Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt klart klockporr.Lägger upp några jämförelse-/detaljbilder: två legendariska Tank klockor i platina.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så, så, så bra. Tack för att du delar med dig!Lägger upp några jämförelse-/detaljbilder: två legendariska Tank klockor i platina.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Helt klart klockporr.
Två tummar upp på den! Färgen funkar utmärkt.Bumpar tråden eftersom klockan har fått ett nytt band. Skrikigt och kanske en smula kaxigt men det hör väl hemma på en jump-hour tank i platina från Cartier.
![]()
![]()
![]()
![]()
Två tummar upp på den! Färgen funkar utmärkt.
Lite petigt men nån mm tjockare band vid infästningen skulle inte skada i mina ögon.
Ostoppat är helt klart att föredra men tänker ändå att det borde gå att hitta något sådant som ”fyller upp” luggarna en aning mer.Tack! Är rätt nöjd faktiskt och kommer att behålla denna kombination tills vidare.
Detta med tjockare band vid infästningen hade jag också önskat men det blir antingen såhär eller en stoppad mittendel. Jag ville ha en ostoppat band så fick kompromissa med detta. Originalbandet ser ut såhär:
![]()
Ostoppat är helt klart att föredra men tänker ändå att det borde gå att hitta något sådant som ”fyller upp” luggarna en aning mer.
edit
Är det nya gröna gjort för dig och inte vikt i låset?
Ibland vill man att det ska vara photoshop men icke! Någon har betalat för detta, och jag misstänker att notan blev dyr!
![]()
![]()
Hade ett par till min Basculante med viklåset, lövtunt. Viklåset begränsar ju urvalet en hel del när det gäller band.Har inte vågat beställa ett skräddarsytt band så även detta gröna är en Cartier Paris armband. Delen som ska vikas är oerhört tunn, nästan så att den dubbelvikta delen blir lika tjockt som vid bandet ändfästen.
Helt sjuk. Lite kul men men känns ändå väldigt fel. Har du någon information om den?Ibland vill man att det ska vara photoshop men icke! Någon har betalat för detta, och jag misstänker att notan blev dyr!
![]()
![]()
Idén är ju rätt så frän tycker jag, speciellt om ägaren har kört mycket stridsvagn och använde klockan som en beater. Sen kanske hjulen kunde varit rundare..Ibland vill man att det ska vara photoshop men icke! Någon har betalat för detta, och jag misstänker att notan blev dyr!
![]()
![]()
Hade ett par till min Basculante med viklåset, lövtunt. Viklåset begränsar ju urvalet en hel del när det gäller band.
Kan faktiskt inte tänka mig en klocka som förtjänar en specialbeställning mer än denna.
Edit
Alt komplettera med ett PT-törnlås (vilket antagligen skulle bli en billig historia..) för att öppna upp bandalternativen.
Är viklåset vitguld?
Helt sjuk. Lite kul men men känns ändå väldigt fel. Har du någon information om den?
Mycket viktigt att sådan här kvalitetstrådar bumpas då och då så vi som missat får chansen igen. Tack för intressant läsning!Bumpar tråden eftersom klockan har fått ett nytt band. Skrikigt och kanske en smula kaxigt men det hör väl hemma på en jump-hour tank i platina från Cartier.
![]()
![]()
![]()
![]()
Håller helt med dig om att viklåset är att föredra, konstaterade nog mest att bandalternativen blir mycket begränsade.Jag är rätt så förtjust i hur klockan sitter på handleden med viklåset samt hur bandet ser ut - mig tilltalar det rena stilen utan "lösa ändar". Men du har säkert rätt - klockan förtjänar ett bra skräddarsytt band.