• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byta bezel insert Seiko skx

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Ha, ha ja väldigt!
Svårt att få till färgerna på bild. Den blåa nyansen är ljusare än original, men inte lila.
Jag slänger med en bild :)

image.jpg
Ser snyggt ut på bild. Nya insertet ser fetare ut än originalet (synvilla?).
Mitt borde komma under veckan, ska bli spännande att se hur det ser ut i verkligheten,
 

Anti

Cartier
Satte på ett nytt insert på min SKX häromveckan, med din guide som utgångspunkt. Fungerade hur bra som helst, det enda problemet var att dom 2 första gångerna jag tryckte tillbaka bezeln så gick den inte att snurra, men fick kläm på det tillslut. Tack :)
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Satte på ett nytt insert på min SKX häromveckan, med din guide som utgångspunkt. Fungerade hur bra som helst, det enda problemet var att dom 2 första gångerna jag tryckte tillbaka bezeln så gick den inte att snurra, men fick kläm på det tillslut. Tack :)

Roligt att höra! Man får ju trycka ganska hårt (som du märkte) när bezeln ska tillbaka på klockan.

Någon bild på resultatet?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fick hem nya insertet i går. Testade det precis genom att lägga det direkt på gamla insertet. Spontant känner jag att originalet är snyggare med den stiliga jättemörkblåa kulören (som också matchar tavlan bättre). Men man kanske måste testa nya insertet på handleden under en dag för att få rätt uppfattning.
eOvBB71.jpg
 

joh.jonsson

Panerai
Har ni sett att dom har ett "gatorade" dvs 50/50 blå-svart insert på 10watches nu, nån som provat? kan bli snyggt de
 

Erikmelin

Breitling
Tack Jonas och alla andra för inspiration och tack för insertet Jonas. Droppade ner insertet i klorin i några minuter innan jag satt på det på klockan och måste säga att jag är nöjd med resultatet.

y2urezad.jpg


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack Jonas och alla andra för inspiration och tack för insertet Jonas. Droppade ner insertet i klorin i några minuter innan jag satt på det på klockan och måste säga att jag är nöjd med resultatet.

y2urezad.jpg


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Ser ju riktigt coolt ut!! Bra där!
 
Topp