• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bukowskis urauktion köpläge!

Tyckte ej om Omegorna men flightmaster för 9 funkar och futurematic samt chronodato vill jag kalla prisvärda

Senast ändrad:
Typiskt att det enda man budade på var det som gick högt. :(
10231868_fullsize.jpg

Den? Väldigt fin

Var på plats. Väldigt rörigt förfarande. Utroparen blandade ihop bud och budgivare ett par ggr. Sa eighteen thousand istället för eight thousand osv. Alla rolexmodeller presenterades som "och nu har vi en... Rolex" oavsett om det var en dubbelröd eller en Newman. Skulle behöva få in en eldsjäl i huset!

Var på plats. Väldigt rörigt förfarande. Utroparen blandade ihop bud och budgivare ett par ggr. Sa eighteen thousand istället för eight thousand osv. Alla rolexmodeller presenterades som "och nu har vi en... Rolex" oavsett om det var en dubbelröd eller en Newman. Skulle behöva få in en eldsjäl i huset!
Ungefär så jag kände när jag såg auktionen på deras hemsida live.... SDn blev en Sub osv. Kändes inte som att någon hade koll på vad dem skulle försöka sälja.

Ungefär så jag kände när jag såg auktionen på deras hemsida live.... SDn blev en Sub osv. Kändes inte som att någon hade koll på vad dem skulle försöka sälja.
Just ja. Och submariner uttalades dessutom fel. Jag är själv rätt färsk och ska inte snobba mig men någon lägsta nivå tycker jag man kan begära. Hade varit vrång om jag var säljare.

Hög andel återrop tror att de nått fler köpare som ordinarie nätauktion samt att en del ur såg ut att ha passerat genom handlarhänder.
Mathew Tissoten och AP worldtimer samt JC dykaruret är de tre ur som jag fann intressantast baserat på prisbild.
Vad som sägs på podiet under auktion känns ganska oviktigt för prisbilden men det inger knappast förtroende hos en osäker köpare.
Jag handlade ej pågrund av mina förutfattade meningar att det skulle bli dyrt men man lär sig med åren säger de.
Ha en trevlig söndag

Tycker vissa priser var låga.
Med facit i hand hade några ur varit absolut intressanta.
/j
Eller hur! Känner mig lite "bitter" så här i efterhand men å andra sidan kanske det blivit budrally om ett antal KS:are hade stått och bjudit emot varandra. Nån som kollade röd-subben live? Kändes ju väldigt prisvärd trots missmatchande lume. Och DRSD med cert för de pengarna?

Eller hur! Känner mig lite "bitter" så här i efterhand men å andra sidan kanske det blivit budrally om ett antal KS:are hade stått och bjudit emot varandra. Nån som kollade röd-subben live? Kändes ju väldigt prisvärd trots missmatchande lume. Och DRSD med cert för de pengarna?
Jag kollade rödsubben. Vad kan den mismatchande lumen bero på? Är det vanligt? Lär väl knappast vara en servicetavla?

Inte helt ovanligt att det missmatchar mellan tavla och visare även på klockor som inte är franken men man kan ju inte låta bli att undra när de olika visarna ser olika ut.
Historian är ju omöjlig att veta, med fantasi kan spekulationerna gå om att den tappats/spräckt glaset och bytt en/ett par visare, nån gammal uris kanske hade beggade liggandes eller satt på en ny och inte bytt alla samtidigt.

Eller nått liknande, med fantasi som sagt. Tyvärr (och som tur är i vissa fall) kan inte klockor prata!

Tillbaka
Topp