• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Jag har varit sugen på en Cartier Santos ett bra tag nu o kollat runt en hel del (både på nya och gamla) men inte helt blivit klar på vilka varianter det finns. Vad är tex skillnaden på galbee och carree?

Jag har varit sugen på en Cartier Santos ett bra tag nu o kollat runt en hel del (både på nya och gamla) men inte helt blivit klar på vilka varianter det finns. Vad är tex skillnaden på galbee och carree?
Bästa tipset är att plöja igenom hela denna tråd. Det finns otroligt mycket info och bilder gällandes detta. Det gjorde jag innan jag bestämde mig för en. :)

Denna var ny för mig. Cartier Pasha Golf. Sjuk.

H20784-L176320960.jpg

Galbee är något mjukare i formerna och något välvd i boetten. Carree är skarpare i linjerna. Om vi talar rent utessende mässigt. I övrigt är väl Carree äldre.

Äntligen fått hem min Santos Carre, men får inte till länkjusteringen.
Läste mig till att jag ska trycka in i skåran på baksidan och samtidigt dra länkbiten i sidled men får inte till det :banghead:
A6357975-67FB-4B23-9A75-2EF7057C4C54.jpeg

Äntligen fått hem min Santos Carre, men får inte till länkjusteringen.
Läste mig till att jag ska trycka in i skåran på baksidan och samtidigt dra länkbiten i sidled men får inte till det :banghead:
A6357975-67FB-4B23-9A75-2EF7057C4C54.jpeg
I skåran finns en pigg som man ska trycka åt sidan, bort från den som ska öppnas. Pilligt men funkar efter ett par försök. Lätt att repa.

/B

Därav citationstecken. Är ju två färgtoner, men normalt typ tvärtom.
Var spekulant på en Dumont i gulguld med glasring i vitguld nyligen men hade tyvärr inte möjlighet att köpa. Det är väl en av varianterna du har, eller hur?

/B
Precis, och sedan en Omega Polaris i guld/titan ist för titan/guld.

Tillbaka
Topp