innan auktionen?