• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

ajvar

Rolex
2-Faktor
20190807_195257.jpg
 

Erdna

Cartier
Fantastiskt vacker klocka!
Vad kan man förvänta sig att en sådan här ligger i för prisklass? Förstår att det är beroende på tillbehör m.m. men över lag?

Tack! Den är riktigt bra :)
Räkna med 20-25 beroende på skick och tillbehör.

Visst kan du hitta en för 18-19 men då är det ofta en halvkrokig och borstade skruvar på länken och watch only. Inte alltid, men oftast.

För övrigt kan jag varmt rekommendera ett köp!
 

Cedergren

Breitling
Tack! Den är riktigt bra :)
Räkna med 20-25 beroende på skick och tillbehör.

Visst kan du hitta en för 18-19 men då är det ofta en halvkrokig och borstad länk och watch only. Inte alltid, men oftast.

För övrigt kan jag varmt rekommendera ett köp!
Stort tack för svaret!
Är student så prisklassen känns väldigt rimlig.

Kliar ordentligt i fingrarna så bara att hålla tummarna att jag hittar en snart... :nailbiting:
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Nyinskaffad Tank. Blev inte en LC som planerat utan en Normale. Kände inte till modellen men efter @evki post om sin så hittade jag en som jag la upp i tråden för verifiering och sedan slog till på. Tyckte det var kul med en lite mer udda modell, att den var klart billigare än de flesta LC som säljs nu gjorde heller inte saken sämre. Storleken är 23 x 30 mm, det var ett tag sedan jag hade en så liten klocka så lite tillvänjning krävs. Men ädelmetall och en förhållandevis biffig boett ger den bra närvaro. Att jag ville ha en mindre Tank var också klart efter att ha köpt och sedan sålt en Solo large.
Har dock inte släppt tanken på en LC. Om det här blir en keeper är det inte omöjligt att jag kompletterar med en sådan, gärna i vitguld.
BF431B63-6DDA-45C4-AD50-066588FF6E2F.jpeg

3FE16E51-A704-4D24-995D-2BAA5D1372A9.jpeg

95AF44E3-B3F4-435F-A31F-55D110BDB000.jpeg
Den där är så bra!!!!! Grattis till ett fint objekt!
 

Fredgusta

Panerai
Nyinskaffad Tank. Blev inte en LC som planerat utan en Normale. Kände inte till modellen men efter @evki post om sin så hittade jag en som jag la upp i tråden för verifiering och sedan slog till på. Tyckte det var kul med en lite mer udda modell, att den var klart billigare än de flesta LC som säljs nu gjorde heller inte saken sämre. Storleken är 23 x 30 mm, det var ett tag sedan jag hade en så liten klocka så lite tillvänjning krävs. Men ädelmetall och en förhållandevis biffig boett ger den bra närvaro. Att jag ville ha en mindre Tank var också klart efter att ha köpt och sedan sålt en Solo large.
Har dock inte släppt tanken på en LC. Om det här blir en keeper är det inte omöjligt att jag kompletterar med en sådan, gärna i vitguld.
BF431B63-6DDA-45C4-AD50-066588FF6E2F.jpeg

3FE16E51-A704-4D24-995D-2BAA5D1372A9.jpeg

95AF44E3-B3F4-435F-A31F-55D110BDB000.jpeg
Tycker den passar din handledsstorlek trots att den är liten. Mindre klockor är underskattade. ;)
Hur kom du över klockan? Vore kul att se om man kunde hitta en själv. :)
 
Topp