• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova?

Tvkd5

Cartier
2-Faktor
Har kikat på en tredje klocka ett tag men måste spara lite innan det blir verklighet. Omega moonwatch av någon variant hade jag spanat på men så dök denna upp helt plötsligt, en kollega på jobbet som inte ville ha kvar den så jag swishade honom igår och vips har jag min tredje!
IMG_4093.jpg
 

mega

Rolex
Har kikat på en tredje klocka ett tag men måste spara lite innan det blir verklighet. Omega moonwatch av någon variant hade jag spanat på men så dök denna upp helt plötsligt, en kollega på jobbet som inte ville ha kvar den så jag swishade honom igår och vips har jag min tredje!
IMG_4093.jpg
Bra val!
Kul klocka som är full av detaljer och går väldigt exakt.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Har kikat på en tredje klocka ett tag men måste spara lite innan det blir verklighet. Omega moonwatch av någon variant hade jag spanat på men så dök denna upp helt plötsligt, en kollega på jobbet som inte ville ha kvar den så jag swishade honom igår och vips har jag min tredje!
IMG_4093.jpg
Grymt fin! Urverket är så exakt att andra tillverkare måste gråta när de inser sina tillkortakommanden.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

jonaas

Omega
Hejsan! Chansade och köpte en väldigt billig (och sliten) Bulova på Tradera. Är den något att ha tro?
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2019-01-19 kl. 14.53.38.png
    Skärmavbild 2019-01-19 kl. 14.53.38.png
    75.1 KB · Visningar: 5

JacquesCosteau

Panerai
2-Faktor
Den svarta är ju extremt Blade Runner när siffrorna syns, är dock lite missnöjd med armbands-looken den verkar ge för den som kollar på klockan utifrån.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Cool! Fanns det inte också en variant liknande denna (dvs man ser siffrorna från gaveln) men som hade lite rundare ovala former. Lite som ett rymdskepp.
kan det vara denna du tänker på?
upload_2019-3-28_8-11-9.png

det ska väl gå och ordna om intresset finns :) Någon gång ska vara den första :)
Det är säkert inte ett jättestort intresse men iom att priset är humant så kan vi ju rodda runt detta på 5-6 pers om det skulle vara så.
Om intresset är större kanske vi kan ha flera klockor.

Hur som helst så är jag gärna med på en passaround, men den kanske måste få komma ut på marknaden först. :)
@Sjobedan och @jabla brukar inte banga
 

DrDre

Patek
kan det vara denna du tänker på?
upload_2019-3-28_8-11-9.png


Det är säkert inte ett jättestort intresse men iom att priset är humant så kan vi ju rodda runt detta på 5-6 pers om det skulle vara så.
Om intresset är större kanske vi kan ha flera klockor.

Hur som helst så är jag gärna med på en passaround, men den kanske måste få komma ut på marknaden först. :)
@Sjobedan och @jabla brukar inte banga

Sorry for OT. Jag blandade ihop märkena. Det var denna från GP jag tänkte på.
GP-Girard-Perregaux-LED-gold-5.jpg
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Cool! Fanns det inte också en variant liknande denna (dvs man ser siffrorna från gaveln) men som hade lite rundare ovala former. Lite som ett rymdskepp.
Det finns väldigt många olika "driver's watch" både nya och gamla, och både från större och mindre tillverkare. Kanske nåt sånt här?
ss_gp.jpg

5698446666_1b5cf4a76f_b.jpg

s-l1600.jpg

Det finns även mekaniska, tex
175712-19ebcd861f052b6de6c3a00630bb90dc.jpg

Och de som är mer eller mindre rymdskepp-lika
Laurent-Ferrier-x-Urwerk-1.jpg

spaceship-watch.jpeg

Det som gör bulovas extra kul är att det är från en känd och etablerad tillverkare och en klocka som existerat, inte bara "retro-themed". Och för mig var det ett tag sedan jag hade en bulova i samlingen... Synd att den silvriga inte har röd modul, imo.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
CCAA26CD-5FF5-43CA-BC55-F635E4D4BBFF.jpeg

Sorry för OT del 2, men vill hemskt gärna veta vilket märke och modell denna är :)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Topp