• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Santosen är inte dum och precis som @Zed skriver så kopplar nog många ihop det med endast smycken vilket är synd......känner mig mycket komfortabel när jag bär min!
2015-07-28 08.56.54.jpg

2015-08-13 19.36.50.jpg

Den hävdar sig fint även mot andra guldare!...:)
20150726_182258.jpg

Santosen är inte dum och precis som @Zed skriver så kopplar nog många ihop det med endast smycken vilket är synd......känner mig mycket komfortabel när jag bär min!
2015-07-28 08.56.54.jpg

2015-08-13 19.36.50.jpg

Den hävdar sig fint även mot andra guldare!...:)
20150726_182258.jpg

Jag storknar lite, vilka snygga guldklockor:woot:. Dock tycker jag Santosen är överlägset snyggast, en av mina många drömklockor!

Håller med om att många kopplar ihop Cartier med smycken, gjorde jag förut innan jag fick syn på Santos, då blev jag smått förälskad...

Fint, skall det vara!:cigar:

Verkar inte finnas någon tråd som avhandlar dessa klockor som jag börja få varmare och varmare känslor för. Av den anledningen tar jag mitt ansvar och startar en :)

Vore kul att se era olika varianter i allt från stål till TT och helguld som jag vet finns här. Ett urval av favoriter följer nedan, bilderna är så klart skamlöst kapade från nätet.
SantosGalbeeRain.jpg
12r.JPG
Cartier-1.jpg
w51011q3.jpg

watch-club-cartier-tank-solo-4131-402x402.jpg

Hmm blev en ganska bildtung trådstart inser jag nu...

Hmm se på fan hur man än gör blir det fel...varför hittade inte jag den!?
Jag hade också svårt att hitta den tråden. Men i alla fall, Cartier är riktigt sjyst. Det känns sådär att jag precis sålde min Cartier santos Galbeé för 27.000:-. Det är ett underpris som heter duga alltså. Men, men.

Den är alltså 32 mm och en helt annan klocka än 29 mm varianten. Stabil som f*n, bra integrerad länk och bra proportioner för min del. Listar 76.000:- också. Kan bli tufft att hitta en vettigt prissatt i framtiden.

Jag hade också svårt att hitta den tråden. Men i alla fall, Cartier är riktigt sjyst. Det känns sådär att jag precis sålde min Cartier santos Galbeé för 27.000:-. Det är ett underpris som heter duga alltså. Men, men.

Den är alltså 32 mm och en helt annan klocka än 29 mm varianten. Stabil som f*n, bra integrerad länk och bra proportioner för min del. Listar 76.000:- också. Kan bli tufft att hitta en vettigt prissatt i framtiden.
Aa, blev lite förvånad att du la ut den till försäljning. Du var ju helt kär i den :)

Aa, blev lite förvånad att du la ut den till försäljning. Du var ju helt kär i den :)
Det var jag också, men klockan är inte optimal som vardagsbeater. Nu trillar det in en 116200 snart, den ska ta både subbens plats och även santosens. Sedan får vi se vad som händer framöver. Men det ska fan inte stressas denna gång.

Kan ju dela med mig av min Santos limited edition (som f ö är till salu) även till denna tråd. Cartier kan gott ha två trådar. Är själv en riktig Cartier-junkie så uppskattar det!

Denna är ju då 29 mm, vilket gör den perfekt till någon med lite mindre handleder eller om man helt enkelt vill hålla det väldigt klassiskt och litet. Ett väldigt roligt dressur, tycker jag som sticker ut med form och skruvdetaljerna samt den ram-lika bezeln. Ta t.ex. JFK's Tank. Den är inte stor i våra ögon, men ack så fin och passande!

kennedy.jpg

DSC_0147.jpg

Tre trådar är desto bättre även om det kanske varken finns entusiaster eller klockor nog för att hålla igång dom:)

En avlägsen-dröm klocka är Ballon Bleu 38mm i guld. Enligt mig den kanske vackraste klocka som går att få tag i.

Lite reklam:

ballon bleu.jpg

Tillbaka
Topp