Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bästa tipset är att plöja igenom hela denna tråd. Det finns otroligt mycket info och bilder gällandes detta. Det gjorde jag innan jag bestämde mig för en.Jag har varit sugen på en Cartier Santos ett bra tag nu o kollat runt en hel del (både på nya och gamla) men inte helt blivit klar på vilka varianter det finns. Vad är tex skillnaden på galbee och carree?
Gerald Gentas förtjänst/fel då han själv hade en variant i sin egen kollektion.Denna var ny för mig. Cartier Pasha Golf. Sjuk.
![]()
Denna var ny för mig. Cartier Pasha Golf. Sjuk.
![]()
Galbee är något mjukare i formerna och något välvd i boetten. Carree är skarpare i linjerna. Om vi talar rent utessende mässigt. I övrigt är väl Carree äldre.Jag har varit sugen på en Cartier Santos ett bra tag nu o kollat runt en hel del (både på nya och gamla) men inte helt blivit klar på vilka varianter det finns. Vad är tex skillnaden på galbee och carree?
Synd då att klockan är så jäkla ful...Jäkla användbar komplikation ändå (antar att knapparna räknar score) - även om man inte spelar golf liksom.
Otroligt bra storlek! Grattis!!![]()
Verkligen på tiden att man får vara med och leka i den här tråden.
Verkligen! Trivs bra med storleken kontra handledens storlek. LagomOtroligt bra storlek! Grattis!!
Trevligt. Grattis. Skulle gärna ha en i samlingen men det får vänta ett tag.![]()
Velat ha en superlänge, men aldrig blivit av. Känns kul att bocka av!Trevligt. Grattis. Skulle gärna ha en i samlingen men det får vänta ett tag.
/B
Förstår det. Bara att njuta. Tills nästa lockar...Velat ha en superlänge, men aldrig blivit av. Känns kul att bocka av!
Snyggt! Är det en 887901?![]()
Stämmer!Snyggt! Är det en 887901?
Man blev utspelad direkt alltså.Glömt posta min första Cartier här
![]()
Man blev utspelad direkt alltså.
Mkt bra!
Mycket bra. Gillar "tvärtom tvåton".Glömt posta min första Cartier här
![]()
![]()
I skåran finns en pigg som man ska trycka åt sidan, bort från den som ska öppnas. Pilligt men funkar efter ett par försök. Lätt att repa.Äntligen fått hem min Santos Carre, men får inte till länkjusteringen.
Läste mig till att jag ska trycka in i skåran på baksidan och samtidigt dra länkbiten i sidled men får inte till det
![]()
Iofs inte riktigt tvärtom då allt är guld, men gillar den sjuka tanken jag med. Har två varianter själv.Mycket bra. Gillar "tvärtom tvåton".
/B
Fattar i teorin men får inte till det ändå, hittar ingen video på internet heller. Kanske har fel verktyg, använder den lilla piggen på ett bergeon 6767.I skåran finns en pigg som man ska trycka åt sidan, bort från den som ska öppnas. Pilligt men funkar efter ett par försök. Lätt att repa.
/B
Kommer du in under piggen/stiftet då?Fattar i teorin men får inte till det ändå, hittar ingen video på internet heller. Kanske har fel verktyg, använder den lilla piggen på ett bergeon 6767.
Därav citationstecken. Är ju två färgtoner, men normalt typ tvärtom.Iofs inte riktigt tvärtom då allt är guld, men gillar den sjuka tanken jag med. Har två varianter själv.
Hurra och välkommen!Fick till det och välkomnar mig samtidigt äntligen till Cartier familjen
Santos Carre 29
![]()
Såja, äntligen! Välkommen bror! Stort grattis!Glömt posta min första Cartier här
![]()
![]()
Precis, och sedan en Omega Polaris i guld/titan ist för titan/guld.Därav citationstecken. Är ju två färgtoner, men normalt typ tvärtom.
Var spekulant på en Dumont i gulguld med glasring i vitguld nyligen men hade tyvärr inte möjlighet att köpa. Det är väl en av varianterna du har, eller hur?
/B
Satan i gatan, grattis!Glömt posta min första Cartier här
![]()
![]()