• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartier Tank a Guichets. Lite information och bilder.

evki

Audemars
2-Faktor
Lägger upp några jämförelse-/detaljbilder: två legendariska Tank klockor i platina.

_5318895.JPG
_5318897.JPG
_5318898.JPG
_5318901.JPG
_5318903.JPG
_5318904.JPG
_5318906.JPG
_5318907.JPG
_5318909.JPG
_5318911.JPG
_5318912.JPG
_5318915.JPG
_5318918.JPG
_5318921.JPG
 

evki

Audemars
2-Faktor
Två tummar upp på den! Färgen funkar utmärkt.
Lite petigt men nån mm tjockare band vid infästningen skulle inte skada i mina ögon.

Tack! Är rätt nöjd faktiskt och kommer att behålla denna kombination tills vidare.

Detta med tjockare band vid infästningen hade jag också önskat men det blir antingen såhär eller en stoppad mittendel. Jag ville ha en ostoppat band så fick kompromissa med detta. Originalbandet ser ut såhär:

cartierjumphour-z2.jpg
 

Geparden

Audemars
Tack! Är rätt nöjd faktiskt och kommer att behålla denna kombination tills vidare.

Detta med tjockare band vid infästningen hade jag också önskat men det blir antingen såhär eller en stoppad mittendel. Jag ville ha en ostoppat band så fick kompromissa med detta. Originalbandet ser ut såhär:

cartierjumphour-z2.jpg
Ostoppat är helt klart att föredra men tänker ändå att det borde gå att hitta något sådant som ”fyller upp” luggarna en aning mer.

edit
Är det nya gröna gjort för dig och inte vikt i låset?
 

evki

Audemars
2-Faktor
Ostoppat är helt klart att föredra men tänker ändå att det borde gå att hitta något sådant som ”fyller upp” luggarna en aning mer.

edit
Är det nya gröna gjort för dig och inte vikt i låset?

Har inte vågat beställa ett skräddarsytt band så även detta gröna är en Cartier Paris armband. Delen som ska vikas är oerhört tunn, nästan så att den dubbelvikta delen blir lika tjockt som bandet vid ändfästen.
 
Senast ändrad:

Geparden

Audemars
Ibland vill man att det ska vara photoshop men icke! Någon har betalat för detta, och jag misstänker att notan blev dyr!

20180223073126-mfxsjvnhvfuo.jpg
20180223073126-6ygikztzkel9.jpg
:wideyed:

Har inte vågat beställa ett skräddarsytt band så även detta gröna är en Cartier Paris armband. Delen som ska vikas är oerhört tunn, nästan så att den dubbelvikta delen blir lika tjockt som vid bandet ändfästen.
Hade ett par till min Basculante med viklåset, lövtunt. Viklåset begränsar ju urvalet en hel del när det gäller band.

Kan faktiskt inte tänka mig en klocka som förtjänar en specialbeställning mer än denna.

Edit
Alt komplettera med ett PT-törnlås (vilket antagligen skulle bli en billig historia..) för att öppna upp bandalternativen.
Är viklåset vitguld?
 
Senast ändrad:

evki

Audemars
2-Faktor
:wideyed:


Hade ett par till min Basculante med viklåset, lövtunt. Viklåset begränsar ju urvalet en hel del när det gäller band.

Kan faktiskt inte tänka mig en klocka som förtjänar en specialbeställning mer än denna.

Edit
Alt komplettera med ett PT-törnlås (vilket antagligen skulle bli en billig historia..) för att öppna upp bandalternativen.
Är viklåset vitguld?

Jag är rätt så förtjust i hur klockan sitter på handleden med viklåset samt hur bandet ser ut - mig tilltalar det rena stilen utan "lösa ändar". Men du har säkert rätt - klockan förtjänar ett bra skräddarsytt band.
 

Geparden

Audemars
Jag är rätt så förtjust i hur klockan sitter på handleden med viklåset samt hur bandet ser ut - mig tilltalar det rena stilen utan "lösa ändar". Men du har säkert rätt - klockan förtjänar ett bra skräddarsytt band.
Håller helt med dig om att viklåset är att föredra, konstaterade nog mest att bandalternativen blir mycket begränsade.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Uppdaterar tråden med en liten jämförelse. Rosa guld kontra platina. Då bilderna inte är skalade märker man inte att guldversionen är något större, 28x40mm, medan den andra i platina är 26x37.

_1012765.JPG
IMG_2224.JPG
 
Senast ändrad:
Topp