Min svåger har precis köpt en Cartier Roadster Chrono och skulle behöva två länkbitar. Någon som sitter på ett par, eller har tips? Skicka gärna ett DM isf. Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
7 sek avvikelse låter som bra i min värld. Exakt tid kan du ju kolla på mobilen.Tja, en fråga. En 2961 från 1985 gick på plus när jag köpte den i juni förra året. Sackar nu ca 7 sek sen jag vred igång den vid halv sex imorse så typ 11h sen. Borde jag acceptera eller åberopa garantin från säljaren?
Ingen annan som har input? Är ju ett gäng med detta ur härTja, en fråga. En 2961 från 1985 gick på plus när jag köpte den i juni förra året. Sackar nu ca 7 sek sen jag vred igång den vid halv sex imorse så typ 11h sen. Borde jag acceptera eller åberopa garantin från säljaren?
Personligen hade jag inte brytt mig. Hur går den nu? När är den servad senast?Ingen annan som har input? Är ju ett gäng med detta ur här![]()
Jag har en 2960 och den ligger på ca +45 sek. Min förra 2960 låg på -15 sek. Min uppfattning är att +7 sek är inom acceptabel avvikelse på det verket.Ingen annan som har input? Är ju ett gäng med detta ur här![]()
-7 sek på 12h. Nä är kanske inget att bry sig om. Vet inte när den servades mer än att de som sålde den kvalitetstestade den vad ny det betyder. Hehe.Personligen hade jag inte brytt mig. Hur går den nu? När är den servad senast?
Bästa länkarna
IckeNågon i tråden som råkar ha koll på om det finns någon ref som ligger nära 2960 med kvartsverk och utan datum?
Nån med ~16.5cm handled som har lite bra jämförelsebilder på tank small/large?
Tack, ser bra ut!![]()
![]()
Tank Must Large samt Tank Solo Large på 16,5 handled![]()
Helt sjuka grejor. Ett läppstift med klocka från 1925 eller ett förstoringsglas med en inbyggd klocka...https://www.sothebys.com/en/buy/shapes-of-cartier?cmp=msoig
Mycket trevligt godis i den här auktionskatalogen för den Cartier-intresserade som gillar vintage och lite udda ur.
Ja, finns mycket kul att kika på. Tveklösa favoriterna för egen del är Cintrée-klockorna utan minutregister. Min favoritdesign från Cartier!Helt sjuka grejor. Ett läppstift med klocka från 1925 eller ett förstoringsglas med en inbyggd klocka...