• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Byter man ALLTID upp sig till Rolex från Omega?...

Josef B

Bestraffaren
Min evolution ->Certina ->Rolex ->Rolex ->Rolex ->Rolex ->Omega ->Rolex ->Hublot ->Rolex ->Rolex :mrgreen:


Jag har haft flera märken, gjort flera sidospår och haft flera klockor att varva med, "evolutionslinjen" är vardagsklockan, men har insett att jag är Rolex rakt igenom. Fan vad jag är tråkig :)
 

trumpetera

Panerai
Min finaste klocka är en Omega 2254.50. Bland annat därför att jag fick den av frun och barnen när jag fyllde 40. Skulle därför aldrig byta den mot någonting annat. Att den skulle vara tråkig håller i alla fall inte jag med om!

Om jag idag skulle köpa mig en sub, skulle det förmodligen bli endera en vintage Rolex, eller ännu hellre en gammal Tudor.

Vaffödådå?!

Jo, jag har sett tillräckligt många alltför välgjorda Rolexkopior på armen på folk som vill stajjla i baren för att en modern Rolex skall kännas kul. Givetvis-om JAG vet att min är äkta spelar det ingen roll vad andra tror o.s.v.- men ändå....

Frågan "oj vicken fin Rolex- är den äkta?" tilltalar mig sisådär.

Har ännu inte fått den frågan angående min Omega.

Sedan har just Omega råkat bli "mitt" samlarmärke!
 

axa

Omega
trumpetera skrev:
Om jag idag skulle köpa mig en sub, skulle det förmodligen bli endera en vintage Rolex, eller ännu hellre en gammal Tudor.

Statusmässigt är ju inte Tudor i paritet med Rolex men bra mycket coolare. :)
Och frågan om byte Rolex -> Tudor är ett nerbyte? :-D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Bara osäkert missförstått folk som vill ha en Rolex för det är status. Gemene man i de flesta samhällsklasser bryr sig inte om vad de andra i sällskapet har på armen. Wannabees och klocknördar bryr sig måhända men vad spelar det för roll?

Vissa Tudors trumfar vissa Rolex och vice versa. Tipset är att skaffa den som gör dig gladast. :)
 
Topp