• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bulova?

Rätt så lugnt i tråden kan man säga
Provar väcka upp den med WS från dagen roadtrip.
Inte ofta jag använder denna.
Mycket trevligt faktiskt men som alla 7750 kronografer är den lite för tjock.

20190617_161753.jpg

Väldigt snygg den där. Är du nöjd? Hur upplever du kvaliten?

Jag är nöjd.
Den går/gick att hitta rätt billigt på en del amerikanska sidor/ebay
Verkar inte som "swiss made" serien till Bulova blev någon större succé i och med att den reades ut till under halva listpriset.
Det beaktat är den helt ok. Till viss del märks det på boetten att det är en billigare klocka. Inte helt i Oris/Sinn/Tag/Longines klass.
Urvrket är 7750 och funkar som det brukar göra.
Låderbandet ok, lite budget viklås, fast det fungerar utmärkt och ser snyggt ut.

Jag är nöjd.
Verkar inte som "swiss made" serien till Bulova blev någon större succé i och med att den reades ut till under halva listpriset.
Det beaktat är den helt ok. Till viss del märks det på boetten att det är en billigare klocka. Inte helt i Oris/Sinn/Tag/Longines klass.
Låderbandet ok, lite budget viklås, fast det fungerar utmärkt och ser snyggt ut.
Jag är nöjd.
Tack för svar!

Har inte köpt en (ny/beg.) klocka på över 25 år, så det var väl på tiden kanske. En annan färg och Quartz fick det bli. En kontrast till de dammiga gamla mekaniska jag har. Men det är en annan historia. Denna nya heter Accutron II Surveyor Chrono (96B238).

Min första klocka köpte jag dock 1983, det var en Casio DW-5000, som jag fortfarande har och ligger i montern bland alla de andra grannlåterna, så alla kan se den. :) :seiko:
IMG-20200217-WA0008.jpg

Dålig bild blev det också, :mad: men det är dåligt ljus där, får lägga upp en bättre senare.:snaphappy:

Senast ändrad:
Har inte köpt en (ny/beg.) klocka på över 25 år, så det var väl på tiden kanske. En annan färg och Quartz fick det bli. En kontrast till de dammiga gamla mekaniska jag har. Men det är en annan historia. Denna nya heter Accutron II Surveyor Chrono (96B238).

Min första klocka köpte jag dock 1983, det var en Casio DW-5000, som jag fortfarande har och ligger i montern bland alla de andra grannlåterna, så alla kan se den. :) :seiko:
IMG-20200217-WA0008.jpg

Dålig blid blev det också, :mad: men det är dåligt ljus där, får lägga upp en bättre senare.:snaphappy:
Nu blev man lite nyfiken, upp med bättre bilder :)
Du kan även lägga in bilderna som "full storlek".

Tillbaka
Topp