Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Missat den, riktigt sportig!
Hade dålig koll på denna auktion. Denna var ett fynd, värd nära det dubbla.
SEIKO 5717 aka Chronostop, släpptes 1964 när SEIKO var officiell tidtagare för OS i Tokyo, SEIKOs första kronograf. Start, stop, nollställning sker med samma knapp, kul modell.Missat den, riktigt sportig!
Verkligen, tack för info! är prisbilden samma i Tokyo?SEIKO 5717 aka Chronostop, släpptes 1964 när SEIKO var officiell tidtagare för OS i Tokyo, SEIKOs första kronograf. Start, stop, nollställning sker med samma knapp, kul modell.
Yen är dyr nu, så de är sällan billigare i Japan, skulle säga att modellen brukar ligga på 8-12 beroende på version och skick.Verkligen, tack för info! är prisbilden samma i Tokyo?
Den gick rätt billigt , även ifall ringen saknas helt.Jävlar, den borde blivit betydligt dyrare?
Var det någon här som klippte något från dagens auktion?
Bra gjort! Mycket bra!Denna fipplade jag hem. Sjukt snygg enligt mig
Budade du på den med kanske ?Bra gjort! Mycket bra!
Nej det gjorde jag inte. Men helt klart något jag skulle kunnat budat på. Gillar verkligen denna typ av ur. Med lite roligare datumvisning alltså.Budade du på den med kanske ?
Nej det gjorde jag inte. Men helt klart något jag skulle kunnat budat på. Gillar verkligen denna typ av ur. Med lite roligare datumvisning alltså.
Vad är det för storlek på den?Haha håller med dig. Har snöat in mig på "pointer" visare nu på senaste
Snygg tills du får hem den å sätter på nåt knasband med kontrastsömDenna fipplade jag hem. Sjukt snygg enligt mig
Turkos/äggvit/bajsbrunt band borde sitta fintSnygg tills du får hem den å sätter på nåt knasband med kontrastsöm
Grattis! Håller med fin
Snygg tills du får hem den å sätter på nåt knasband med kontrastsöm
Grattis! Håller med fin
Turkos/äggvit/bajsbrunt band borde sitta fint
35.5 utan kronaVad är det för storlek på den?
Perfekt alltså!!!35.5 utan krona
Trodde Omega varit officiell tidtagare varje OS?SEIKO 5717 aka Chronostop, släpptes 1964 när SEIKO var officiell tidtagare för OS i Tokyo, SEIKOs första kronograf. Start, stop, nollställning sker med samma knapp, kul modell.
Hehe, nej.Trodde Omega varit officiell tidtagare varje OS?
@klockodile hade en annan version. Jag letade också ett tag men orkade inte leta så länge. Bra köp som sagt.Fan, en sån har jag letat efter tidigare(farsgubben var med på OS i Tokyo) De jag hittade var osäkra säljare eller dyra så jag tappade sugen efter ett tag. (är väl nån här på KS som har en likadan om jag minns rätt?)
Denna fipplade jag hem. Sjukt snygg enligt mig
Ser fin ut.
Var det här inte en "riktig" PN? De har väl gått för 5-6 mille eller kanske ännu mer med en dollar på 9.15. Den här slutade på knappt 1,3.
https://www.bukowskis.com/sv/auctio...units-per-hour-200-kronograf-armbandsur-37-mm
Pump-PNs kostar kring 100-150k € på marknaden. Denna slutade halvbilligt för att vara på auktion men det är ingen ovanlig klocka på något sätt. Det är en dyr klocka men du kan nästan gå till valfri vintagehandlare och de har minst en 6239/6241/6262/6264 med Newman-tavla för ungefär samma peng. Skicket på denna var bra men samtidigt så hade den ny bezel och ny länk. För en som har, eller kan få tag på, rätt delar så kan nog denna klocka bli en hyfsad profit när den säljs nästa gång. Priset var ändå inte chockerande lågt på något sätt. Det var bara inte jättebra. Samma kan sägas för Railmastern, Nina Rindt, DRSD och gammel-APn. Helt okej men ändå säkert en liten besvikelse för de som sålde.
Tråkigt men inte oväntat för ett nytt auktionshus. Jag hoppas att de fortsätter hitta fina klockor framöver. Min personliga känsla är att det kanske inte riktigt finns tillräckligt med objekt i Skandinavien för att kunna hålla två stora klockauktionshelger per år på både Kaplans och Bukowskis. Bukowskis hade fint utbud nu men samtidigt så hade de jobbat länge för auktionen. Kaplans är i en nedåtgående spiral och kvalitén på utbudet går neråt. För all del väntat efter de fantastiska auktionerna de hade för ett par år sedan men numer saknas både bredd och toppobjekt.
Jag hoppas att bägge husen kan bevisa mig fel nu till våren.
Precis samma bild har jag fått, vissa frågetecken dyker upp när vissa objekt som "handplockats för att passa in i klockkvalitén" och enligt mig inte har det lilla extra för att platsa - men skulle sitta fint på vanliga klockan.Pump-PNs kostar kring 100-150k € på marknaden. Denna slutade halvbilligt för att vara på auktion men det är ingen ovanlig klocka på något sätt. Det är en dyr klocka men du kan nästan gå till valfri vintagehandlare och de har minst en 6239/6241/6262/6264 med Newman-tavla för ungefär samma peng. Skicket på denna var bra men samtidigt så hade den ny bezel och ny länk. För en som har, eller kan få tag på, rätt delar så kan nog denna klocka bli en hyfsad profit när den säljs nästa gång. Priset var ändå inte chockerande lågt på något sätt. Det var bara inte jättebra. Samma kan sägas för Railmastern, Nina Rindt, DRSD och gammel-APn. Helt okej men ändå säkert en liten besvikelse för de som sålde.
Tråkigt men inte oväntat för ett nytt auktionshus. Jag hoppas att de fortsätter hitta fina klockor framöver. Min personliga känsla är att det kanske inte riktigt finns tillräckligt med objekt i Skandinavien för att kunna hålla två stora klockauktionshelger per år på både Kaplans och Bukowskis. Bukowskis hade fint utbud nu men samtidigt så hade de jobbat länge för auktionen. Kaplans är i en nedåtgående spiral och kvalitén på utbudet går neråt. För all del väntat efter de fantastiska auktionerna de hade för ett par år sedan men numer saknas både bredd och toppobjekt.
Jag hoppas att bägge husen kan bevisa mig fel nu till våren.